Markedskommunikasjon
Markedskommunikasjon handler om å skape engasjement og vekke interesse for produkter eller tjenester. Her finner du inspirasjon og metoder for å utforme kampanjer som treffer din målgruppe og ditt marked.
Henter kurs og arrangementer...
Fagartikler
Å bygge en personlig merkevare kan være krevende. Gjør du det riktig, er det en av de mest effektive investeringene du som gründer kan gjøre - vi gir deg tipsene.
Ski-VMs leder for bærekraft, Ola Rønning, har to gode tips når det gjelder bærekraftskommunikasjon: Still spørsmål, og bruk profesjonelle verktøy for å definere utslippsfeller.
Kreftforeningen «tatoverte» folk på gaten og gjorde dem til reklameplakater for solbeskyttelse.
Guider og maler
Å beskrive målgruppene som karikerte enkeltpersoner kan gjøre det enklere både å lage og treffe med innholdet ditt. Her får du vite hvordan du går fram.
Du vet hva du vil at mottakeren skal sitte igjen med, men hvordan får du til det? Retoriker Anne Bergvad gir råd om hvordan budskapet ditt blir mest mulig effektivt.
Faglig frokost
Meta tapte mot Datatilsynet i Oslo Tingrett denne uken. Hva betyr det for deg som jobber med kommunikasjon? Janne Stang Dahl, kommunikasjonsdirektør i Datatilsynet, og Vebjørn Søndersrød, partner i advokatfirmaet Føyen, tar oss gjennom konsekvensene av dommen. Programleder er Anne-Lise Mørch von der Fehr, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen.
Kompodden
Forskning
Selv om influensere anerkjennes for evnene sine til å påvirke, kan det være vanskelig å forstå hvordan påvirkningen deres faktisk fungerer i praksis.