Banner
Omdømme

Trigger er årets PR-byrå

Byråprofilen er klar, og Trigger er klassens store vinner.

Det er tredje året på rad at Trigger tar seieren hjem, selv om de i fjor måtte dele førsteplassen med Zynk. Preben Carlsen, konsernsjef og styreleder i Trigger, mener seieren er fortjent.

- Det er rett og slett helt utrolig å få en så stor annerkjennelse for tredje året på rad. Og hvis jeg skal være helt ærlig så er dette første året jeg virkelig føler at vi fortjener det ett hundre prosent. I løpet av året som har gått har absolutt alle kollegaene mine vært viktige bidragsytere i prosjekter som har skapt store verdier for kundene våre – og et bedre bevis på at vi er på rett vei kan jeg vanskelig tenke meg, sier han.

trigger
Det er tredje året på rad at Trigger tar seieren. Foto: Eivor Eriksen.

Topper alle kategorier

Ikke bare er Trigger på topp i totalrangeringen, de er øverst på omdømmefaktorene både når det kommer til framtidsutsikter, kvalitet og økonomisk resultat, dette har de ikke vært tidligere.

- Til tross for at undersøkelsen ble gjennomført før det ble publisert at Trigger hadde vunnet høythengende internasjonale priser og før det ble klart at de håvet inn priser under Gullkorn, har selskapet et solid omdømme. De har styrket sin posisjon i forhold til Zynk som de delte prisen med i fjor. De tidligere årene har ikke Trigger toppet listen når økonomiske resultater blir vurdert. Det gjør de i år, sier Kari Nordstad, seniorkonsulent i TNS Gallup og ansvarlig for gjennomføring av undersøkelsen.

Preben Carlsen synes det er gøy at de blir lagt merke til og sier seieren inspirerer.

- At verden rundt oss legger merke til det og rangerer oss på topp i alle omdømmekategoriene er intet mindre enn en skikkelig inspirasjonsboost, så dette gir oss masse inspirasjon på veien videre, sier Preben.

To nye på topplisten

Zynk er nummer to på listen etterfulgt av Apeland. Blant fjorårets topp ti liste er fremdeles åtte av de samme byråene representert. PRoperatørene og Släger Kommunikasjon er nye på topplisten, de lå på henholdsvis 11. og 13. plass i fjor.

Arrangeres for 25. gang

Byråprofil arrangeres for det 25. året på rad, og det er tredje gang at PR-byråene er med i kåringen. Nytt av året er at også design- og teknologibyråene vurderes. Netlife Research gikk av med seieren for årets tech-byrå.

Det var Try som gikk av med seieren for årets reklamebyrå, for 13. året på rad. De fikk også oppsamlingsprisen årets byrå.

Undersøkelsen er gjennomført av TNS Gallup på oppdrag fra Kampanje, og totalt har 24 PR-byråer fått sitt omdømme målt. Det er Kommunikasjonsforeningens medlemmer som har svart på delen om PR-byråene.

Resultatene ble presentert på Byrådagen 2015 på Månefisken i Oslo, torsdag 19. november.

Byråprofil topp ti

1. Trigger
2. Zynk
3. Apeland
4. Geelmuyden.Kiese
5. Mørland og Johnsen
6. Gambit H&K
7. BursonMarsteller
8. Dinamo
9. Släger Kommunikasjon
10. PRoperatørene

Siste saker

Har du lest disse?

Siste saker

Har du lest disse sakene?