![Banner](/fagstoff/_/image/df9c35bf-ee73-4ef6-a6c2-60100b30ea23:5c6649e6abc5423cebd157233a73e542874253f1/wide-1450-480/Fagbaldet%20foto%20Siv%20Dolmen.jpg)
Fagstoff
Hold deg oppdatert
Her finner du artikler, foredrag, blogginnlegg og fagbøker om kommunikasjon. Velg kategorien du vil lære mer om.
![](/fagstoff/_/image/75d87c8f-8ed4-4c68-abdc-d3e870cfacb3:be83dcad6f124f217e91fe929469949b6d709ea8/block-1200-900/iStock-1395635443.jpg)
Video
Kommunikasjonsarbeid i unntakstilstand
Hvordan opprettholde motivasjon og produktivitet når alle sitter på hjemmekontor? Organisasjonspsykolog Andreas Tvedt Segrov svarer på hvorfor det er så viktig å opprettholde kontinuiteten i kommunikasjonsarbeidet i kriser, og ikke minst hvordan vi kan holde motivasjon og produktivitet oppe når alle sitter på hjemmekontor. Andreas er ansatt i Ernst & Young hvor han blant annet jobber med kulturbygging, team- og lederutvikling. Han står også bak podcasten "Helsepodden" og sertifisert i utviklings- og rekrutteringsverktøyet Cut-e.
Grå støy og grønn valgkamp
Miljøpartiet De Grønne gjorde et stort byks fremover i lokalvalget. I følge Kampanjes valgkampjury bidro årets beste valgkamp til det. Nå har de begynt å tenke frem mot 2021. Hvordan skal et lite parti klare å hevde seg? Hva skal de velge vekk? Hva skal til for å trenge gjennom hverdagsstøyen? Dette snakket Nils Mørk, kommunikasjonssjef i Miljøpartiet de Grønne, om på Kommunikasjonsdagen 2020.
Panel: Må vi henge med på alt?
Oppsummering av Kommunikasjonsdagen med Mala Wang-Naveen, sammen med et panel bestående av kommunikasjonssjef i MDG, Nils Mørk; førsteamanuensis i kommunikasjon på Høyskolen Kristiania, Bente Kalsnes; pressesjef i SAS, John Eckhoff, og student ved Høgskulen i Volda, Marion Gustavsen. Hva må man faktisk gjøre i 2020 og hva kan man droppe? Bør man følge trender eller satse på det grunnleggende? Hvordan bør kommunikatører prioritere, og hva er følgene om man ikke følger med i timen?
Dette innholdet er kun tilgjengelig for medlemmer som har logget inn.
PR-prat
Fagbøker
For at alle borgere i et samfunn skal kunne være delaktige i de demokratiske prosessene, trengs det informasjon om hva som skjer, og på hvilken måte vi alle forventes å delta. Men hvem er det egentlig som gir oss denne informasjonen, og hvordan?
![](/fagstoff/_/image/f83d2c7a-7bb7-4e48-a7b1-9a759f29bf45:16b48722c905ffea0df0fe3f8c7e5fda37db427d/block-110-160/Om%20det%20inte%20vore%20for%20oss.jpg)
![](/fagstoff/_/image/c62cc6c8-e421-479d-8bdf-41851cfb5575:fb407a70f38372a19cc0422610ada42b1fb4977c/block-110-160/bli-hort%20(1).jpg)
Den første norske læreboken om design thinking. Innføring i metodene, fasene og prinsippene som design thinking bygger på, ved hjelp av teori, verktøy og eksempler.
![](/fagstoff/_/image/b1573cf9-d59d-45e1-a9e3-e3fd132d28c5:7ac002cf4b124ebaacabd66b620772100cd0f91a/block-110-160/Design%20thinking%20p%C3%A5%20norsk.jpeg)
Forfatterne gir et overblikk over hvordan kunstig intelligens og intelligente brukergrensesnitt kan benyttes i ulike deler av kommunikasjonsfaget. De ser på konsekvensene KI får for faget og for folk, i grenselandet mellom påvirkning og kontroll.
Les anmeldelse av boken
![](/fagstoff/_/image/262533ae-16d7-471c-a4f9-4ba255861f5d:51c5950dddff7fe9c450e6f4b8b01dac718283a0/block-110-160/9780367628963.jpg)