
Fagstoff
Hold deg oppdatert
Her finner du artikler, foredrag, blogginnlegg og fagbøker om kommunikasjon. Velg kategorien du vil lære mer om.
Video
Oslo Akershus frokostmøte: Lærdommen av korona
Koronakrisen førte til et enormt kommunikasjonsbehov, ikke minst internt. De tradisjonelle kriseplanene strakk ofte ikke til. Man måtte improvisere, lære fortløpende og ta viktige beslutninger uten store utredninger. Kommunikasjonsforeningen Oslo og Akershus inviterte til digitalt frokostmøte om kommunikasjon og korona. Gambit H+K har intervjuet 30 kommunikasjonsansvarlige i norske virksomheter om deres erfaringer med koronakrisen. Hva har vært det viktigste, det vanskeligste og det mest lærerike? Innlegget holdes av Simen Johannessen, seniorrådgiver i Gambit H+K.
Hvordan analysere og måle effekten av egen kommunikasjon?
I tid hvor mye informasjon skal ut, men også nå frem, er det viktigere enn noen gang å måle effekten av kommunikasjonen og justere underveis. Vi har slått av en prat med Torunn Sæth, fungerende leder for analyseavdelingen ved Forsvarets mediesenter, for å finne ut hvordan de jobber med måling.
CASE: Kompetansekartlegging i Elkjøp
Jan Christian Thommesen, kommunikasjonssjef i Elkjøp Nordic, var en av de første som tok i bruk Global Capability framework for sine medarbeidere. De har brukt verktøyet i arbeidet med å utvikle en dynamisk kommunikasjonsstrategi.
PR-prat
Fagbøker
En praktisk guide for dem som vil bli bedre til å stille spørsmål og gjennomføre profesjonelle samtaler, så informasjonen som kommer frem, blir mer relevant og pålitelig.

En praktisk guide til effektivt samarbeid med influensere.

Desinformasjon er ikke den viktigste grunnen til at vi blir lurt i informasjonsflommen, mener forfatteren. Han skriver om våre egne «tankefeller» som preger debattene om klima, migrasjon og pandemier.

Kunsten å formidle forskning er en håndbok for de som vanligvis skriver akademiske tekster beregnet på fagfeller, men som ønsker å formidle faget til et større publikum.
Les anmeldelse av boken
