Årets 10 beste tips og artikler
2018 går mot slutten, og vi har samlet noen av våre skriftlige høydepunkter i år. Perfekt dersom du har litt ekstra tid i julen, eller hvis du ønsker å starte det nye året med en faglig oppfriskning.
Stemmestyring ble for første gang lansert på norsk i 2018. Her er det du må vite hvis du vurderer å ta stemmen i bruk:
Få fem tips til god lederkommunikasjon og les om hva slags type ledere nordmenn foretrekker:
Er du sikker på hvor kommaet skal stå? Eller hva som er de vanligste feilene? Dette innlegget fra PR-prat hjelper deg godt på vei:
Når du jobber med tekst er det også alltid viktig å huske på målgruppen din. Her lærer du hvordan du analyser interessentene dine og lager interessentkart:
Dersom du jobber med innhold til nett og vil ha bedre oversikt over hva brukerne gjør og hvordan de oppfører seg, bør du sjekke ut dette innlegget. Er du allerede god i Analytics kan du komme med ønsker til det neste blogginnlegget.
Ledig stilling søkes
Ledige stillinger er noe som opptar våre medlemmer året rundt. Enten de er på jakt etter ny jobb, lurer på hva det søkes etter eller bare vil følge med på jobbmarkedet.
Les innlegget om tekst i stillingsannonser her:
Her finner du alle ledige kommunikasjonsstillinger.
Nytt om og fra faget
Kommunikatørens rolle overfor mediene blir stadig diskutert. Hvordan bør forholdet egentlig være?
Kommunikasjonsforeningen deler årlig ut Åpenhetsprisen til noen som har bidratt til å synliggjøre og fremme åpenhet og innsyn i forhold ved det norske samfunnet, det politiske systemets forvaltning, eller offentlige og private virksomheter. I 2018 var det Oslo tingrett som fikk prisen for deres systematiske arbeid med åpenhet og meroffentlighet. Les mer om det her:
Alle har et ansvar for å bidra til anstedighet og opplysning, og kanskje særlig vi som jobber med kommunikasjon. Les Thomas Hylland Eriksen innlegg om kommunikatører og kampen for relevans:
Mer faglig påfyll?
Ønsker du enda litt faglig påfyll det neste året? Du kan allerede nå melde deg på alle vårens kurs, sikre deg plass før de mest populære blir fulle.
Vi har kurs om blant annet Facebook-annonsering, infografikk, årsrapporten, endringskommunikasjon, tekstproduksjon og lederkommunikasjon.
Vi har også åpnet påmeldingen til Kommunikasjonsdagen 2019: Hva betyr det å være autentisk i en tid der det hevdes at fakta og sannhet er blitt relative begreper? Hvilke grep kan du ta for å styrke din virksomhets eller merkevares troverdighet, og hvilke feller bør du unngå? Og ikke minst: Hvordan bygge troverdighet digitalt? På Kommunikasjonsdagen 2019 byr vi på innsikt om verdien av tilgang på brukerdata, ærlig historiefortelling og etikk i algoritmer. Bli med hvis du vil vite hvordan du kan jobbe med autentisitet i praksis!
Vi håper du likte denne julegaven og at vi sees til nye, lærerike leseropplevelser også i 2019!
God jul og godt nytt år!
Siste saker
Har du lest disse?