Banner
Omdømme

Trigger er årets PR-byrå

PR-byrået Trigger gikk av med seieren i PR-kåringen «Byråprofil 2013». Andreplassen gikk til Zynk.

I årevis har Kampanje og TNS Gallup kåret omdømmevinnerne blant norske reklamebyråer. For første gang ble PR- og mediebyråene invitert inn i selve undersøkelsen som ble målt blant Kommunikasjonsforeningens medlemmer. Bak rangeringen av PR-byråene ligger det 3206 byråvurderinger fra 588 respondenter. Rangeringen er gjort med bakgrunn i en beregnet indeks bestående av byråenes omdømme og kjennskap i markedet, hvor omdømme betyr desidert mest.

Det tre år gamle byrået Trigger scoret høyest i omdømmefaktorene «framtidsutsikter» og «kvalitet på arbeid og leveranser».  De fikk også høyest score på «evne til å skape effekter av kommunikasjonsarbeidet».

- Jeg synes i alle fall at dette viser at vi belønnes gjennom å være åpne om kundene våre. Det gjør at bransjen ser hvilke verdier PR kan skape. Det tror jeg gjør at vi kommer bedre ut av denne kåringen enn en del andre som har en lukkethetsstrategi, sier administrerende direktør i Trigger, Preben Carlsen.

Zynk kom på andreplass i begge rangeringene, men ligger på topp i både «evnen til å tenke langsiktig», «evnen til å tenke helhetlig i kommunikasjonsarbeidet» og «toppledelsens dyktighet».

PR-byrået Gambit H&K kapret tredjeplassen. Fjerde- og femteplassen var det henholdsvis Geelmuyden.Kiese og Apeland som inntok.

1. Trigger
2. Zynk
3. Gambit H&K
4. Geelmuyden.Kiese
5. Apeland
6. First House
7. Dinamo
8. BursonMarsteller
9. Mørland & Johnsen
10. Corporate Communication

Årets reklamebyrå gikk for 11. året på rad til Try/Apt. Starcom gikk til topps i klassen Årets Mediebyrå. 

Prisene ble delt ut i går kveld under Kampanjes arrangement «Byrådagen» i Posthallen i Oslo.


Siste saker

Har du lest disse?

Siste saker

Har du lest disse sakene?