Skip header
Oversiktsbilde av publikum i salen fra Kommunikasjonsdagen 2019.

Kommunikasjonsdagen 2020

  • Torsdag 05. mars 2020 kl. 09:00 - 16:00
  • Clarion Hotel The Hub, Biskop Gunnerus' gate 3, 0106 Oslo
  • Pris: 3 600 kr for medlem, 5 800 kr for ikke-medlem

Må vi henge med på alt?

Endringene skjer raskere enn noensinne, og kommunikatører må følge med. Hva skal man prioritere og hvordan kan man vise sin egen verdi i organisasjonen? Må man teste alle nye kanaler og hoppe på hver eneste nye mulighet? På Kommunikasjonsdagen 2020 skal vi grave i nettopp dette.

I løpet av dagen ser vi nærmere på politisk kommunikasjon anno 2020, brukersentrering, samfunnsansvar og ikke minst skal vi gå tilbake til det grunnleggende: godt innhold, formidling og evnen til å skape endring.

Sikre deg plass og begynn å se frem til 5. mars. Da samles 500 kommunikatører midt i Oslo sentrum, på The Hub, for å mingle, lære og få ny inspirasjon.

Grupperabatt:

Er dere tre eller flere kollegaer fra samme arbeidssted får dere 15 % rabatt på alle billettene. Samlet påmelding kan sendes til post@kommunikasjon.no, husk å oppgi fakturaadresse og merking av fellesfaktura. Tilbudet gjelder bare for medlemmer av Kommunikasjonsforeningen.

Informasjon om påmelding og avmelding finner du her.

Program

Tid
Foredrag
Sted
08:00
Registrering
09:00
Åpning
10:00
Pause
11:40
Lunsj i restauranten
14:00
Pause
16:15
Faglig program slutt

Se foredrag fra tidligere Kommunikasjonsdager

Faglig frokost: Slik bruker du humor uten å havne i trøbbel
For medlemmer

Er humor god kommunikasjon, eller skal vi helst holde oss seriøse? Når er det best å være morsom, og når skal vi la være? Hva kan vi tøyse med og hvor går grensene? I denne utgaven av faglig frokost møter vi to eksperter på humor – en forsker og en kreatør. Lars Joachim Grimstad er kreativ leder i TRY, og bruker ofte humor i kampanjer på vegne av sine kunder. Kai Hanno Schwind er førsteamanuensis ved Høyskolen Kristiania og har forsket på humor som virkemiddel i kommunikasjon. Programleder er som vanlig Anne-Lise Mørch von der Fehr, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen

Kunstig intelligens
Faglig frokost: Slik bruker vi KI
For medlemmer

Hvordan kan vi bruke KI for å gjøre arbeidsdagen mer effektiv? Og hva bør vi absolutt ikke gjøre? I denne utgaven av faglig frokost møter vi to superbrukere av kunstig intelligens. De deler sine tips og erfaringer med hvordan de bruker ulike KI-verktøy. Vi diskuterer også hvor grensene går for hva som er greit, og hvilke oppgaver vi ikke bør overlate til kunstig intelligens. Modolf Moen er digitaliserings- og kommunikasjonssjef i Arbeid & Inkludering i NHO. Han har også utviklet KI-verktøyet Kladden for Kommunikasjonsforeningens medlemmer. Julia Pape er kommunikasjonsansvarlig i Netcompany som er et europeisk teknologiselskap med hovedkontor i København. De har over 8 000 medarbeidere i Europa og leverer digitale løsninger til offentlig og privat sektor. Programleder er som vanlig Anne-Lise Mørch von der Fehr, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen.