
Fagstoff
Hold deg oppdatert
Her finner du artikler, foredrag, blogginnlegg og fagbøker om kommunikasjon. Velg kategorien du vil lære mer om.
Video
Kommunikasjonsarbeid i unntakstilstand
Hvordan opprettholde motivasjon og produktivitet når alle sitter på hjemmekontor? Organisasjonspsykolog Andreas Tvedt Segrov svarer på hvorfor det er så viktig å opprettholde kontinuiteten i kommunikasjonsarbeidet i kriser, og ikke minst hvordan vi kan holde motivasjon og produktivitet oppe når alle sitter på hjemmekontor. Andreas er ansatt i Ernst & Young hvor han blant annet jobber med kulturbygging, team- og lederutvikling. Han står også bak podcasten "Helsepodden" og sertifisert i utviklings- og rekrutteringsverktøyet Cut-e.
Grå støy og grønn valgkamp
Miljøpartiet De Grønne gjorde et stort byks fremover i lokalvalget. I følge Kampanjes valgkampjury bidro årets beste valgkamp til det. Nå har de begynt å tenke frem mot 2021. Hvordan skal et lite parti klare å hevde seg? Hva skal de velge vekk? Hva skal til for å trenge gjennom hverdagsstøyen? Dette snakket Nils Mørk, kommunikasjonssjef i Miljøpartiet de Grønne, om på Kommunikasjonsdagen 2020.
Panel: Må vi henge med på alt?
Oppsummering av Kommunikasjonsdagen med Mala Wang-Naveen, sammen med et panel bestående av kommunikasjonssjef i MDG, Nils Mørk; førsteamanuensis i kommunikasjon på Høyskolen Kristiania, Bente Kalsnes; pressesjef i SAS, John Eckhoff, og student ved Høgskulen i Volda, Marion Gustavsen. Hva må man faktisk gjøre i 2020 og hva kan man droppe? Bør man følge trender eller satse på det grunnleggende? Hvordan bør kommunikatører prioritere, og hva er følgene om man ikke følger med i timen?
PR-prat
Fagbøker
En praktisk guide til effektivt samarbeid med influensere.

Denne svenske boken tar utgangspunktet «hvordan lede en organisasjon med kommunikasjon». Sentralt er ikke bare lederkommunikasjon, men også hvordan man jobber strategisk med medarbeiderne som ambassadører internt og eksternt.

Grønn markedsføringsledelse er den første norske læreboka som handler om bærekraftig entreprenørskap, strategi og markedsføring. Boka gir en oversikt over de viktigste elementene for å skape bærekraftige endringsprosesser.
