Tillit og omdømme
Tillit bygges over tid, men kan raskt svekkes. Utforsk strategier for å opprettholde og styrke omdømmet, slik at organisasjonen fremstår som pålitelig.
Henter kurs og arrangementer...
Fagartikler

Ikke bare én, men to kriser, gjorde at Toyota Norge havnet på glattisen da den første elbilen skulle lanseres.

TV-serien TOLL er en stor kommunikasjonssuksess. Det til tross for at de fleste i ledelsen i Tolletaten var skeptisk da kommunikasjonsdirektør Kim Gulbrandsen la frem ideen til prosjektet.

Hvordan kan offentlig sektor bygge tillit og åpenhet gjennom kommunikasjon? Marthe Skaar, kommunikasjonsdirektør i Oljefondet, deler sine erfaringer med å gjøre verdens største folketrygdfond mer transparent.
Guider og maler

Å ta bilder av hvem du vil på et offentlig sted, har du mest sannsynlig lov til. Å publisere bildene derimot, det er en helt annen sak. Få hjelp til å navigere i etikken.

Hva gjør du når omdømmekrisen rammer akkurat din arbeidsplass? Her får du fem gode råd fra Torill Gulbrandsen, kommunikasjonsansvarlig i bydel Alna. I fjor ble bydelen midtpunktet i en sterkt kritisk Brennpunkt-dokumentar.
Faglig frokost
Hvilket ansvar har vi som jobber med kommunikasjon for at den offentlige debatten blir nyansert, faktabasert og saklig, uten personangrep og polarisering?
Vi stiller spørsmålene: Er kommunikasjon en tullejobb? Hva gjør egentlig de nær 2.000 kommunikasjonsansatte i staten på jobb? Kan alt de gjør måles?
Kompodden
Forskning

“Mpox sprer seg raskt: – Alle bør være bekymret” lød en tittel i VG søndag 22. September. Med COVID-19 relativt ferskt i minne melder spørsmålet seg igjen – kan vi stole på at helsemyndighetene håndterer situasjonen?

Det folkekjære norske selskapet Freia ble forsøkt boikottet i 2023. Et solid omdømme, godt forankret i norsk kultur, reddet dem.

Pisspreik – er det OK også nå? Tja, sier noen forskere. Det kan iallfall ha viktige funksjoner i en organisasjon.