
Fagstoff
Hold deg oppdatert
Her finner du artikler, foredrag, blogginnlegg og fagbøker om kommunikasjon. Velg kategorien du vil lære mer om.
Video
Kommunikasjonsarbeid i unntakstilstand
Hvordan opprettholde motivasjon og produktivitet når alle sitter på hjemmekontor? Organisasjonspsykolog Andreas Tvedt Segrov svarer på hvorfor det er så viktig å opprettholde kontinuiteten i kommunikasjonsarbeidet i kriser, og ikke minst hvordan vi kan holde motivasjon og produktivitet oppe når alle sitter på hjemmekontor. Andreas er ansatt i Ernst & Young hvor han blant annet jobber med kulturbygging, team- og lederutvikling. Han står også bak podcasten "Helsepodden" og sertifisert i utviklings- og rekrutteringsverktøyet Cut-e.
Grå støy og grønn valgkamp
Miljøpartiet De Grønne gjorde et stort byks fremover i lokalvalget. I følge Kampanjes valgkampjury bidro årets beste valgkamp til det. Nå har de begynt å tenke frem mot 2021. Hvordan skal et lite parti klare å hevde seg? Hva skal de velge vekk? Hva skal til for å trenge gjennom hverdagsstøyen? Dette snakket Nils Mørk, kommunikasjonssjef i Miljøpartiet de Grønne, om på Kommunikasjonsdagen 2020.
Panel: Må vi henge med på alt?
Oppsummering av Kommunikasjonsdagen med Mala Wang-Naveen, sammen med et panel bestående av kommunikasjonssjef i MDG, Nils Mørk; førsteamanuensis i kommunikasjon på Høyskolen Kristiania, Bente Kalsnes; pressesjef i SAS, John Eckhoff, og student ved Høgskulen i Volda, Marion Gustavsen. Hva må man faktisk gjøre i 2020 og hva kan man droppe? Bør man følge trender eller satse på det grunnleggende? Hvordan bør kommunikatører prioritere, og hva er følgene om man ikke følger med i timen?
PR-prat
Fagbøker
Det er sjeldan eg har vore så ambivalent til ei bok. På den eine sida har forfattar Astrid Valen-Utvik stålkontroll på korleis ein skaper verdi for eit føretak i sosiale media. På den andre sida burde forlaget tatt minst to rundar til med manus.
Les anmeldelse av boken
Å kunne kommunisere optimalt har blitt en nødvendighet for å kunne utføre jobben sin og for å lykkes i private relasjoner. Denne boken gir deg solide, praktiske verktøy som gjør at du kan påvirke enhver situasjon i din favør.
Forfatterne bruker samlebegrepet «politisk interessevaretagelse» om lobbyisme, PR, spin og samfunnskontakt. De mener dette er noe alle virksomheter kan og bør gjøre, ikke bare de store. Boken gir modeller og huskelister for arbeidet.
