
Digitalt nettverk for mellomledere i offentlige virksomheter
Vi starter nå opp et nytt digitalt nettverk for mellomledere i offentlige virksomheter og ønsker medlemmer velkommen til å delta.
Hvorfor nettverk?
Over tid har foreningen fått flere etterspørsler om å starte ulike nettverk for medlemmene, i ulike regioner og på ulike nivå. Per nå har foreningen to nettverk for ledere og planlegger ytterligere to til i løpet av 2020.
Målet med nettverkene er å legge til rette for faglig utvikling og erfaringsdeling mellom kollegaer som har felles utfordringer - og som vil ha nytte og glede av å få påfyll fra interessante innledere og diskutere aktuelle problemstillinger med andre i samme situasjon. Et nettverk for mellomledere i offentlige virksomheter legger til rette for at de som møter tilsvarende utfordringer kan dele erfaringer og drøfte problemstillinger som er spesielt relevante i offentlige virksomheter.
Nettverket møtes digitalt fire ganger i året.
Temaer og innhold
Hver samling vil ha et eget tema, med minst ett faglig innlegg. Det legges opp til erfaringsutveksling, samt spørsmål og svar. I tillegg vil vi opprette en lukket Facebook-gruppe for nettverksdeltakerne hvor de kan utveksle erfaringer og diskutere problemstillinger mellom møtene. Temaene for nettverket i 2020 vil settes i forkant av møtene og aktualitet og innspill fra nettverksdeltakerne vil bli vektlagt.
Tentative temaer:
- Koronakrisen – intern- og krisekommunikasjon, innblikk i case og erfaringsutveksling
- Koronaloven – hva betyr det for lovgivning, offentlighet og rettssikkerhet når nye regler utvikles fort og uten demokratisk kontroll?
- Lederkommunikasjon
- Kommunikasjonsfunksjonen – hvordan endres den av den nye hverdagen?
Påmelding Kriterier DatoerPraktisk informasjon og påmelding