Skip header
Tillit og omdømme

Årets kursholder 2016

Hvert år deltar flere hundre deltakere på kurs i regi av Kommunikasjonsforeningen. Over 30 kursholdere har blitt evaluert, og kurset «Årsrapporten – mer enn en pliktøvelse» fikk best evaluering av sine kursdeltakere.

Tekst: MIAOLING FU   |  Foto: MIAOLING FU
Publisert: 23. februar 2017

Vi gratulerer Onar Aanestad med ''Årets kursholder 2016''. Aanestad er kommunikasjonsdirektør i Difi. Han har bakgrunn som konsulent, leder og kommunikasjonsrådgiver for ulike virksomheter. Han blogger også fast på PRprat.no.

Onar Aanestad
Therese Manus, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen, gir prisen for Årets Kursholder 2016 til Onar Aanestad. Foto: Martin Vangsøy.

Mer enn en pliktøvelse

- Dette var overraskende og utrolig hyggelig! Tusen takk til både kursdeltakerne og Kommunikasjonsforeningen. Å bli årets kursholder henger høyt for meg, for det betyr forhåpentligvis at de som deltok opplevde kurset som verdifullt og ikke lenger ser på årsrapporten som en pliktøvelse. For meg har det vært viktig å tilpasse kurset til den enkelte deltakeren, slik at innholdet skal bli mest mulig matnyttig og at deltakerne har lært å bruke årsrapporten som et strategisk verktøy, sier Aanestad.

Årets kurs ble for første gang holdt av Aanestad alene. Aanestad og Christoffer Paur Knudsen, tidligere kollega og partner i Styrkr AS, har holdt dette kurset sammen siden 2009. De ble kåret til årets kursholdere i 2014. Kurset «Årsrapporten – mer enn en pliktøvelse» har en praktisk del med gruppearbeid hvor deltakerne gir konkrete tilbakemeldinger på hverandres årsrapporter. Kursdeltakerne må også levere inn tidligere årsrapporter i forkant av kurset, i tillegg til erfaringer og læringsønsker.

Kommunikasjonsforeningen får tilbakemeldinger på kursene som holdes og har årlige medlemsundersøkelser om hvilke kurs medlemmene ønsker. Kom gjerne med forslag og ønsker på kurs til stine@kommunikasjon.no.


Relaterte temaer

Siste saker

Har du lest disse sakene?

Les Mer on Banebrytende internkampanje
Internkommunikasjon
For medlemmer
BaneService medarbeider
Banebrytende internkampanje –>

Flere stygge skader blant ansatte ga Baneservice ideen til en ny, intern kommunikasjonskampanje.

Les Mer on Hva skjer hvis alle slutter å Google?
Kunstig intelligens
For medlemmer
Illustrasjonsfoto Google.
Hva skjer hvis alle slutter å Google? –>

Det er snart 20 år siden «å google» ble et offisielt verb i Oxford English Dictionary. Men de siste årene har Google likevel møtt stor konkurranse. Ikke fra søkemotorer, men fra språkmodeller som ChatGPT, Claude, Gemini og DeepSeek. Hva blir konsekvensen?

Les Mer on Grenseløs omdømmebygging
Tillit og omdømme
For medlemmer
Toll TV2
Grenseløs omdømmebygging –>

TV-serien TOLL er en stor kommunikasjonssuksess. Det til tross for at de fleste i ledelsen i Tolletaten var skeptisk da kommunikasjonsdirektør Kim Gulbrandsen la frem ideen til prosjektet.