
Fagstoff
Hold deg oppdatert
Her finner du artikler, foredrag, blogginnlegg og fagbøker om kommunikasjon. Velg kategorien du vil lære mer om.


Video
Hjemmekontor, permitteringer og lederutfordringer - Hva nå?
Nesten over natten har hjemmekontor blitt den nye normalen og arbeidsledigheten har ikke vært så stor siden krigen. Det er utfordrende forhold å lede under, men også å kommunisere internt. Vi har slått av en prat med Even Bolstad, daglig leder i HR Norge, om hvordan man går frem for å takle denne nye hverdagen.
Kommunikasjonsarbeid i unntakstilstand
Hvordan opprettholde motivasjon og produktivitet når alle sitter på hjemmekontor? Organisasjonspsykolog Andreas Tvedt Segrov svarer på hvorfor det er så viktig å opprettholde kontinuiteten i kommunikasjonsarbeidet i kriser, og ikke minst hvordan vi kan holde motivasjon og produktivitet oppe når alle sitter på hjemmekontor. Andreas er ansatt i Ernst & Young hvor han blant annet jobber med kulturbygging, team- og lederutvikling. Han står også bak podcasten "Helsepodden" og sertifisert i utviklings- og rekrutteringsverktøyet Cut-e.
Fordypning: Retorikk
Foredragsholder: Eirik Vatnøy, Universitet i Oslo. Eirik Vatnøy, førsteamanuensis i moderne retorikk ved Universitetet i Oslo, vender tilbake til Bergen for å gi deg et dypdykk i retorikk. Hvordan finner du stemmen i organisasjonen din? Vatnøy vil fokusere på topikk som en måte å jobbe med retorikk på – og som et verktøy til å finne et felles retorisk uttrykk i en organisasjon. Vatnøy forsker på politisk retorikk, og har blant annet skrevet for Minerva og Civita.
PR-prat
Fagbøker
Forfatterne har erfaring som ledere i det offentlige i Danmark. I boken gir de konkrete kommunikasjonsråd til ledere.

Ytringsklima er ei teoretisk velinformert og rik bok med klar relevans for alle som arbeider med internkommunikasjon – og for alle som lever delar av livet sitt i ein organisasjon.
Les anmeldelse av boken

Hva skal til for at fjernledelse blir positivt for både medarbeiderne og virksomheten? Praktiske råd med utgangspunkt i ulike ledelses- og organisasjonsperspektiver.

Boken handler om planlegging og tilrettelegging for målrettet internkommunikasjon. Det legges vekt på analyse og strategi, planlegging og evaluering. I denne femte utgaven er halvparten av innholdet er helt nytt.
Les anmeldelse av boken
