Etisk råd
Etisk råd består av erfarne kommunikasjonseksperter fra privat og offentlig sektor.
Etisk råd
Vi utvikler etiske råd og setter etiske spørsmål på agendaen både innad i foreningen og utad i offentlig debatt.
Vi kan også gi råd til våre medlemmer i vanskelige etiske spørsmål.
Opplever du etiske utfordringer i jobbsammenheng? Vi vil gjerne hjelpe deg. Send en e-post til etikk@kommunikasjon.no
Medlemmer i etisk råd:
					Leder sentralstyret
						Lene Bergmann
						
						 Daglig leder
						 Mannheimer AS
						 99 00 46 53
						 lene@mannheimer.no 
						
					
					Medlem, etisk råd
						Svein Inge Leirgulen
						
						 Kommunikasjonsdirektør
						 Tekna
						 97 72 31 33
						 leirgulen@gmail.com 
						
					
					Medlem, etisk råd
						Astrid Bugge Mjærum
						
						 Kommunikasjonsdirektør
						 Skatteetaten
						 92 06 87 51
						 astridharriet@gmail.com 
						
					
					Medlem, etisk råd
						Eirin Larsen
						
						 Teknologistrateg
						 Telenor
						
						
						
					Medlem, etisk råd
						Nils Petter Strømmen
						
						 Seniorkonsulent
						 Kantar TNS
						 92 81 00 87
						 nils.petter.strommen@kantar.com 
						
					
					Medlem etisk råd
						Hege Turnes
						
						 Kommunikasjonsdirektør
						 Statistisk sentralbyrå
						 918 03 698
						 hege.turnes@ssb.no 
						
					
					Medlem, etisk råd
						Mala Wang-Naveen
						
						 Kommunikasjonsdirektør
						 Digitaliseringsdirektoratet 
						
						 Mala.wang-naveen@digdir.no 
						
					Kommunikasjonsforeningens etiske prinsipper
Kommunikasjonsforeningens medlemmer skal balansere virksomhetens mål og samfunnets krav og forventninger ved å utøve kommunikasjonsfaget med åpenhet og integritet.
En kommunikasjonsmedarbeider skal:
- Fremme åpenhet og innsyn, og aktivt bidra til forståelse og den opplyste samtale.
 - Gi så fullstendig informasjon som mulig uten at det går på bekostning av taushetsplikten.
 - Kommunisere ærlig og tydelig, og være åpen om avsender, rolle, metoder og bindinger.
 - Utvise ansvarlighet med metoder og bruk av verktøy for analyse av brukerdata.
 - Tilstrebe likebehandling og gjøre informasjon forståelig og tilgjengelig.
 
Vedtatt på lokallagsledersamling 14.11.2019 (i henhold til landsmøtevedtak).