Endringene skjer raskere enn noensinne, og kommunikatører må følge med. Hva skal man prioritere og hvordan kan man vise sin egen verdi i organisasjonen? Må man teste alle nye kanaler og hoppe på hver eneste nye mulighet? På Kommunikasjonsdagen 2020 skal vi grave i nettopp dette.
I løpet av dagen ser vi nærmere på politisk kommunikasjon anno 2020, brukersentrering, samfunnsansvar og ikke minst skal vi gå tilbake til det grunnleggende: godt innhold, formidling og evnen til å skape endring.
Sikre deg plass og begynn å se frem til 5. mars. Da samles 500 kommunikatører midt i Oslo sentrum, på The Hub, for å mingle, lære og få ny inspirasjon.
Grupperabatt:
Er dere tre eller flere kollegaer fra samme arbeidssted får dere 15 % rabatt på alle billettene. Samlet påmelding kan sendes til post@kommunikasjon.no, husk å oppgi fakturaadresse og merking av fellesfaktura. Tilbudet gjelder bare for medlemmer av Kommunikasjonsforeningen.
Hva betyr det å følge med på alt? Og hva i all verden får vi igjen for det?
Ragnhild Brochmann
09:05
Hva betyr det å følge med på alt? Og hva i all verden får vi igjen for det?
Ragnhild Brochmann
En fortelling om medievaner - og uvaner, og hvorfor vi gjør som vi gjør. Hva sitter vi igjen med når skjermen skrus av og hodet legges på puta?
Ragnhild Brochmann er kunst-og motekulturhistoriker, skribent og illustratør. Mange kjenner henne som Morgenbladets Estetiker, en spørsmål-og-svarspalte hvor alle former for visuell kultur er gjenstand for dyptpløyende og humoristisk analyse – ikke minst mote. Hun er aktuell med en ny spalte for Morgenbladet om visuell kultur, barnebok og design-tv-serien TING! på NRK.
Foto: Robert Rønning
09:20
The Hub
Hvordan møter vi det grønne skiftet?
Arne Johan Vetlesen
09:20
Hvordan møter vi det grønne skiftet?
Arne Johan Vetlesen
For det grønne skiftet er spriket mellom nødvendige tiltak og det som faktisk blir iverksatt for stort. Hva er det med menneskets vilje og evne som gjør det vanskelig å iverksette tiltak som smerter på kort sikt, men har effekt på lang sikt?
Arne Johan Vetlesen, filosof ved UiO, kommer til Kommunikasjonsdagen for å gå nærmere inn på hvordan vi møter det grønne skiftet. Han skal snakke om hvilke nødvendig tiltak som må iverksettes for å skape faktisk endring, og hvordan disse endringene kan og bør kommuniseres.
Arne Johan Vetlesen er professor i filosofi ved Universitetet i Oslo. Han arbeider med etikk og miljøfilosofi, er spaltist i Klassekampen og Morgenbladet og er en aktiv samfunnsdebattant.
Foto: Alf Øksdal
09:40
The Hub
Ekspert på klima, men ikke på kommunikasjon
Marte Strand
09:40
Ekspert på klima, men ikke på kommunikasjon
Marte Strand
Hvordan kommuniserer man for å få næringslivsledere og toppolitikere til å bli optimistiske handlingsagenter? Prosjektleder for Zerokonferansen, Marte Strand, deler spørsmålene hun trengte hjelp av kommunikatører til å finne ut av og gir dere et innblikk i hva ZERO har lært av å lage klimakonferanse i 14 år.
Marte Strand jobber i Miljøstiftelsen ZERO som prosjektleder for Zerokonferansen, Norges viktigste klimakonferanse.
10:00
Pause
10:00
Pause
10:30
The Hub
Grå støy og grønn valgkamp
Nils Mørk
10:30
Grå støy og grønn valgkamp
Nils Mørk
Miljøpartiet De Grønne gjorde et stort byks fremover i lokalvalget. I følge Kampanjes valgkampjury bidro årets beste valgkamp til det. Nå har de begynt å tenke frem mot 2021. Hvordan skal et lite parti klare å hevde seg mot overmakten? Hva skal de velge vekk? Hva skal egentlig til for å trenge gjennom hverdagsstøyen?
Nils Mørk er kommunikasjonssjef i Miljøpartiet de Grønne.
11:00
The Hub
Politiske annonser på Facebook - målrettingsnirvana eller etisk mareritt?
Bente Kalsnes
11:00
Politiske annonser på Facebook - målrettingsnirvana eller etisk mareritt?
Bente Kalsnes
Politisk kommunikasjon på Facebook målrettes, segmenteres og skreddersys i Facebook-annonser. Hvor bra fungerer det og hva er fallgruvene?
Bente Kalsnes er førsteamanuensis i kommunikasjon, Høyskolen Kristiania, og forsker på politisk kommunikasjon i sosiale medier.
11:20
The Hub
Trygdeskandalen sett fra innsiden
Hege Turnes og Astrid Bugge Mjærum
11:20
Trygdeskandalen sett fra innsiden
Hege Turnes og Astrid Bugge Mjærum
NAV har saksbehandlet, krevd penger tilbake og anmeldt, advokater har forsvart og prosedert, dommere har dømt og fengselsstraffer er sonet – basert på en feiltolkning av Trygdeloven opp i mot EØS-regelverket.
Den alvorlige trygdesaken har preget mediene siden oktober, men hvordan har det vært på innsiden i NAV?
Hege Turnes, kommunikasjonsdirektør i NAV, vil i samtale med Astrid Bugge Mjærum, kommunikasjonsdirektør i Skattedirektoratet, ta oss med inn i kommunikasjonsavdelingen i NAV. Hva skjedde bak lukkede dører og hvordan jobbet de? Hva fikk de til, hva var vanskelig og hvilke lærdommer sitter de igjen med?
Foto: Skatteetaten/Bård Brinchmann Løvvig
11:40
Lunsj i restauranten
11:40
Lunsj i restauranten
12:40
The Hub
Det handler ikke om hva du vil fortelle, men hvordan du forteller det (ENG)
Kyoko Takeyama
12:40
Det handler ikke om hva du vil fortelle, men hvordan du forteller det (ENG)
Kyoko Takeyama
Hvordan formidler du egentlig et budskap best mulig? På Kommunikasjonsdagen skal Kyoko Takeyama, coach i presentasjonsteknikk, vise oss hvordan vi kan skape kontakt med publikum, både intellektuelt og emosjonelt. Hun skal snakke om hvordan du formidler dine ideer mest mulig effektivt og vil gi deg konkrete råd du kan ta i bruk med en gang.
Kyoko er født i New York og har japanske foreldre. Navnet Kyoko Takeyama betyr “Respectful Child of Warrior Mountain», og hun mener selv det er en god beskrivelse av hvem hun er. Hun er kjent for sin direkte, amerikanske måte å kommunisere på - i kombinasjon med japansk høflighet. Hun har en bachelor i kommunikasjon fra University of California og en master i PR og bedriftskommunikasjon fra Barcelona Business School.
13:10
The Hub
Hvordan vår tids viktigste klimarapport ble til
Tom Gabriel Johansen
13:10
Hvordan vår tids viktigste klimarapport ble til
Tom Gabriel Johansen
Etter flere års arbeid og tunge politiske forhandlinger ble FNs klimarapport om 1,5-gradersmålet lansert i oktober 2018. Angela Morelli og Tom Gabriel Johansen hadde hovedansvaret for visualiseringene i tett samarbeid med alle forskerne. Rapporten er i dag fundamentet for hvordan vi kan løse de enorme utfordringene som ligger foran oss som sivilisasjon.
Selv om det var store politiske forskjeller, ble rapporten godkjent ord for ord, strek for strek - etter lange forhandlinger. Dette gjør den til et viktig verktøy for beslutningstakere verden over. På Kommunikasjonsdagen kommer Tom til å fortelle om det å visualisere faktabasert kunnskap på tvers av ulike politiske verdisystemer og i harde politiske forhandlinger.
Tom Gabriel Johansen er en prisvinnende informasjonsdesigner og partner i InfoDesignLab. Han har mer enn 20 års design- og kommunikasjonserfaring. Han har jobbet med alt fra datavisualisering for SSB, til design og utvikling av brettspill, til å gjøre datavisualisering en integrert del av nyhetsdesken hos NRK.
13:35
The Hub
Vannkrisen på Askøy: Hva skjedde på bakrommet?
Bård Espelid og Dag Folkestad
13:35
Vannkrisen på Askøy: Hva skjedde på bakrommet?
Bård Espelid og Dag Folkestad
Sommeren 2019 opplevde Askøy kommune det som virkelig ikke skal skje. Tidligere varaordfører Bård Espelid og kommunikasjonssjef Dag Folkestad deler sine erfaringer og beste råd om kommunikasjon som verktøy i kriser – fra den gang det sto på som verst.
Dag Folkestad har vært kommunikasjonssjef i Askøy kommune siden juni 2015.
Bård Espelid var varaordfører på Askøy fra 2015 til 2019. Han var talsperson for kommunen under vannsaken i 2019.
14:00
Pause
14:00
Pause
14:20
The Hub
Lost in translation; viktigheten av mangfold (ENG)
Harriet Gridley
14:20
Lost in translation; viktigheten av mangfold (ENG)
Harriet Gridley
Selv mellom to tilsynelatende like land, Norge og Storbritannia, finnes mange sosiale og kulturelle nyanser, som påvirker måten vi kommuniserer med hverandre på. Å oppdage disse ulikhetene kan være vanskelig, men å unngå de kan være ødeleggende. Virksomheter som opererer i Storbritannia har ofte mye større fokus på mangfold i sin kommunikasjon og hvordan de ønsker å fremstå ovenfor målgruppen enn sine norske motparter. På Kommunikasjonsdagen vil Harriet Gridley snakke om hvordan det var å sette opp det britiske kontoret til det norske selskapet No Isolation.
I 2017 åpnet Harriet Gridley kontoret til det norske selskapet No Isolation i Storbritannia. No Isolation er en norsk oppstartsbedrift grunnlagt i oktober 2015. Deres oppdrag er å redusere ufrivillig ensomhet og sosial isolasjon gjennom å utvikle kommunikasjonsløsninger som hjelper de som er rammet.
14:50
The Hub
Innsikt som verktøy for bedre kommunikasjon
Anita Lynne
14:50
Innsikt som verktøy for bedre kommunikasjon
Anita Lynne
Hvorfor og hvordan bør man bruke kvalitativ metode? Og hva er egentlig mobiletnografi?
Når man hører om analyseinstitutter tenker man raskt på tall og statistikk, men hva med lillebroren kvalitativ metode? På Kommunikasjonsdagen skal Anita Lynne, leder for kvalitativ innsikt i Respons Analyse, dele hva som skjer av utvikling på feltet og hvorfor det er relevant for kommunikasjonsbransjen. Anita tar deg med inn i forbrukernes hoder og hjerter gjennom bruk av mobiletnografi og snakker om hvordan denne innsikten kan gjøre kommunikasjonen din enda mer spisset og relevant.
Anita Lynne har over 15 års erfaring fra analysebransjen. Hun var grunder og daglig leder av Moods Research som i 2018 fusjonerte med Respons Analyse.
15:15
The Hub
Én samlende identitet for hele Oslo
John Aurtande og Hanne Rønning Jorud
15:15
Én samlende identitet for hele Oslo
John Aurtande og Hanne Rønning Jorud
Oslo kommune og Creuna har utviklet en brukervennlig, fleksibel og samlende identitet som gjør kommunen tydeligere og mer forståelig for innbyggerne. Mer enn 1500 representanter fra kommunens ulike virksomheter har vært aktivt med i arbeidet. Bred involvering har vært avgjørende for å reduseres antall loger fra 250 til én. Den nye identiteten ble vedtatt av Oslo bystyre i 2019 og kommunen jobber nå med å implementere identiteten i en stor og kompleks organisasjon, med mange kontaktpunkter og ulike brukerbehov.
John Aurtande er kundeleder og strategisk rådgiver i Creuna. Han ledet flere komplekse merkevareprosesser for Creunas kunder, nå sist for Oslo kommune.
Hanne Rønning Jorud har de siste tre årene jobbet som kommunikasjonsrådgiver og prosjektleder for ny visuell identitet i Oslo kommune. Hanne jobber i Kommunikasjonsseksjonen ved Byrådslederens kontor.
15:45
The Hub
Panel: Må vi henge med på alt?
Mala Wang-Naveen
15:45
Panel: Må vi henge med på alt?
Mala Wang-Naveen
For å oppsummere Kommunikasjonsdagen skal Mala Wang-Naveen, sammen med et panel, dra oss gjennom alle spørsmålene vi alle lurer på. Hva må man faktisk gjøre i 2020, og hva kan man droppe? Bør man følge trender eller satse på det grunnleggende? Hvordan bør kommunikatører prioritere og hva er følgene om man ikke følger med i timen?
Paneldelltakere:
Nils Mørk, kommunikasjonssjef i Miljøpartiet de Grønne
Bente Kalsnes, førsteamanuensis i kommunikasjon, Høyskolen Kristiania
John Eckhoff, pressesjef i SAS
Marion Gustavsen, student Høgskulen i Volda
Mala Wang-Naveen er kommunikasjonssjef i Sintef Digital. Hun har tidligere jobbet 16 år som journalist og kommentator i Aftenposten. Mala sitter også i Kommunikasjonsforeningens fagråd for kompetanse, som har ansvar for foreningens kurs- og kompetansetilbud.
16:15
Faglig program slutt
16:15
Faglig program slutt
16:20
Brygg
KommPub
KommPub
16:20
KommPub
KommPub
Ta med gode ideer og samtaler til KommPub etter Kommunikasjonsdagen 2020!
Kommunikasjonsforeningen i Oslo og Akershus og Kommunikasjonsforeningen sentralt inviterer altså til KommPub på Brygg etter arrangementet den 5. mars.
Dette er en god anledning til å avslutte arrangementet sammen med gode kolleger.
Brygg ligger 200 meter fra The Hub og vi håper at så mange som mulig har lyst å komme på et glass sammen med gode kolleger.
Vi er klare fra kl 16 og har en egen del av lokalet hele kvelden.
Arrangementet er åpent for alle – også deg som ikke har vært med på Kommunikasjonsdagen.
Kommunikasjonsforeningen stiller med litt mat. På brygg er det i tillegg salg av Street Food for de av dere som er ekstra sultne.
Miljøpartiet De Grønne gjorde et stort byks fremover i lokalvalget. I følge Kampanjes valgkampjury bidro årets beste valgkamp til det. Nå har de begynt å tenke frem mot 2021. Hvordan skal et lite parti klare å hevde seg mot overmakten? Hva skal de velge vekk? Hva skal egentlig til for å trenge gjennom hverdagsstøyen?
Nils Mørk er kommunikasjonssjef i Miljøpartiet de Grønne.
Selv mellom to tilsynelatende like land, Norge og Storbritannia, finnes mange sosiale og kulturelle nyanser, som påvirker måten vi kommuniserer med hverandre på. Å oppdage disse ulikhetene kan være vanskelig, men å unngå de kan være ødeleggende. Virksomheter som opererer i Storbritannia har ofte mye større fokus på mangfold i sin kommunikasjon og hvordan de ønsker å fremstå ovenfor målgruppen enn sine norske motparter. På Kommunikasjonsdagen vil Harriet Gridley snakke om hvordan det var å sette opp det britiske kontoret til det norske selskapet No Isolation.
I 2017 åpnet Harriet Gridley kontoret til det norske selskapet No Isolation i Storbritannia. No Isolation er en norsk oppstartsbedrift grunnlagt i oktober 2015. Deres oppdrag er å redusere ufrivillig ensomhet og sosial isolasjon gjennom å utvikle kommunikasjonsløsninger som hjelper de som er rammet.
Etter flere års arbeid og tunge politiske forhandlinger ble FNs klimarapport om 1,5-gradersmålet lansert i oktober 2018. Angela Morelli og Tom Gabriel Johansen hadde hovedansvaret for visualiseringene i tett samarbeid med alle forskerne. Rapporten er i dag fundamentet for hvordan vi kan løse de enorme utfordringene som ligger foran oss som sivilisasjon.
Selv om det var store politiske forskjeller, ble rapporten godkjent ord for ord, strek for strek - etter lange forhandlinger. Dette gjør den til et viktig verktøy for beslutningstakere verden over. På Kommunikasjonsdagen kommer Tom til å fortelle om det å visualisere faktabasert kunnskap på tvers av ulike politiske verdisystemer og i harde politiske forhandlinger.
Tom Gabriel Johansen er en prisvinnende informasjonsdesigner og partner i InfoDesignLab. Han har mer enn 20 års design- og kommunikasjonserfaring. Han har jobbet med alt fra datavisualisering for SSB, til design og utvikling av brettspill, til å gjøre datavisualisering en integrert del av nyhetsdesken hos NRK.
Oslo kommune og Creuna har utviklet en brukervennlig, fleksibel og samlende identitet som gjør kommunen tydeligere og mer forståelig for innbyggerne. Mer enn 1500 representanter fra kommunens ulike virksomheter har vært aktivt med i arbeidet. Bred involvering har vært avgjørende for å reduseres antall loger fra 250 til én. Den nye identiteten ble vedtatt av Oslo bystyre i 2019 og kommunen jobber nå med å implementere identiteten i en stor og kompleks organisasjon, med mange kontaktpunkter og ulike brukerbehov.
John Aurtande er kundeleder og strategisk rådgiver i Creuna. Han ledet flere komplekse merkevareprosesser for Creunas kunder, nå sist for Oslo kommune.
Hanne Rønning Jorud har de siste tre årene jobbet som kommunikasjonsrådgiver og prosjektleder for ny visuell identitet i Oslo kommune. Hanne jobber i Kommunikasjonsseksjonen ved Byrådslederens kontor.
En fortelling om medievaner - og uvaner, og hvorfor vi gjør som vi gjør. Hva sitter vi igjen med når skjermen skrus av og hodet legges på puta?
Ragnhild Brochmann er kunst-og motekulturhistoriker, skribent og illustratør. Mange kjenner henne som Morgenbladets Estetiker, en spørsmål-og-svarspalte hvor alle former for visuell kultur er gjenstand for dyptpløyende og humoristisk analyse – ikke minst mote. Hun er aktuell med en ny spalte for Morgenbladet om visuell kultur, barnebok og design-tv-serien TING! på NRK.
Hvordan formidler du egentlig et budskap best mulig? På Kommunikasjonsdagen skal Kyoko Takeyama, coach i presentasjonsteknikk, vise oss hvordan vi kan skape kontakt med publikum, både intellektuelt og emosjonelt. Hun skal snakke om hvordan du formidler dine ideer mest mulig effektivt og vil gi deg konkrete råd du kan ta i bruk med en gang.
Kyoko er født i New York og har japanske foreldre. Navnet Kyoko Takeyama betyr “Respectful Child of Warrior Mountain», og hun mener selv det er en god beskrivelse av hvem hun er. Hun er kjent for sin direkte, amerikanske måte å kommunisere på - i kombinasjon med japansk høflighet. Hun har en bachelor i kommunikasjon fra University of California og en master i PR og bedriftskommunikasjon fra Barcelona Business School.
Hvordan kommuniserer man for å få næringslivsledere og toppolitikere til å bli optimistiske handlingsagenter? Prosjektleder for Zerokonferansen, Marte Strand, deler spørsmålene hun trengte hjelp av kommunikatører til å finne ut av og gir dere et innblikk i hva ZERO har lært av å lage klimakonferanse i 14 år.
Marte Strand jobber i Miljøstiftelsen ZERO som prosjektleder for Zerokonferansen, Norges viktigste klimakonferanse.
NAV har saksbehandlet, krevd penger tilbake og anmeldt, advokater har forsvart og prosedert, dommere har dømt og fengselsstraffer er sonet – basert på en feiltolkning av Trygdeloven opp i mot EØS-regelverket.
Den alvorlige trygdesaken har preget mediene siden oktober, men hvordan har det vært på innsiden i NAV?
Hege Turnes, kommunikasjonsdirektør i NAV, vil i samtale med Astrid Bugge Mjærum, kommunikasjonsdirektør i Skattedirektoratet, ta oss med inn i kommunikasjonsavdelingen i NAV. Hva skjedde bak lukkede dører og hvordan jobbet de? Hva fikk de til, hva var vanskelig og hvilke lærdommer sitter de igjen med?
Sommeren 2019 opplevde Askøy kommune det som virkelig ikke skal skje. Tidligere varaordfører Bård Espelid og kommunikasjonssjef Dag Folkestad deler sine erfaringer og beste råd om kommunikasjon som verktøy i kriser – fra den gang det sto på som verst.
Dag Folkestad har vært kommunikasjonssjef i Askøy kommune siden juni 2015.
Bård Espelid var varaordfører på Askøy fra 2015 til 2019. Han var talsperson for kommunen under vannsaken i 2019.
Hvorfor og hvordan bør man bruke kvalitativ metode? Og hva er egentlig mobiletnografi?
Når man hører om analyseinstitutter tenker man raskt på tall og statistikk, men hva med lillebroren kvalitativ metode? På Kommunikasjonsdagen skal Anita Lynne, leder for kvalitativ innsikt i Respons Analyse, dele hva som skjer av utvikling på feltet og hvorfor det er relevant for kommunikasjonsbransjen. Anita tar deg med inn i forbrukernes hoder og hjerter gjennom bruk av mobiletnografi og snakker om hvordan denne innsikten kan gjøre kommunikasjonen din enda mer spisset og relevant.
Anita Lynne har over 15 års erfaring fra analysebransjen. Hun var grunder og daglig leder av Moods Research som i 2018 fusjonerte med Respons Analyse.
For det grønne skiftet er spriket mellom nødvendige tiltak og det som faktisk blir iverksatt for stort. Hva er det med menneskets vilje og evne som gjør det vanskelig å iverksette tiltak som smerter på kort sikt, men har effekt på lang sikt?
Arne Johan Vetlesen, filosof ved UiO, kommer til Kommunikasjonsdagen for å gå nærmere inn på hvordan vi møter det grønne skiftet. Han skal snakke om hvilke nødvendig tiltak som må iverksettes for å skape faktisk endring, og hvordan disse endringene kan og bør kommuniseres.
Arne Johan Vetlesen er professor i filosofi ved Universitetet i Oslo. Han arbeider med etikk og miljøfilosofi, er spaltist i Klassekampen og Morgenbladet og er en aktiv samfunnsdebattant.
For å oppsummere Kommunikasjonsdagen skal Mala Wang-Naveen, sammen med et panel, dra oss gjennom alle spørsmålene vi alle lurer på. Hva må man faktisk gjøre i 2020, og hva kan man droppe? Bør man følge trender eller satse på det grunnleggende? Hvordan bør kommunikatører prioritere og hva er følgene om man ikke følger med i timen?
Paneldelltakere:
Nils Mørk, kommunikasjonssjef i Miljøpartiet de Grønne
Bente Kalsnes, førsteamanuensis i kommunikasjon, Høyskolen Kristiania
John Eckhoff, pressesjef i SAS
Marion Gustavsen, student Høgskulen i Volda
Mala Wang-Naveen er kommunikasjonssjef i Sintef Digital. Hun har tidligere jobbet 16 år som journalist og kommentator i Aftenposten. Mala sitter også i Kommunikasjonsforeningens fagråd for kompetanse, som har ansvar for foreningens kurs- og kompetansetilbud.
Miljøpartiet De Grønne gjorde et stort byks fremover i lokalvalget. I følge Kampanjes valgkampjury bidro årets beste valgkamp til det. Nå har de begynt å tenke frem mot 2021. Hvordan skal et lite parti klare å hevde seg? Hva skal de velge vekk? Hva skal til for å trenge gjennom hverdagsstøyen? Dette snakket Nils Mørk, kommunikasjonssjef i Miljøpartiet de Grønne, om på Kommunikasjonsdagen 2020.
Oppsummering av Kommunikasjonsdagen med Mala Wang-Naveen, sammen med et panel bestående av kommunikasjonssjef i MDG, Nils Mørk; førsteamanuensis i kommunikasjon på Høyskolen Kristiania, Bente Kalsnes; pressesjef i SAS, John Eckhoff, og student ved Høgskulen i Volda, Marion Gustavsen. Hva må man faktisk gjøre i 2020 og hva kan man droppe? Bør man følge trender eller satse på det grunnleggende? Hvordan bør kommunikatører prioritere, og hva er følgene om man ikke følger med i timen?
Oslo kommune og Creuna har utviklet en felles identitet som skal gjøre Oslo kommune tydeligere og mer forståelig for innbyggerne. Bred involvering var avgjørende for å klare å redusere antall logoer fra 250 til én. Den nye identiteten ble vedtatt av Oslo bystyre i 2019, og kommunen jobber nå med å implementere identiteten i en stor og kompleks organisasjon. John Aurtande og Hanne Rønning Jorud snakket om prosjektet på Kommunikasjonsdagen 2020.
Dette innholdet er kun tilgjengelig for medlemmer som har logget
inn.