
Fagstoff
Hold deg oppdatert
Her finner du artikler, foredrag, blogginnlegg og fagbøker om kommunikasjon. Velg kategorien du vil lære mer om.
Video
Hvordan tilpasse budskapet til målgruppen ved bruk av egne kanaler?
Det er ikke alltid klart hvordan man skal forme og tilpasse sitt budskap til målgruppen når det skal ut i egne kanaler. Hvilke kanaler skal man bruke og hvordan? Er det noe poeng å bruke influensere? Karen Brynhildsen er kreatør og rådgiver i Gambit H+K. Hun er en kreativ digital historieforteller som brenner for å lage engasjerende innhold som treffer de riktige målgruppene.
Fremtidskommunikatøren
Foredragsholder: Anne Dencker Bædkel, CIFS. Hvordan blir du relevant i fremtidig kommunikasjon? Hvordan skal du nå frem til og ta plass i mottakerens hjerte og sinn? Med raskere puls, informasjonsoverflod og store samfunnsendringer lurer vi på om det fortsatt er rom for de gode historiene. Eller må de bare kommuniseres på en annen måte?
Fordypning: Hva er det som er så bra med podkast?
Foredragsholdere: Henrik Svanevik, Schibsted og Ingvild Rugland, Bergens Tidende. Schibsteds Henrik Svanevik gir de beste tipsene til deg som vil starte en pod – og faktisk lykkes med det. I samtale med Lene Bergmann leder Svanevik oss gjennom podkastjungelen. Hva det man bør gjøre og hva bør man unngå? Hvorfor er det slik at alle kan, men ikke alle må lage en podkast? Vi lytter til de som erobrer verden og de som virkelig ikke gjør det – til inspirasjon og avskrekkelse.
PR-prat
Fagbøker
Ny utgave av Ida Aalens bøker "En kort bok om sosiale medier" fra 2012 og "Sosiale medier" fra 2015. I denne utgaven har hun fått med seg Magnus Hoem Iversen. De gjennomgår alle de viktigste aspektene ved sosiale medier, for samfunnet og for oss som individer.
Les anmeldelse av boken

Hva fungerer innen digital markedsføring og kommunikasjon, og hva fungerer ikke? For å oppnå resultater må vi ta i bruk digitale kanaler.

Hvordan påvirker digita-lisering våre liv, vår helse, arbeid, kontroll, identitet og kultur?

Politisk kommunikasjon i Norden endres ettersom digitale medier vokser, populistiske partier får mer oppmerksomhet, lobbyistene blir sterkere og færre bruker nyhets-mediene.
