
Fagstoff
Hold deg oppdatert
Her finner du artikler, foredrag, blogginnlegg og fagbøker om kommunikasjon. Velg kategorien du vil lære mer om.
Video
Resultater fra Kommunikasjonsundersøkelsen 2021
Kommunikasjonsundersøkelsen er et samarbeid mellom Kommunikasjonsforeningen og forskere ved Høyskolen Kristiania. Hovedtemaene i år var kommunikasjonsavdelingenes innflytelse og kompetanse, desinformasjon og etikk. 717 svar kom inn.
Digital panelsamtale: Er det forsvarlig for norske virksomheter å være på Facebook?
Datatilsynet la onsdag 22. september frem en intern rapport hvor det kommer frem at de ikke skal være på Facebook, på grunn av en risikovurdering knyttet til personvern og personopplysninger. Hva betyr dette for andre virksomheter på Facebook?
Frokostmøte om etikk og retorikk, kommunikasjon og korrupsjon
Etikk og retorikk, kommunikasjon og korrupsjon. Hvordan henger dette sammen og hvordan forholder vi oss til det i vårt daglige kommunikasjonsarbeid? Vi spør her om etiske retningslinjer er et verktøy som bidrar til å skape reell endring, eller et «filter» du legger på toppen av kommunikasjonen for å skape et bedre omdømme? Og til det mer praktiske – hvordan forholder vi oss til korrupsjonens gråsoner her i landet når vi selv skal kommunisere?
PR-prat
Fagbøker
Filosofisk førstehjelp gjør deg bedre rustet til å samarbeide om utfordringer vi skal løse i felleskap. Få inspirasjon til å starte samtaler på tvers av vante skillelinjer og til å bli kjent med fremmede og deres perspektiver.

Å skape fortellinger presenterer både interessante refleksjonar og fleire praktiske øvingar kring korleis ein fortel ei forteljing, men boka er nok først og fremst nyttig for alle med ambisjonar om å skrive skjønnlitteratur.
Les anmeldelse av boken

Med økte krav til virksomhetenes åpenhet og synlighet blir leder kommunikasjon i sosiale medier viktig. Her får du case og intervjuer med fremtredende danske ledere om deres bruk av sosiale medier.

Denne svenske boken ønsker å gi et helhetlig bilde av visuell kommunikasjon i samfunnet. Målgruppen er de som allerede jobber med journalistikk, informasjon eller reklame, og studenter i disse fagene.
