Skip header
Oversiktsbilde av publikum i salen fra Kommunikasjonsdagen 2019.

Kommunikasjonsdagen 2020

  • Torsdag 05. mars 2020 kl. 09:00 - 16:00
  • Clarion Hotel The Hub, Biskop Gunnerus' gate 3, 0106 Oslo
  • Pris: 3 600 kr for medlem, 5 800 kr for ikke-medlem

Må vi henge med på alt?

Endringene skjer raskere enn noensinne, og kommunikatører må følge med. Hva skal man prioritere og hvordan kan man vise sin egen verdi i organisasjonen? Må man teste alle nye kanaler og hoppe på hver eneste nye mulighet? På Kommunikasjonsdagen 2020 skal vi grave i nettopp dette.

I løpet av dagen ser vi nærmere på politisk kommunikasjon anno 2020, brukersentrering, samfunnsansvar og ikke minst skal vi gå tilbake til det grunnleggende: godt innhold, formidling og evnen til å skape endring.

Sikre deg plass og begynn å se frem til 5. mars. Da samles 500 kommunikatører midt i Oslo sentrum, på The Hub, for å mingle, lære og få ny inspirasjon.

Grupperabatt:

Er dere tre eller flere kollegaer fra samme arbeidssted får dere 15 % rabatt på alle billettene. Samlet påmelding kan sendes til post@kommunikasjon.no, husk å oppgi fakturaadresse og merking av fellesfaktura. Tilbudet gjelder bare for medlemmer av Kommunikasjonsforeningen.

Informasjon om påmelding og avmelding finner du her.

Program

Tid
Foredrag
Sted

Se foredrag fra tidligere Kommunikasjonsdager

Faglig frokost: Slik når vi de unge
For medlemmer

Vi gjør det, sier Medietilsynet. Men de fikk sin kampanje om valget stoppet både av Meta, TikTok og Snapchat. Vi må ikke gjøre alt selv, sier Skatteetaten. De lager gjerne innhold andre kan dele i sosiale medier. Vi tar diskusjonen om hvordan vi best kan nå unge og viser eksempler på hva som fungerer og hva som stoppes av plattformene. Gjester i studio er: Stian Barsnes-Simonsen, Kommunikasjonssjef i Medietilsynet Christer Gilje, pressesjef i Skatteetaten Programleder er som vanlig Anne-Lise Mørch von der Fehr, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen Faglig frokost er et gratis tilbud eksklusivt for deg som er medlem i Kommunikasjonsforeningen. Lenke til direktesendingen sendes ut til alle påmeldte kvelden før.

Faglig frokost: Forsvarets kommunikasjonsarbeid
For medlemmer

General Eirik Kristoffersen er en svært synlig forsvarssjef. Han deltar aktivt i samfunnsdebatten, og byr på seg selv i offentligheten. Hvordan påvirker dette Forsvarets kommunikasjonsarbeid? Forsvarssjefen og hans kommunikasjonssjef, brigader Eystein Kvarving fortelle om forsvarets kommunikasjons- og omdømmearbeid, om kommunikasjon i dagens svært spente internasjonale politiske situasjon, om hvordan de samarbeider og hvorfor forsvarsjefen er så synlig i samfunnsdebatten. Forsvaret organiserer en total styrke på 75.000 personer. Forsvarssjef Eirik Kristoffersen er ansvarlig for hele organisasjonen og toppleder for over 17.000 ansatte.