Banner

AVHOLDT: Nå målgruppen mer effektivt på Facebook

Tirsdag 29. okt. 2019 kl. 09:00 - 16:00
Kommunikasjonsforeningens lokaler, Brugata 19, Oslo.
Pris: 4900 (medlem) , 6900 (ikke-medlem)

Kursholder
Factbox image

Lise Fimreite Simensen, daglig leder og grunnlegger av Digital Heads AS.

Å benytte betalte kanaler for kommunikasjonsfolk er noe som har vokst frem med bruken av sosiale medier.  Med nærmest eksponentiell vekst i budskap som slåss om oppmerksomheten er det utfordrende å nå gjennom lydveggen. Det meste av det vi kommuniserer er jo ikke virale suksesser. Da  kompenserer vi med betalt promotering.

Men  hvordan får du best mulig utbytte av Facebook-annonsering? Hvilke verktøy er nyttige å kjenne til? Og ikke minst hvordan går du frem for å nå riktig målgruppe? I dette kurset får du praktisk kunnskap om hvordan du planlegger og gjennomfører avanserte kampanjer på Facebook.

Sentrale emner i kurset:

  • Hvordan nå ut til riktig publikum på Facebook ved hjelp av betalte annonser?
  • Innføring i Facebook Ad Manager
  • Hva er relevanspoeng og hvorfor er relevans viktig?
  • Hvordan hente ut innsikt med verktøyet Facebook Publikumsinnsikt?
  • Hva er Facebook Pixel og hva kan pixelen brukes til?
  • Hvordan lage egendefinert publikum?
  • Hvordan lage speilpublikum?
  • Hvordan sette opp flere kampanjer steg for steg i Facebook Ad Manager?

Læringsmål:

  • Du lærer hvordan du setter opp og administrerer kampanjer via Facebook Ad Manager.
  • Du lærer hvordan du bruker nyttige Facebook-verktøy for å gjør jobben enklere.

Målgruppe:

Kommunikasjonsrådgivere i offentlig og privat virksomhet.

Nivå:

Deltakerne må ha erfaring med publisering på Facebook og gjerne noe praktisk erfaring med egne Facebook-kampanjer fra før.

Utstyr: PC/Mac og innlogging til bedriftens Facebook-konto!

Pris medlemmer
4900
Pris Ikke-Medlemmer
6900