
Fagbøker
Utvid horisonten
Omtaler og anmeldelser av bøker om ulike deler av kommunikasjonsfaget - velg kategorien du er opptatt av.
Aktuelt
Filosofisk førstehjelp gjør deg bedre rustet til å samarbeide om utfordringer vi skal løse i felleskap. Få inspirasjon til å starte samtaler på tvers av vante skillelinjer og til å bli kjent med fremmede og deres perspektiver.

Å skape fortellinger presenterer både interessante refleksjonar og fleire praktiske øvingar kring korleis ein fortel ei forteljing, men boka er nok først og fremst nyttig for alle med ambisjonar om å skrive skjønnlitteratur.
Les anmeldelse av boken

Det er sjeldan eg har vore så ambivalent til ei bok. På den eine sida har forfattar Astrid Valen-Utvik stålkontroll på korleis ein skaper verdi for eit føretak i sosiale media. På den andre sida burde forlaget tatt minst to rundar til med manus.
Les anmeldelse av boken
Er du interessert i hva som kjennetegner taler som får verden til å lytte og kanskje endre seg? Den danske USA eksperten Anders Agner Pedersen skriver (på dansk) om de største presidenttalene i historien og triksene bak.

Å kunne kommunisere optimalt har blitt en nødvendighet for å kunne utføre jobben sin og for å lykkes i private relasjoner. Denne boken gir deg solide, praktiske verktøy som gjør at du kan påvirke enhver situasjon i din favør.
Forfatterne bruker samlebegrepet «politisk interessevaretagelse» om lobbyisme, PR, spin og samfunnskontakt. De mener dette er noe alle virksomheter kan og bør gjøre, ikke bare de store. Boken gir modeller og huskelister for arbeidet.

Antologi med analyser av ytringsfrihetens vilkår i Norge. Tar for seg blant annet nettdebatter, tillit til mediene, forsknings-formidling og ytringsfrihet i akademia.

Forfatterne har erfaring som ledere i det offentlige i Danmark. I boken gir de konkrete kommunikasjonsråd til ledere.

Ytringsklima er ei teoretisk velinformert og rik bok med klar relevans for alle som arbeider med internkommunikasjon – og for alle som lever delar av livet sitt i ein organisasjon.
Les anmeldelse av boken

Med økte krav til virksomhetenes åpenhet og synlighet blir leder kommunikasjon i sosiale medier viktig. Her får du case og intervjuer med fremtredende danske ledere om deres bruk av sosiale medier.
