Skip header

Digitale kanaler

Digitale kanaler gir unike muligheter for å engasjere og nå målgrupper. Her finner du innsikt i hvilke kanaler som fungerer best for ulike mål og hvordan du kan bruke dem strategisk.

Henter kurs og arrangementer...

Fagartikler

Les Mer on Visuelt grep tidoblet antall følgere
Digitale kanaler
For medlemmer
Skjermdump fra instagramkontoen @kildesorteringoslo
Visuelt grep tidoblet antall følgere –>

Bilder av søppel ble til en inspirerende Instagramfeed hos Renovasjons- og gjenvinningsetaten i Oslo kommune.

Les Mer on Hva skjer hvis alle slutter å Google?
Kunstig intelligens
For medlemmer
Illustrasjonsfoto Google.
Hva skjer hvis alle slutter å Google? –>

Det er snart 20 år siden «å google» ble et offisielt verb i Oxford English Dictionary. Men de siste årene har Google likevel møtt stor konkurranse. Ikke fra søkemotorer, men fra språkmodeller som ChatGPT, Claude, Gemini og DeepSeek. Hva blir konsekvensen?

Les Mer on Hva skjer i 2025?
Digitale kanaler
For medlemmer
Illustrasjonsfoto av krystallkule ute i naturen.
Hva skjer i 2025? –>

Vi har kikket inn i krystallkula og sakset fra trendrapportene.

Guider og maler

Les Mer on 6 ting kommunikatører bør vite om ChatGPT i 2025
Kunstig intelligens
For medlemmer
Illustrasjonsbilde OpenAI logo
6 ting kommunikatører bør vite om ChatGPT i 2025 –>

ChatGPT har fått en rekke nye og spennende funksjoner. Med disse nyhetene kan du effektivisere kommunikasjonsarbeidet.

Les Mer on Skriver du ChatGPTsk? Slik unngår du å høre robotisk ut
Kunstig intelligens
Illustrasjon av ChatGPT som robot
Skriver du ChatGPTsk? Slik unngår du å høre robotisk ut –>

Jeg har brukt ChatGPT i over to år nå. Og jeg ser en trend: robotiske tekster. Om du kaster en sten på nett og treffer en kronikk, er det en viss sannsynlighet for at den er skrevet med AI.

Fagprat

08.09.2025
Har Solbergs Facebook-strategi funket frem mot valget? –>

I de tre første ukene i august vekslet Høyres leder mellom tre tydelige roller i Facebook-kommunikasjonen: statsleder, folkelig representant og partileder.

Har Solbergs Facebook-strategi funket frem mot valget?
30.01.2025
Hvordan bruker Støre og Listhaug Facebook til å bygge sine politiske identiteter? –>

Begge forsøker å fremstå som autentiske på Facebook, men de bruker ulike fremgangsmåter for å bygge opp sin politiske identitet.

Hvordan bruker Støre og Listhaug Facebook til å bygge sine politiske identiteter?

Faglig frokost

Visuell kommunikasjon
Faglig frokost: Visuell kommunikasjon
For medlemmer

Hvordan kan du lage visuell kommunikasjon som vekker følelser og engasjement? Hvilke virkemidler gir hvilke effekter, og hva skal du bruke når?

Kunstig intelligens
Faglig frokost: Meta og KI-trening
For medlemmer

Meta vil trene opp kunstig intelligens på dine og mine bilder, innlegg og kommentarer fra Facebook og Instagram. Alle som har konto i Metas kanaler, risikerer at alt de har publisert, blir brukt – med mindre de protesterer innen en svært kort frist.

Kompodden

Forskning

Les Mer on Ny forskning: Kunstig intelligens, jobben din og deg
Kunstig intelligens
For medlemmer
Ny forskning: Kunstig intelligens, jobben din og deg –>

Som et forsknings- og ingeniørfelt er kunstig intelligens bare et par-tre år unna 70-årsdagen sin.

Les Mer on Ny forskning: Hvordan greier influensere å påvirke deg?
Digitale kanaler
Illustrasjon influensere.
Ny forskning: Hvordan greier influensere å påvirke deg? –>

Selv om influensere anerkjennes for evnene sine til å påvirke, kan det være vanskelig å forstå hvordan påvirkningen deres faktisk fungerer i praksis.

Les Mer on Kunnskapskommunikasjon trenger kreativitet
Digitale kanaler
For medlemmer
Kunnskapskommunikasjon trenger kreativitet –>

Ny studie viser at koronavideoene fra helsemyndighetene har betydelig lavere seertall enn de mest populære koronavideoene på YouTube. Hvorfor det?