
Fagbøker
Utvid horisonten
Omtaler og anmeldelser av bøker om ulike deler av kommunikasjonsfaget - velg kategorien du er opptatt av.
Aktuelt
Med økte krav til virksomhetenes åpenhet og synlighet blir leder kommunikasjon i sosiale medier viktig. Her får du case og intervjuer med fremtredende danske ledere om deres bruk av sosiale medier.

Denne svenske boken ønsker å gi et helhetlig bilde av visuell kommunikasjon i samfunnet. Målgruppen er de som allerede jobber med journalistikk, informasjon eller reklame, og studenter i disse fagene.

Ei god historie er nøkkelen til å kommunisere faget ditt slik at alle kan forstå deg. I denne boka deler den erfarne forskingsformidlaren Åsmund H. Eikenes sine mest sentrale virkemiddel for å fortelle gode historier om forsking, saman med ti effektive skriveråd for å mestre skriveprosessen frå start til slutt.
Les anmeldelse av boken

Råd til hvordan du holder digitale presentasjoner som når fram med det du har på hjertet, og tips til digitale møter som gjør folk aktive og inspirerte.

Vi er alle for ytringsfrihet. Med hva om folk ytrer seg helt håpløst sårende og kjipt? Er det lov å krenke folk hele tiden? Anine Kierulf forklarer.

For deg som skriver referater, blogginnlegg, kronikker og annet, men som ikke har noen å sparre med. Teknikker for å komme videre når du sliter med teksten, for å engasjere leserne, og for å skrive klart og forståelig.

Ny utgave av Ida Aalens bøker "En kort bok om sosiale medier" fra 2012 og "Sosiale medier" fra 2015. I denne utgaven har hun fått med seg Magnus Hoem Iversen. De gjennomgår alle de viktigste aspektene ved sosiale medier, for samfunnet og for oss som individer.
Les anmeldelse av boken

Hvordan påvirker digita-lisering våre liv, vår helse, arbeid, kontroll, identitet og kultur?

Politisk kommunikasjon i Norden endres ettersom digitale medier vokser, populistiske partier får mer oppmerksomhet, lobbyistene blir sterkere og færre bruker nyhets-mediene.
