Skip header
Share

Innholdsprodusent

Pasient- og brukerombudet
Bergen

Søknadsfrist:
17. nov.

Stillingstype:
Fulltid, Engasjement

Har du lyst til å jobbe med kommunikasjon som skal hjelpe befolkningen i Norge med å forstå rettighetene sine som pasient, bruker eller pårørende?

Hvert år mottar vi rundt 18.000 henvendelser fra pasienter og brukere, og vi vet at altfor mange ikke kjenner til rettighetene sine, eller synes det er vanskelig å finne ut om helsehjelpen er god nok. Vi ser at vi ikke er gode nok i våre digitale kanaler, som er pasientogbrukerombudet.no og sosiale medier. Nå trenger vi deg til å bli bedre!

Pasient- og brukerombudet har de siste årene gjennomført et omfattende utviklingsprogram, og står nå foran en viktig fase der nye digitale løsninger skal tas i bruk og gi reell effekt. Vi trenger ny kompetanse som styrker vår evne til å nå bredt og treffsikkert ut med innhold som skal hjelpe befolkningen med å forstå rettighetene sine, slik at de får riktig hjelp. Snart skal nettstedet vårt relanseres og en av dine hovedoppgaver blir å sørge for godt innhold her, og i sosiale medier.

Vår nye - og tidenes første - innholdsprodusent behersker ulike kommunikasjonskanaler og må kunne lage og publisere gode tekster, bilder og videoer. Du vil få en sentral rolle i samarbeid med våre dyktige og engasjerte fagfolk rundt formidling av vår kunnskap, ofte komplisert jus og helsestoff. Sammen med kommunikasjonsrådgiveren vår får du ansvar for å drive kanalene. En annen av dine viktigste oppgaver blir å følge med og analysere trafikken på pasientogbrukerombudet.no og i sosiale medier. Analysene du gjør skal sørge for at vi i større grad når forskjellige målgrupper med våre budskap.

Stillingen som innholdsprodusent er et 18-måneders engasjement knyttet til vårt utviklingsprogram.  Siden vi ikke har hatt den funksjonen før, så vil du få en unik mulighet til å forme stillingen sammen med oss. 

Arbeidsoppgaver

Dette er oppgaver vi trenger deg til: 

  • å produsere og publisere innhold (hovedsakelig tekst, men også bilder og video) som skaper engasjement, og som gjør brukere bedre i stand til å hjelpe seg selv
  • å måle, analysere og forbedre innhold basert på innsikt og effekt
  • å  jobbe målgruppeorientert med innhold som skaper organisk spredning, men samtidig kan bruke annonsering for å nå ut bredt og likevel presist
  • å drifte og forvalte nettsider, inkludert SEO og optimalisering for synlighet
  • å utforske og ta i bruk KI-verktøy i innholdsproduksjon og analysearbeid

Andre arbeidsoppgaver vil kunne bli tillagt stillingen etter behov. 

Kvalifikasjoner

Du må ha:

  • relevant høyere utdanning - minimum 3 år fra høyskole eller universitet. Lang og relevant arbeidserfaring kan erstatte kravet til utdanning. 
  • relevant arbeidserfaring  og høy digital kompetanse
  • god rolleforståelse og integritet
  • evne til å jobbe selvstendig og ha høy gjennomføringsevne
  • lyst og evne til å samarbeide på tvers av fag og nivå
  • evne til å uttrykke deg godt på norsk muntlig og i klarspråk skriftlig

Vi ønsker også at du har: 

  • erfaring med publiseringsverktøy som Enonic eller lignede, og analyseverktøy som Siteimprove eller lignende
  • har grunnleggende kunnskap om bilde- og videoredigering
  • kunnskap om og forståelse for de ulike nivåene i helse- og omsorgstjenesten 
  • evne til å tenke strategisk og bidra til å videreutvikle vår organisasjon

Vi tror du har personlige egenskaper som gjør at du:

  • er engasjert, initiativrik og har høy arbeidskapasitet
  • er selvstendig, men med svært gode samarbeidsevner
  • liker å følge med på trender, teste nye format og foreslår kreative grep
  • ser muligheter for å videreutvikle fagområdet og øke kvaliteten på arbeidet 
  • er god til å lytte, se løsninger, og har god evne til å bidra positivt og konstruktivt til et godt arbeidsmiljø

Personlig egnethet vil bli vektlagt.
 

Vi tilbyr

  • 18-måneders engasjement som rådgiver (stillingskode 1434) i lønnsspennet kr 620 000,- til 750 000,-
  • mulighet for to timer trening i arbeidstiden per arbeidsuke 
  • tilgang på kantine
  • gode ordninger for pensjon, lån og forsikring i Statens pensjonskasse
  • gode seniorordninger fra 62 år
  • fleksibel arbeidstid, og mulighet for noe hjemmekontor/fjernarbeid

I Pasient- og brukerombudet får du kolleger som er stolte av jobben sin og utfører den med stort engasjement. Vi ønsker deg velkommen inn i et arbeidsfellesskap der tverrfaglig samarbeid er helt avgjørende.

Mangfold i Pasient- og brukerombudet 

Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning. 
Pasient- og brukerombudet mener at inkludering og mangfold er en styrke.

Offentliggjøring av søkerliste 

Vi gjør oppmerksom på at opplysningen om at du er søker kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, jf. offentleglova § 25. 

Bakgrunnssjekk

Pasient- og brukerombudet gjennomfører bakgrunnssjekk i utvalgte rekrutteringer. Bakgrunnssjekken blir utført etter samtykke fra deg som søker, og innebærer blant annet at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen. 

Søk elektronisk

Registrer søknaden din elektronisk innen søknadsfristen. Du må legge ved alle relevante attester og dokumentere din utdanning via Vitnemålsportalen, eller ved bekreftelse fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.

 

Søk på stillingen her

 

Om arbeidsgiveren 

Pasient- og brukarombodet sitt arbeidsområde omfattar statlege spesialisthelsetenester, fylkeskommunale tannhelsetenester og kommunale helse- og omsorgstenester. Ombodet skal arbeide for å ivareta pasientane og brukarane sine behov, interesser og rettstryggleik, og for å betre kvaliteten i helse- og omsorgstenestene. Pasient- og brukarombodsordninga er organisatorisk og administrativt knytt til Helsedirektoratet. Fagleg utøver ombodet verksemda sjølvstendig og uavhengig. Pasient- og brukarombodet i Hordaland har kontor i Bergen.

Illustrasjon: Pasient- og brukerombudet