Banner

Kurs

Ønsker du faglig påfyll?

Foreningen har et omfattende kursprogram tilpasset medlemmenes ønsker og behov. Medlemmer får kursene til rabattert pris. Kursene omfatter alt fra språk og produksjon av video til lobbyvirksomhet og kommunikasjonsstrategi. Det er Kommunikasjonsforeningens fagråd for kompetanse som setter sammen kurstilbudet.

Fullt
27.01.
Kommunikasjonsforeningens lokaler, Brugata 19, Oslo
03.02.
Kommunikasjonsforeningens lokaler, Brugt. 19, Oslo.
13.02.
Kommunikasjonsforeningens lokaler, Brugata 19, Oslo
16.03.
Kommunikasjonsforeningens lokaler, Brugt. 19, Oslo.
19.03.
Kommunikasjonsforeningens lokaler, Brugt. 19, Oslo.

Kommer i 2020

Flere kurs blir lagt til etterhvert som innholdet er ferdigstillt og dato er satt. Under finner du noen av kursene som er planlagt for 2020.

Etikk og desinformasjon

Digital desinformasjon forstyrrer formidling av fakta og sann informasjon. Digital desinformasjon forstyrrer også samfunnssikkerheten og spres i sosiale medier og alternative blogger. Disse plattformene støttes og brukes av offentlige og private organisasjoner. Hvordan påvirker digital desinformasjon samfunnet? Hvilke etiske dilemma må en digital organisasjon reflektere over? Og kan man avsløre og stoppe desinformasjon? Kurset gir opplæring om desinformasjon i samfunnet og teknikker for å avsløre og stoppe desinformasjon.

Varighet: 1 dag

Krisekommunikasjon

På dette kurset lærer man om grunnleggende krisekommunikasjon og hvordan man kan forberede egen virksomhets planer. Med stor faglig tyngde, skal Margrete Halvorsen (tidligere kommunikasjons­direktør i Politidirektoratet) ta deltakerne gjennom de ulike aspektene for krisekommunikasjon. For å bli bedre trenger man både teori og praksis, noe dette kurset tilbyr. Kurset vil inneholde en praktisk og realistisk øvelse innen krisekommunikasjon hvor enhver deltaker får prøvd seg på å sette det man har lært i praksis.

Varighet: 2 dager

Digital strategi

Flere organisasjoner mangler en digital kanalstrategi.Skal du prioritere Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram eller Snapchat? Eller Google annonsering, og e-postmarkedsføring? En effektiv digital kanalstrategi skal føremålgruppen din nærmere organisasjonen, enten målet er økt kjennskap, involvering eller salg.Kurset er en guide til å ta mer effektive digitale kanalvalg og gir innsikt i hvordan du videre bygger en digital kommunikasjons- og markedsstrategi.

Varighet: 1 dag

Verktøykurs: Facebook / Snapchat / LinkedIN / Google Analytics

Som er forlengelse av kurset nevnt ovenfor, skal man ha et nivå to. Her vil vi variere med ulike verktøy man kan bruke som en del av sin digitale strategi gjennom året.

Varighet: 1 dag