Fagstoff
Hold deg oppdatert
Her finner du artikler, foredrag, blogginnlegg og fagbøker om kommunikasjon. Velg kategorien du vil lære mer om.
Video
Kommunikasjonsarbeid i unntakstilstand
Hvordan opprettholde motivasjon og produktivitet når alle sitter på hjemmekontor? Organisasjonspsykolog Andreas Tvedt Segrov svarer på hvorfor det er så viktig å opprettholde kontinuiteten i kommunikasjonsarbeidet i kriser, og ikke minst hvordan vi kan holde motivasjon og produktivitet oppe når alle sitter på hjemmekontor. Andreas er ansatt i Ernst & Young hvor han blant annet jobber med kulturbygging, team- og lederutvikling. Han står også bak podcasten "Helsepodden" og sertifisert i utviklings- og rekrutteringsverktøyet Cut-e.
Grå støy og grønn valgkamp
Miljøpartiet De Grønne gjorde et stort byks fremover i lokalvalget. I følge Kampanjes valgkampjury bidro årets beste valgkamp til det. Nå har de begynt å tenke frem mot 2021. Hvordan skal et lite parti klare å hevde seg? Hva skal de velge vekk? Hva skal til for å trenge gjennom hverdagsstøyen? Dette snakket Nils Mørk, kommunikasjonssjef i Miljøpartiet de Grønne, om på Kommunikasjonsdagen 2020.
Panel: Må vi henge med på alt?
Oppsummering av Kommunikasjonsdagen med Mala Wang-Naveen, sammen med et panel bestående av kommunikasjonssjef i MDG, Nils Mørk; førsteamanuensis i kommunikasjon på Høyskolen Kristiania, Bente Kalsnes; pressesjef i SAS, John Eckhoff, og student ved Høgskulen i Volda, Marion Gustavsen. Hva må man faktisk gjøre i 2020 og hva kan man droppe? Bør man følge trender eller satse på det grunnleggende? Hvordan bør kommunikatører prioritere, og hva er følgene om man ikke følger med i timen?
Dette innholdet er kun tilgjengelig for medlemmer som har logget inn.
PR-prat
Fagbøker
For at alle borgere i et samfunn skal kunne være delaktige i de demokratiske prosessene, trengs det informasjon om hva som skjer, og på hvilken måte vi alle forventes å delta. Men hvem er det egentlig som gir oss denne informasjonen, og hvordan?
Den første norske læreboken om design thinking. Innføring i metodene, fasene og prinsippene som design thinking bygger på, ved hjelp av teori, verktøy og eksempler.
Forfatterne gir et overblikk over hvordan kunstig intelligens og intelligente brukergrensesnitt kan benyttes i ulike deler av kommunikasjonsfaget. De ser på konsekvensene KI får for faget og for folk, i grenselandet mellom påvirkning og kontroll.
Les anmeldelse av boken