Skip header

Kunstig intelligens

Kunstig intelligens endrer måten vi kommuniserer på, men hvordan? Du kan bruke KI i kommunikasjonsarbeidet for å øke effektiviteten og bedre sluttresultatet. Her finner du innhold og guider til bruk av ulike KI-verktøy.

Henter kurs og arrangementer...

Fagartikler

Les Mer on Møt Kladden – Kommunikasjonsforeningens egen KI-agent
Kunstig intelligens
For medlemmer
Møt Kladden – Kommunikasjonsforeningens egen KI-agent –>

Kommunikasjonsforeningen lanserer sin egen KI-agent, Kladden. Nå vil vi gjerne at du skal prøve den.

Les Mer on KI og klima - sånn henger det sammen
Kunstig intelligens
For medlemmer
Datasenter som spyr ut røyk, generert av ChatGPT
KI og klima - sånn henger det sammen –>

Har du noen gang sittet og lekt deg med ChatGPT og fått den lille gnagende følelsen av at du er et miljøsvin?

Les Mer on Hva skjer hvis alle slutter å Google?
Kunstig intelligens
For medlemmer
Illustrasjonsfoto Google.
Hva skjer hvis alle slutter å Google? –>

Det er snart 20 år siden «å google» ble et offisielt verb i Oxford English Dictionary. Men de siste årene har Google likevel møtt stor konkurranse. Ikke fra søkemotorer, men fra språkmodeller som ChatGPT, Claude, Gemini og DeepSeek. Hva blir konsekvensen?

Guider og maler

Les Mer on Sjekk superbrukernes beste tips til effektiv bruk av kunstig intelligens
Kunstig intelligens
Modolf Moen, Cornelia Bjørke-Hill og Adam Tzur
Sjekk superbrukernes beste tips til effektiv bruk av kunstig intelligens –>

Kunstig intelligens kan være et fantastisk verktøy i kommunikasjonskassa – hvis du vet hvordan du utnytter potensialet.

Les Mer on 6 ting kommunikatører bør vite om ChatGPT i 2025
Kunstig intelligens
For medlemmer
Illustrasjonsbilde OpenAI logo
6 ting kommunikatører bør vite om ChatGPT i 2025 –>

ChatGPT har fått en rekke nye og spennende funksjoner. Med disse nyhetene kan du effektivisere kommunikasjonsarbeidet.

Fagprat

12.05.2025
Tre tips til å skrive gode instrukser for chatboter i 2025 –>

Kvaliteten på instruksene du gir til chatboten avgjør kvaliteten på svarene du får. Man høster som man sår.

Tre tips til å skrive gode instrukser for chatboter i 2025
02.12.2024
Slik lager du en kommunikasjonsstrategi med ChatGPT –>

Nå har jeg brukt ChatGPT i snart to år. Hvis det er en ting jeg har lært, så er det at: For å få gode resultater, trenger du gode instrukser.

Slik lager du en kommunikasjonsstrategi med ChatGPT

Faglig frokost

Kunstig intelligens
Faglig frokost: Slik bruker vi KI
For medlemmer

Hvordan kan vi bruke KI for å gjøre arbeidsdagen mer effektiv? Og hva bør vi absolutt ikke gjøre? I denne utgaven av faglig frokost møter vi to superbrukere av kunstig intelligens. De deler sine tips og erfaringer med hvordan de bruker ulike KI-verktøy. Vi diskuterer også hvor grensene går for hva som er greit, og hvilke oppgaver vi ikke bør overlate til kunstig intelligens. Modolf Moen er digitaliserings- og kommunikasjonssjef i Arbeid & Inkludering i NHO. Han har også utviklet KI-verktøyet Kladden for Kommunikasjonsforeningens medlemmer. Julia Pape er kommunikasjonsansvarlig i Netcompany som er et europeisk teknologiselskap med hovedkontor i København. De har over 8 000 medarbeidere i Europa og leverer digitale løsninger til offentlig og privat sektor. Programleder er som vanlig Anne-Lise Mørch von der Fehr, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen.

Kunstig intelligens
Faglig frokost: Meta og KI-trening
For medlemmer

Meta vil trene opp kunstig intelligens på dine og mine bilder, innlegg og kommentarer fra Facebook og Instagram. Alle som har konto i Metas kanaler, risikerer at alt de har publisert, blir brukt – med mindre de protesterer innen en svært kort frist.

Kompodden

Forskning

Les Mer on Ny forskning: Kunstig intelligens, jobben din og deg
Kunstig intelligens
For medlemmer
Ny forskning: Kunstig intelligens, jobben din og deg –>

Som et forsknings- og ingeniørfelt er kunstig intelligens bare et par-tre år unna 70-årsdagen sin.