Banner

Kommunikasjonsdagen 2020

Torsdag 05. mars 2020 kl. 09:00 - 16:00
Clarion Hotel The Hub, Biskop Gunnerus' gate 3, 0106 Oslo
Pris: 3600 (medlem) , 5800 (ikke-medlem)

Må vi henge med på alt?

Endringene skjer raskere enn noensinne, og kommunikatører må følge med. Hva skal man prioritere og hvordan kan man vise sin egen verdi i organisasjonen? Må man teste alle nye kanaler og hoppe på hver eneste nye mulighet? På Kommunikasjonsdagen 2020 skal vi grave i nettopp dette.

I løpet av dagen ser vi nærmere på politisk kommunikasjon anno 2020, brukersentrering, samfunnsansvar og ikke minst skal vi gå tilbake til det grunnleggende: godt innhold, formidling og evnen til å skape endring.

Sikre deg plass og begynn å se frem til 5. mars. Da samles 500 kommunikatører midt i Oslo sentrum, på The Hub, for å mingle, lære og få ny inspirasjon.

Grupperabatt:

Er dere tre eller flere kollegaer fra samme arbeidssted får dere 15 % rabatt på alle billettene. Samlet påmelding kan sendes til post@kommunikasjon.no, husk å oppgi fakturaadresse og merking av fellesfaktura. Tilbudet gjelder bare for medlemmer av Kommunikasjonsforeningen.

Informasjon om påmelding og avmelding finner du her.

Pris medlemmer
3600
Pris Ikke-Medlemmer
5800

Program

Foreløpig program.

Program
Når Hvor Hva Hvem
08:00 Registrering
08:00

Registrering

09:00 Åpning
09:00

Åpning

09:05
The Hub
Hva betyr det å følge med på alt? Og hva i all verden får vi igjen for det?
Ragnhild Brochmann
09:05

Hva betyr det å følge med på alt? Og hva i all verden får vi igjen for det?

Ragnhild Brochmann

En fortelling om medievaner - og uvaner, og hvorfor vi gjør som vi gjør. Hva sitter vi igjen med når skjermen skrus av og hodet legges på puta?

Ragnhild Brochmann er kunst-og motekulturhistoriker, skribent og illustratør. Mange kjenner henne som Morgenbladets Estetiker, en spørsmål-og-svarspalte hvor alle former for visuell kultur er gjenstand for dyptpløyende og humoristisk analyse – ikke minst mote. Hun er aktuell med en ny spalte for Morgenbladet om visuell kultur, barnebok og design-tv-serien TING! på NRK.

Foto: Robert Rønning

09:20
The Hub
Hvordan møter vi det grønne skiftet?
Arne Johan Vetlesen
09:20

Hvordan møter vi det grønne skiftet?

Arne Johan Vetlesen

For det grønne skiftet er spriket mellom nødvendige tiltak og det som faktisk blir iverksatt for stort. Hva er det med menneskets vilje og evne som gjør det vanskelig å iverksette tiltak som smerter på kort sikt, men har effekt på lang sikt?

Arne Johan Vetlesen, filosof ved UiO, kommer til Kommunikasjonsdagen for å gå nærmere inn på hvordan vi møter det grønne skiftet. Han skal snakke om hvilke nødvendig tiltak som må iverksettes for å skape faktisk endring, og hvordan disse endringene kan og bør kommuniseres.

Arne Johan Vetlesen er professor i filosofi ved Universitetet i Oslo. Han arbeider med etikk og miljøfilosofi, er spaltist i Klassekampen og Morgenbladet og er en aktiv samfunnsdebattant. 

Foto: Alf Øksdal

09:40
The Hub
Ekspert på klima, men ikke på kommunikasjon
Marte Strand
09:40

Ekspert på klima, men ikke på kommunikasjon

Marte Strand

Hvordan kommuniserer man for å få næringslivsledere og toppolitikere til å bli optimistiske handlingsagenter? Prosjektleder for Zerokonferansen, Marte Strand, deler spørsmålene hun trengte hjelp av kommunikatører til å finne ut av og gir dere et innblikk i hva ZERO har lært av å lage klimakonferanse i 14 år.

Marte Strand jobber i Miljøstiftelsen ZERO som prosjektleder for Zerokonferansen, Norges viktigste klimakonferanse. 

10:00 Pause
10:00

Pause

10:30
The Hub
Grå støy og grønn valgkamp
Nils Mørk
10:30

Grå støy og grønn valgkamp

Nils Mørk

Miljøpartiet De Grønne gjorde et stort byks fremover i lokalvalget. I følge Kampanjes valgkampjury bidro årets beste valgkamp til det. Nå har de begynt å tenke frem mot 2021. Hvordan skal et lite parti klare å hevde seg mot overmakten? Hva skal de velge vekk? Hva skal egentlig til for å trenge gjennom hverdagsstøyen?

Nils Mørk er kommunikasjonssjef i Miljøpartiet de Grønne.

11:00
The Hub
Politiske annonser på Facebook - målrettingsnirvana eller etisk mareritt?
Bente Kalsnes
11:00

Politiske annonser på Facebook - målrettingsnirvana eller etisk mareritt?

Bente Kalsnes

Politisk kommunikasjon på Facebook målrettes, segmenteres og skreddersys i Facebook-annonser. Hvor bra fungerer det og hva er fallgruvene?

Bente Kalsnes er førsteamanuensis i kommunikasjon, Høyskolen Kristiania, og forsker på politisk kommunikasjon i sosiale medier.

11:20
The Hub
Trygdeskandalen sett fra innsiden
Hege Turnes og Astrid Bugge Mjærum
11:20

Trygdeskandalen sett fra innsiden

Hege Turnes og Astrid Bugge Mjærum

NAV har saksbehandlet, krevd penger tilbake og anmeldt, advokater har forsvart og prosedert, dommere har dømt og fengselsstraffer er sonet – basert på en  feiltolkning av Trygdeloven opp i mot EØS-regelverket.

Den alvorlige trygdesaken har preget mediene siden oktober, men hvordan har det vært på innsiden i NAV?

Hege Turnes, kommunikasjonsdirektør i NAV, vil i samtale med Astrid Bugge Mjærum, kommunikasjonsdirektør i Skattedirektoratet, ta oss med inn i kommunikasjonsavdelingen i NAV. Hva skjedde bak lukkede dører og hvordan jobbet de? Hva fikk de til, hva var vanskelig og hvilke lærdommer sitter de igjen med?

Foto: Skatteetaten/Bård Brinchmann Løvvig

11:40 Lunsj i restauranten
11:40

Lunsj i restauranten

12:40
The Hub
Det handler ikke om hva du vil fortelle, men hvordan du forteller det (ENG)
Kyoko Takeyama
12:40

Det handler ikke om hva du vil fortelle, men hvordan du forteller det (ENG)

Kyoko Takeyama

Hvordan formidler du egentlig et budskap best mulig? På Kommunikasjonsdagen skal Kyoko Takeyama, coach i presentasjonsteknikk, vise oss hvordan vi kan skape kontakt med publikum, både intellektuelt og emosjonelt. Hun skal snakke om hvordan du formidler dine ideer mest mulig effektivt og vil gi deg konkrete råd du kan ta i bruk med en gang.

Kyoko er født i New York og har japanske foreldre. Navnet Takeyama betyr “Respectful Child of Warrior Mountain», og hun mener selv det er en god beskrivelse av hvem hun er. Hun er kjent for sin direkte, amerikanske måte å kommunisere på - i kombinasjon med japansk høflighet. Hun har en bachelor i kommunikasjon fra University of California og en master i PR og bedriftskommunikasjon fra Barcelona Business School.

13:10
The Hub
Hvordan vår tids viktigste klimarapport ble til
Tom Gabriel Johansen
13:10

Hvordan vår tids viktigste klimarapport ble til

Tom Gabriel Johansen

Etter flere års arbeid og tunge politiske forhandlinger ble FNs klimarapport om 1,5-gradersmålet lansert i oktober 2018. Angela Morelli og Tom Gabriel Johansen hadde hovedansvaret for visualiseringene i tett samarbeid med alle forskerne. Rapporten er i dag fundamentet for hvordan vi kan løse de enorme utfordringene som ligger foran oss som sivilisasjon.

Selv om det var store politiske forskjeller, ble rapporten godkjent ord for ord, strek for strek - etter lange forhandlinger. Dette gjør den til et viktig verktøy for beslutningstakere verden over. På Kommunikasjonsdagen kommer Tom til å fortelle om det å visualisere faktabasert kunnskap på tvers av ulike politiske verdisystemer og i harde politiske forhandlinger.

Tom Gabriel Johansen er en prisvinnende informasjonsdesigner og partner i InfoDesignLab. Han har mer enn 20 års design- og kommunikasjonserfaring. Han har jobbet med alt fra datavisualisering for SSB, til design og utvikling av brettspill, til å gjøre datavisualisering en integrert del av nyhetsdesken hos NRK. 

13:35
The Hub
Vannkrisen på Askøy: Hva skjedde på bakrommet?
Bård Espelid og Dag Folkestad
13:35

Vannkrisen på Askøy: Hva skjedde på bakrommet?

Bård Espelid og Dag Folkestad

Sommeren 2019 opplevde Askøy kommune det som virkelig ikke skal skje. Tidligere varaordfører Bård Espelid og kommunikasjonssjef Dag Folkestad deler sine erfaringer og beste råd om kommunikasjon som verktøy i kriser – fra den gang det sto på som verst.

Dag Folkestad har vært kommunikasjonssjef i Askøy kommune siden juni 2015. 

Bård Espelid var varaordfører på Askøy fra 2015 til 2019. Han var talsperson for kommunen under vannsaken i 2019. 

14:00 Pause
14:00

Pause

14:20
The Hub
Lost in translation; viktigheten av mangfold (ENG)
Harriet Gridley
14:20

Lost in translation; viktigheten av mangfold (ENG)

Harriet Gridley

Selv mellom to tilsynelatende like land, Norge og Storbritannia, finnes mange sosiale og kulturelle nyanser, som påvirker måten vi kommuniserer med hverandre på. Å oppdage disse ulikhetene kan være vanskelig, men å unngå de kan være ødeleggende. Virksomheter som opererer i Storbritannia har ofte mye større fokus på mangfold i sin kommunikasjon og hvordan de ønsker å fremstå ovenfor målgruppen enn sine norske motparter. På Kommunikasjonsdagen vil Harriet Gridley snakke om hvordan det var å sette opp det britiske kontoret til det norske selskapet No Isolation.

I 2017 åpnet Harriet Gridley kontoret til det norske selskapet No Isolation i Storbritannia. No Isolation er en norsk oppstartsbedrift grunnlagt i oktober 2015. Deres oppdrag er å redusere ufrivillig ensomhet og sosial isolasjon gjennom å utvikle kommunikasjonsløsninger som hjelper de som er rammet.

14:50
The Hub
Innsikt som verktøy for bedre kommunikasjon
Anita Lynne
14:50

Innsikt som verktøy for bedre kommunikasjon

Anita Lynne

Hvorfor og hvordan bør man bruke kvalitativ metode? Og hva er egentlig mobiletnografi?

Når man hører om analyseinstitutter tenker man raskt på tall og statistikk, men hva med lillebroren kvalitativ metode? På Kommunikasjonsdagen skal Anita Lynne, leder for kvalitativ innsikt i Respons Analyse, dele hva som skjer av utvikling på feltet og hvorfor det er relevant for kommunikasjonsbransjen. Anita tar deg med inn i forbrukernes hoder og hjerter gjennom bruk av mobiletnografi og snakker om hvordan denne innsikten kan gjøre kommunikasjonen din enda mer spisset og relevant.

Anita Lynne har over 15 års erfaring fra analysebransjen.  Hun var grunder og daglig leder av Moods Research som i 2018 fusjonerte med Respons Analyse.

15:15
The Hub
Én samlende identitet for hele Oslo
John Aurtande og Hanne Rønning
15:15

Én samlende identitet for hele Oslo

John Aurtande og Hanne Rønning

Oslo kommune og Creuna har utviklet en brukervennlig, fleksibel og samlende identitet som gjør kommunen tydeligere og mer forståelig for innbyggerne. Mer enn 1500 representanter fra kommunens ulike virksomheter har vært aktivt med i arbeidet. Bred involvering har vært avgjørende for å reduseres antall loger fra 250 til én. Den nye identiteten ble vedtatt av Oslo bystyre i 2019 og kommunen jobber nå med å implementere identiteten i en stor og kompleks organisasjon, med mange kontaktpunkter og ulike brukerbehov.

John Aurtande er kundeleder og strategisk rådgiver i Creuna. Han ledet flere komplekse merkevareprosesser for Creunas kunder, nå sist for Oslo kommune. 

Hanne Rønning Jorud har de siste tre årene jobbet som kommunikasjonsrådgiver og prosjektleder for ny visuell identitet i Oslo kommune. Hanne jobber i Kommunikasjonsseksjonen ved Byrådslederens kontor.

15:45
The Hub
Panel: Må vi henge med på alt?
Mala Wang-Naveen
15:45

Panel: Må vi henge med på alt?

Mala Wang-Naveen

For å oppsummere Kommunikasjonsdagen skal Mala Wang-Naveen, sammen med et panel, dra oss gjennom alle spørsmålene vi alle lurer på. Hva man faktisk gjøre i 2020, og hva kan man droppe? Bør man følge trender eller satse på det grunnleggende? Hvordan bør kommunikatører prioritere og hva er følgene om man ikke følger med i timen?

Mala Wang-Naveen er kommunikasjonssjef i Sintef Digital. Hun har tidligere jobbet 16 år som journalist og kommentator i Aftenposten. Mala sitter også i Kommunikasjonsforeningens fagråd for kompetanse, som har ansvar for foreningens kurs- og kompetansetilbud.

16:15 Faglig program slutt
16:15

Faglig program slutt

16:20 Mingling, mer informasjon kommer
16:20

Mingling, mer informasjon kommer

Foredragsholdere

Disse kommer til Kommunikasjonsdagen 2020.

Nils Mørk

Miljøpartiet De Grønne gjorde et stort byks fremover i lokalvalget. I følge Kampanjes valgkampjury bidro årets beste valgkamp til det. Nå har de begynt å tenke frem mot 2021. Hvordan skal et lite parti klare å hevde seg mot overmakten? Hva skal de velge vekk? Hva skal egentlig til for å trenge gjennom hverdagsstøyen?

Nils Mørk er kommunikasjonssjef i Miljøpartiet de Grønne.

Harriet Gridley

Selv mellom to tilsynelatende like land, Norge og Storbritannia, finnes mange sosiale og kulturelle nyanser, som påvirker måten vi kommuniserer med hverandre på. Å oppdage disse ulikhetene kan være vanskelig, men å unngå de kan være ødeleggende. Virksomheter som opererer i Storbritannia har ofte mye større fokus på mangfold i sin kommunikasjon og hvordan de ønsker å fremstå ovenfor målgruppen enn sine norske motparter. På Kommunikasjonsdagen vil Harriet Gridley snakke om hvordan det var å sette opp det britiske kontoret til det norske selskapet No Isolation.

I 2017 åpnet Harriet Gridley kontoret til det norske selskapet No Isolation i Storbritannia. No Isolation er en norsk oppstartsbedrift grunnlagt i oktober 2015. Deres oppdrag er å redusere ufrivillig ensomhet og sosial isolasjon gjennom å utvikle kommunikasjonsløsninger som hjelper de som er rammet.

Tom Gabriel Johansen

Etter flere års arbeid og tunge politiske forhandlinger ble FNs klimarapport om 1,5-gradersmålet lansert i oktober 2018. Angela Morelli og Tom Gabriel Johansen hadde hovedansvaret for visualiseringene i tett samarbeid med alle forskerne. Rapporten er i dag fundamentet for hvordan vi kan løse de enorme utfordringene som ligger foran oss som sivilisasjon.

Selv om det var store politiske forskjeller, ble rapporten godkjent ord for ord, strek for strek - etter lange forhandlinger. Dette gjør den til et viktig verktøy for beslutningstakere verden over. På Kommunikasjonsdagen kommer Tom til å fortelle om det å visualisere faktabasert kunnskap på tvers av ulike politiske verdisystemer og i harde politiske forhandlinger.

Tom Gabriel Johansen er en prisvinnende informasjonsdesigner og partner i InfoDesignLab. Han har mer enn 20 års design- og kommunikasjonserfaring. Han har jobbet med alt fra datavisualisering for SSB, til design og utvikling av brettspill, til å gjøre datavisualisering en integrert del av nyhetsdesken hos NRK. 

John Aurtande og Hanne Rønning

Oslo kommune og Creuna har utviklet en brukervennlig, fleksibel og samlende identitet som gjør kommunen tydeligere og mer forståelig for innbyggerne. Mer enn 1500 representanter fra kommunens ulike virksomheter har vært aktivt med i arbeidet. Bred involvering har vært avgjørende for å reduseres antall loger fra 250 til én. Den nye identiteten ble vedtatt av Oslo bystyre i 2019 og kommunen jobber nå med å implementere identiteten i en stor og kompleks organisasjon, med mange kontaktpunkter og ulike brukerbehov.

John Aurtande er kundeleder og strategisk rådgiver i Creuna. Han ledet flere komplekse merkevareprosesser for Creunas kunder, nå sist for Oslo kommune. 

Hanne Rønning Jorud har de siste tre årene jobbet som kommunikasjonsrådgiver og prosjektleder for ny visuell identitet i Oslo kommune. Hanne jobber i Kommunikasjonsseksjonen ved Byrådslederens kontor.

Ragnhild Brochmann

En fortelling om medievaner - og uvaner, og hvorfor vi gjør som vi gjør. Hva sitter vi igjen med når skjermen skrus av og hodet legges på puta?

Ragnhild Brochmann er kunst-og motekulturhistoriker, skribent og illustratør. Mange kjenner henne som Morgenbladets Estetiker, en spørsmål-og-svarspalte hvor alle former for visuell kultur er gjenstand for dyptpløyende og humoristisk analyse – ikke minst mote. Hun er aktuell med en ny spalte for Morgenbladet om visuell kultur, barnebok og design-tv-serien TING! på NRK.

Foto: Robert Rønning

Kyoko Takeyama

Hvordan formidler du egentlig et budskap best mulig? På Kommunikasjonsdagen skal Kyoko Takeyama, coach i presentasjonsteknikk, vise oss hvordan vi kan skape kontakt med publikum, både intellektuelt og emosjonelt. Hun skal snakke om hvordan du formidler dine ideer mest mulig effektivt og vil gi deg konkrete råd du kan ta i bruk med en gang.

Kyoko er født i New York og har japanske foreldre. Navnet Takeyama betyr “Respectful Child of Warrior Mountain», og hun mener selv det er en god beskrivelse av hvem hun er. Hun er kjent for sin direkte, amerikanske måte å kommunisere på - i kombinasjon med japansk høflighet. Hun har en bachelor i kommunikasjon fra University of California og en master i PR og bedriftskommunikasjon fra Barcelona Business School.

Marte Strand

Hvordan kommuniserer man for å få næringslivsledere og toppolitikere til å bli optimistiske handlingsagenter? Prosjektleder for Zerokonferansen, Marte Strand, deler spørsmålene hun trengte hjelp av kommunikatører til å finne ut av og gir dere et innblikk i hva ZERO har lært av å lage klimakonferanse i 14 år.

Marte Strand jobber i Miljøstiftelsen ZERO som prosjektleder for Zerokonferansen, Norges viktigste klimakonferanse. 

Hege Turnes og Astrid Bugge Mjærum

NAV har saksbehandlet, krevd penger tilbake og anmeldt, advokater har forsvart og prosedert, dommere har dømt og fengselsstraffer er sonet – basert på en  feiltolkning av Trygdeloven opp i mot EØS-regelverket.

Den alvorlige trygdesaken har preget mediene siden oktober, men hvordan har det vært på innsiden i NAV?

Hege Turnes, kommunikasjonsdirektør i NAV, vil i samtale med Astrid Bugge Mjærum, kommunikasjonsdirektør i Skattedirektoratet, ta oss med inn i kommunikasjonsavdelingen i NAV. Hva skjedde bak lukkede dører og hvordan jobbet de? Hva fikk de til, hva var vanskelig og hvilke lærdommer sitter de igjen med?

Foto: Skatteetaten/Bård Brinchmann Løvvig

Bård Espelid og Dag Folkestad

Sommeren 2019 opplevde Askøy kommune det som virkelig ikke skal skje. Tidligere varaordfører Bård Espelid og kommunikasjonssjef Dag Folkestad deler sine erfaringer og beste råd om kommunikasjon som verktøy i kriser – fra den gang det sto på som verst.

Dag Folkestad har vært kommunikasjonssjef i Askøy kommune siden juni 2015. 

Bård Espelid var varaordfører på Askøy fra 2015 til 2019. Han var talsperson for kommunen under vannsaken i 2019. 

Anita Lynne

Hvorfor og hvordan bør man bruke kvalitativ metode? Og hva er egentlig mobiletnografi?

Når man hører om analyseinstitutter tenker man raskt på tall og statistikk, men hva med lillebroren kvalitativ metode? På Kommunikasjonsdagen skal Anita Lynne, leder for kvalitativ innsikt i Respons Analyse, dele hva som skjer av utvikling på feltet og hvorfor det er relevant for kommunikasjonsbransjen. Anita tar deg med inn i forbrukernes hoder og hjerter gjennom bruk av mobiletnografi og snakker om hvordan denne innsikten kan gjøre kommunikasjonen din enda mer spisset og relevant.

Anita Lynne har over 15 års erfaring fra analysebransjen.  Hun var grunder og daglig leder av Moods Research som i 2018 fusjonerte med Respons Analyse.

Bente Kalsnes

Politisk kommunikasjon på Facebook målrettes, segmenteres og skreddersys i Facebook-annonser. Hvor bra fungerer det og hva er fallgruvene?

Bente Kalsnes er førsteamanuensis i kommunikasjon, Høyskolen Kristiania, og forsker på politisk kommunikasjon i sosiale medier.

Arne Johan Vetlesen

For det grønne skiftet er spriket mellom nødvendige tiltak og det som faktisk blir iverksatt for stort. Hva er det med menneskets vilje og evne som gjør det vanskelig å iverksette tiltak som smerter på kort sikt, men har effekt på lang sikt?

Arne Johan Vetlesen, filosof ved UiO, kommer til Kommunikasjonsdagen for å gå nærmere inn på hvordan vi møter det grønne skiftet. Han skal snakke om hvilke nødvendig tiltak som må iverksettes for å skape faktisk endring, og hvordan disse endringene kan og bør kommuniseres.

Arne Johan Vetlesen er professor i filosofi ved Universitetet i Oslo. Han arbeider med etikk og miljøfilosofi, er spaltist i Klassekampen og Morgenbladet og er en aktiv samfunnsdebattant. 

Foto: Alf Øksdal

Mala Wang-Naveen

For å oppsummere Kommunikasjonsdagen skal Mala Wang-Naveen, sammen med et panel, dra oss gjennom alle spørsmålene vi alle lurer på. Hva man faktisk gjøre i 2020, og hva kan man droppe? Bør man følge trender eller satse på det grunnleggende? Hvordan bør kommunikatører prioritere og hva er følgene om man ikke følger med i timen?

Mala Wang-Naveen er kommunikasjonssjef i Sintef Digital. Hun har tidligere jobbet 16 år som journalist og kommentator i Aftenposten. Mala sitter også i Kommunikasjonsforeningens fagråd for kompetanse, som har ansvar for foreningens kurs- og kompetansetilbud.

Peter Markovski

Vi er veldig glade for å introdusere årets konferansier: Peter Markovski! 

Peter er kommunikasjonsdirektør i NHO, med ansvar for all ekstern- og internkommunikasjon og NHOs årskonferanse.

Foto: Moment Studio / NHO

Se foredrag fra tidligere Kommunikasjonsdager

Medlem

Aftenpodden live!

Trioen bak landets største politiske podcast er kjent for å gi skarpe og morsomme analyser av de mest engasjerende sakene innen politikk og samfunn. På Kommunikasjonsdagen 2019 diskuterte Aftenpostens nyhetsleder Lars Molteberg Glomnes, politisk redaktør Trine Eilertsen og kulturredaktør Sarah Sørheim autentisitet og troverdighet.

Medlem

Anne Beate Hovind - Hvorfor er hele verden opptatt av en liten skog i Nordmarka?

NY Times, BBC, Independent, The Guardian, og CNN. Dette er bare et lite utvalg av de internasjonale mediene som har dekket kunstprosjektet Future Library. Hva er det som får hele verden til å rette øynene mot Bjørvika og en skog i Nordmarka? Anne Beate Hovind forteller på kommunikasjonsdagen 2019 at autentisitet, historiefortelling og endring er nøkkelfaktorer.

Medlem

Beth Stensen - Slik møter du brukerne

På kommunikasjonsdagen 2019 snakket Beth Stensen om å fjerne frykten for å gjøre feil som avgjørende i Ruters arbeid for å levere løsninger for fremtidens behov. Hvordan organiserer de arbeidet? Hvilke metoder bruker de? Og ikke minst hvordan jobber de tverrfaglig? Beth Stensen er leder for nye kundetjenester i Ruter.