Arctic Race of Norway vinner Nordnorsk kommunikasjonspris 2019
Strategisk kommunikasjon og synliggjøringen av Nord-Norge og nordnorsk kultur sikret Arctic Race of Norway seieren. Prisen ble delt ut på Kommunikasjonsforeningen Nord-Norges fagdag #KomNord2019.
Arctic Race of Norway har en visjon om å være mer enn bare et sykkelritt. De ønsker også å bidra til utvikling av Nord-Norge og promotering av Norge internasjonalt. Det gjør de gjennom strategisk bruk av kommunikasjon i både redaksjonelle medier og egne kanaler, heter det i juryens begrunnelse.
Arctic Race tok seieren foran FK Bodø/Glimt for deres bærekraftsprogram Action Now og Universitetssykehuset i Nord-Norge for samarbeidet med NRK om dokumentarserien 113.
- Det er veldig hyggelig å vinne denne prisen, og vi er i godt selskap med de andre to finalistene. Det er mange som jobber godt med kommunikasjon i Nord-Norge! Vi kunne ikke fått til Arctic Race of Norway uten å spille på lag med innbyggerne, så dette er en pris til hele befolkninga i nord, uttaler daglig leder Knut-Eirik Dybdal. Han tok imot prisen da den ble delt ut i Bodø i går, på Kommunikasjonsforeningen Nord-Norges fagdag #KomNord2019.
Juryen la spesielt vekt på at vinneren har:
- Formulert en klar kommunikasjonsstrategi som beskriver hvordan kommunikasjonstiltak skal bidra til måloppnåelse.
- Jobbet målrettet på en bred kommunikasjonsplattform og i stor grad oppnådd de resultatene de satte seg.
- Synliggjort ikke bare egen organisasjon, men også Nord-Norge og nordnorsk kultur.
- Fått næringsliv og lokalsamfunn til å jobbe sammen gjennom et bærekraftig verdisyn.
Nordnorsk kommunikasjonspris deles ut årlig av Kommunikasjonsforeningen Nord-Norge til organisasjoner, institusjoner, bedrifter eller enkeltpersoner som har: I årets jury satt Katarina Belsom (sentralstyremedlem Kommunikasjonsforeningen), Inger Lise Næss (styremedlem Kommunikasjonsforeningen Nord-Norge), Målfrid Baik (regiondirektør NHO Arktis) og Bjørn Erik Jansen (Nordnorsk Kommunikasjon AS). Tidligere vinnere: Caroline Meier (2015), Finnmarksløpet (2016), UiT (2017) og Sparebank1 Nord-Norge (2018).Fakta: Nordnorsk kommunikasjonspris
Siste saker
Har du lest disse?