Målgrupper
Å forstå ulike målgrupper, er avgjørende for å formidle budskap som treffer. Her finner du stoff om hvordan du kan analysere, segmentere og kommunisere effektivt med ulike grupper.
Aktuelle kurs
Fagartikler
Vi har kikket inn i krystallkula og sakset fra trendrapportene.
Bruker du smilefjes og andre emojier i kommunikasjonsjobben? Da bør du kjenne målgruppen din godt.
Kreftforeningen «tatoverte» folk på gaten og gjorde dem til reklameplakater for solbeskyttelse.
Guider og maler
Å velge målgruppe er essensielt innen de fleste bransjer, men hvordan gjør man det?
Posisjonering handler om å få en helt unik plass i kunders hukommelse. Men hvordan gjør man egentlig det?
Faglig frokost
Under Kommunikasjonsdagen i april i år fikk vi høre mye om viktigheten av å jobbe strategisk med kommunikasjon. For å kunne oppnå det, må vi vite hvor vi er og hvor vi skal, og vi må kunne måle effekten av det vi allerede kommuniserer og eventuelle endringer vi gjør.
Espen Sunde, avdelingsdirektør for språk og innhold i NAV, og Ellen Jahren, partner og språkrådgiver i Totaltekst AS, er gjester i Faglig frokost. Sammen med programleder Anne-Lise Mørch von der Fehr nøster de opp i hva klarspråk egentlig er, hvorfor det er viktig å jobbe med klarspråk, og hvordan man kan gjøre det.