Skip header
Tillit og omdømme

Årets kursholder 2016

Hvert år deltar flere hundre deltakere på kurs i regi av Kommunikasjonsforeningen. Over 30 kursholdere har blitt evaluert, og kurset «Årsrapporten – mer enn en pliktøvelse» fikk best evaluering av sine kursdeltakere.

Tekst: MIAOLING FU   |  Foto: MIAOLING FU
Publisert: 23. februar 2017

Vi gratulerer Onar Aanestad med ''Årets kursholder 2016''. Aanestad er kommunikasjonsdirektør i Difi. Han har bakgrunn som konsulent, leder og kommunikasjonsrådgiver for ulike virksomheter. Han blogger også fast på PRprat.no.

Onar Aanestad
Therese Manus, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen, gir prisen for Årets Kursholder 2016 til Onar Aanestad. Foto: Martin Vangsøy.

Mer enn en pliktøvelse

- Dette var overraskende og utrolig hyggelig! Tusen takk til både kursdeltakerne og Kommunikasjonsforeningen. Å bli årets kursholder henger høyt for meg, for det betyr forhåpentligvis at de som deltok opplevde kurset som verdifullt og ikke lenger ser på årsrapporten som en pliktøvelse. For meg har det vært viktig å tilpasse kurset til den enkelte deltakeren, slik at innholdet skal bli mest mulig matnyttig og at deltakerne har lært å bruke årsrapporten som et strategisk verktøy, sier Aanestad.

Årets kurs ble for første gang holdt av Aanestad alene. Aanestad og Christoffer Paur Knudsen, tidligere kollega og partner i Styrkr AS, har holdt dette kurset sammen siden 2009. De ble kåret til årets kursholdere i 2014. Kurset «Årsrapporten – mer enn en pliktøvelse» har en praktisk del med gruppearbeid hvor deltakerne gir konkrete tilbakemeldinger på hverandres årsrapporter. Kursdeltakerne må også levere inn tidligere årsrapporter i forkant av kurset, i tillegg til erfaringer og læringsønsker.

Kommunikasjonsforeningen får tilbakemeldinger på kursene som holdes og har årlige medlemsundersøkelser om hvilke kurs medlemmene ønsker. Kom gjerne med forslag og ønsker på kurs til stine@kommunikasjon.no.


Relaterte temaer

Siste saker

Har du lest disse sakene?

Les Mer on Slik ble Slakter-Tore (49) en SoMe hit
Digitale kanaler
For medlemmer
Spar Brokelandsheia
Slik ble Slakter-Tore (49) en SoMe hit –>

Eurospar er en helt vanlig dagligvarebutikk, bortsett fra at de har 130.000 følgere på Facebook.

Les Mer on Strategien som kapret velgerne
Pressearbeid
For medlemmer
Miljøpartiet de grønne Kickoff
Strategien som kapret velgerne –>

MDG måtte justerte kommunikasjonsstrategien da klimasaken falt ut av medienes valgkampdekning.

Les Mer on Når navnet ditt blir business
Markedskommunikasjon
Når navnet ditt blir business –>

Å bygge en personlig merkevare kan være krevende. Gjør du det riktig, er det en av de mest effektive investeringene du som gründer kan gjøre - vi gir deg tipsene.