Visuell kommunikasjon
Visuelle elementer fanger oppmerksomhet og forsterker budskapet ditt. Finn nye verktøy og lær teknikker for å bruke design, bilder og visuelle virkemidler som en del av din kommunikasjonsstrategi.
Aktuelle kurs
Fagartikler
Bruker du smilefjes og andre emojier i kommunikasjonsjobben? Da bør du kjenne målgruppen din godt.
Kreftforeningen «tatoverte» folk på gaten og gjorde dem til reklameplakater for solbeskyttelse.
Kortvideoene er overalt, og mange virksomheter bruker sine egne ansatte i filmene. Her får du tips om hvorfor du bør lage kortvideoer, og hvordan du bør gjøre det.
Guider og maler
Det er vanskelig å tallfeste verdien av god visuell kommunikasjon, men designer Erik Sandsmark mener at du kan gange effekten av det du gjør med én og en halv.
Å ta bilder av hvem du vil på et offentlig sted, har du mest sannsynlig lov til. Å publisere bildene derimot, det er en helt annen sak. Få hjelp til å navigere i etikken.
Fagprat
Faglig frokost
Hvordan kan du lage visuell kommunikasjon som vekker følelser og engasjement? Hvilke virkemidler gir hvilke effekter, og hva skal du bruke når?
Forskning
Det hjelper å representere en stor organisasjon om du som lobbyist ønsker at viktige myndighetspersoner skal låne deg øret sitt. Demokratisk legitimitet, i form av mange medlemmer, ser ikke ut til å være så viktig.
Som et forsknings- og ingeniørfelt er kunstig intelligens bare et par-tre år unna 70-årsdagen sin.
Selv om influensere anerkjennes for evnene sine til å påvirke, kan det være vanskelig å forstå hvordan påvirkningen deres faktisk fungerer i praksis.