Ønsker du faglig påfyll?
Foreningen har et omfattende kursprogram tilpasset medlemmenes ønsker og behov. Medlemmer får kursene til rabattert pris. Kursene omfatter alt fra språk og produksjon av video til lobbyvirksomhet og kommunikasjonsstrategi. Det er Kommunikasjonsforeningens fagråd for kompetanse som setter sammen kurstilbudet.
Kommer i 2020
Flere kurs blir lagt til etterhvert som innholdet er ferdigstillt og dato er satt. Under finner du noen av kursene som er planlagt for 2020.
Etikk og desinformasjon
Digital desinformasjon forstyrrer formidling av fakta og sann informasjon. Digital desinformasjon forstyrrer også samfunnssikkerheten og spres i sosiale medier og alternative blogger. Disse plattformene støttes og brukes av offentlige og private organisasjoner. Hvordan påvirker digital desinformasjon samfunnet? Hvilke etiske dilemma må en digital organisasjon reflektere over? Og kan man avsløre og stoppe desinformasjon? Kurset gir opplæring om desinformasjon i samfunnet og teknikker for å avsløre og stoppe desinformasjon.
Varighet: 1 dag
Krisekommunikasjon
På dette kurset lærer man om grunnleggende krisekommunikasjon og hvordan man kan forberede egen virksomhets planer. Med stor faglig tyngde, skal Margrete Halvorsen (tidligere kommunikasjonsdirektør i Politidirektoratet) ta deltakerne gjennom de ulike aspektene for krisekommunikasjon. For å bli bedre trenger man både teori og praksis, noe dette kurset tilbyr. Kurset vil inneholde en praktisk og realistisk øvelse innen krisekommunikasjon hvor enhver deltaker får prøvd seg på å sette det man har lært i praksis.
Varighet: 2 dager
Digital strategi
Flere organisasjoner mangler en digital kanalstrategi.Skal du prioritere Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram eller Snapchat? Eller Google annonsering, og e-postmarkedsføring? En effektiv digital kanalstrategi skal føremålgruppen din nærmere organisasjonen, enten målet er økt kjennskap, involvering eller salg.Kurset er en guide til å ta mer effektive digitale kanalvalg og gir innsikt i hvordan du videre bygger en digital kommunikasjons- og markedsstrategi.
Varighet: 1 dag
Verktøykurs: Facebook / Snapchat / LinkedIN / Google Analytics
Som er forlengelse av kurset nevnt ovenfor, skal man ha et nivå to. Her vil vi variere med ulike verktøy man kan bruke som en del av sin digitale strategi gjennom året.
Varighet: 1 dag