![](/fagstoff/fagboker/2010/grunnbok-strategi/_/image/a4ceccae-9769-4054-8fd5-2e929e00bd0f:f3384a640e87631508e1fc3b5a8915e3fe0d9b8f/width-190/grunnbok%20i%20strategi.png)
Grunnbok i strategi (3. utg.)
Grunnbok i strategi, 3. utgave, inneholder alle de grunnleggende teoretiske perspektivene og analyseverktøyene. Boken viser hvordan man skal forholde seg til spesifikke beslutningsproblemer i bedrifter og inneholder også mange eksempler og noen mer omfattende case. Boken er beregnet på studenter i grunnkurs i strategi, samt mellomledere og andre som føler de trenger en lettfattelig, men grundig innføring i strategifaget. Grunnbok i strategi inneholder blant annet: - Hva er strategi, og hvem har faget betydning for? - Hvordan formulere overordnede mål og delmål? - Hvordan gjøres gode strategiske valg? - Hvordan konkretisere alternativer? - Hvordan skaper organisasjoner verdier? - Hvordan komme fra beslutning til gjennomføring? - Hvordan gjennomføres evaluering og oppfølging? - Modeller og rammeverk for intern og ekstern analyse - Modeller for analyse av verdiskapning og verdikonfigurasjoner
![](/fagstoff/fagboker/2010/grunnbok-strategi/_/image/a4ceccae-9769-4054-8fd5-2e929e00bd0f:f3384a640e87631508e1fc3b5a8915e3fe0d9b8f/width-190/grunnbok%20i%20strategi.png)