Skip header
Share

Vil du bidra til økt samfunnsengasjement og klar kommunikasjon?

Løten kommune
Løten

Søknadsfrist:
20. aug.

Stillingstype:
Fulltid. Fast.

Løten kommune utvikler seg bevisst mot å bli «Kommune 3.0». Sentralt i dette arbeidet er samskaping mellom kommunen, innbyggerne, ansatte, næringsliv, frivillighet og andre lag, organisasjoner og interessenter for å skape gode og bærekraftige tjenester for framtida. God, tillitsvekkende, tydelig og oppdatert informasjon og kommunikasjon er et av suksesskriteriene for å lykkes.

Vår nye kommunikasjonsmedarbeider vil bli sentral i omstillings- og endringsprosesser i kommunen. Et investeringsprosjekt med stort informasjonsbehov er Framtidens skole i Løten, der det er vedtatt bygging av ny barneskole til erstatning for fire barneskoler. Ny barneskole skal etter planen stå innflyttingsklar i 2029, og det er også vedtatt oppføring av ny ungdomsskole.

Stillingen er organisatorisk plassert i kommunens stab med til sammen 20 medarbeidere fordelt på tre stabsenheter; HR og kommunikasjon, Utvikling og digitalisering og Økonomi- og virksomhetsstyring. HR og kommunikasjon består av ni medarbeidere innenfor fagområdene HR, personalforvaltning, innbyggerservice, kommunikasjon og dokumentforvaltning. Stillingen vil i det daglige samarbeide tett med prosjektledelsen for pågående investeringsprosjekter.
 

Arbeidsoppgaver

Viktige ansvarsområder

  • Rådgivning, kommunikasjons- og informasjonsarbeid tilknyttet større endringer og investeringsprosjekter
  • Bidra til at Løten kommune utvikler gode arenaer og metoder for innbyggerdialog og –engasjement
  • Være pådriver for at kommunen effektivt tar i bruk nye løsninger og arbeidsmetoder på kommunikasjonsområdet
  • Skape forståelse for betydningen av god informasjon og kommunikasjon

Oppgaver

  • Planlegge, gjennomføre og evaluere kommunikasjonsaktiviteter i omstillings- og endringsprosesser både på strategisk og operativt nivå
  • Informasjons- og kommunikasjonsoppgaver tilknyttet medvirkningsprosesser
  • Bidra til å skape eierskap, oppslutning og entusiasme rundt kommunens samfunnsoppdrag
  • Bidra til god dialog med kommunens interessenter i ulike prosesser
  • Administrative oppgaver tilknyttet investeringsprosjekter og endringsprosesser
  • Selvstendig rådgivning og kommunikasjonsarbeid internt og eksternt 
  • Profilering og omdømmearbeid
  • Innholdsproduksjon til ulike mediekanaler og kommunens nettsider
  • Håndtering av sosiale medier

Alle hos oss er medansvarlig for et godt arbeidsmiljø og trivsel.
 

Kvalifikasjoner

Krav

  • 3-årig relevant utdanning fra høgskole eller universitet
  • God digital kompetanse i verktøy for kommunikasjon og samhandling
  • Oppdatert på moderne teknologi, forståelse og kjennskap til moderne kommunikasjonsmetoder og - plattformer
  • Erfaring med mediekontakt
  • Meget god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk

Ønsker

  • Relevant kommunikasjonsfaglig arbeidserfaring fra større investerings-/omstillingsprosjekter, gjerne fra offentlig sektor
  • Forståelse for politiske og samfunnsmessige forhold og hvordan en politisk styrt organisasjon fungerer
  • Erfaring med planlegging og gjennomføring av medvirkningsprosesser og innbyggerdialog
  • Erfaring med inkluderende kommunikasjon og tilrettelegging av informasjon for ulike målgrupper
  • Har du kompetanse, erfaring og/eller interesse for HR-relaterte oppgaver, spesielt i sammenheng med omstillings- og endringsprosesser, er det en fordel

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som har god rolleforståelse og meget god samarbeidsevne. Du bygger lett tillit og relasjoner i møte med ulike interessenter og evner å behandle ulik dokumentasjon og formidle komplekse budskap på en tydelig og tilgjengelig måte. Du har høy arbeidskapasitet, jobber selvstendig og får ting gjort. Du er initiativrik, nytenkende og proaktiv. Der andre ser utfordringer liker du å finne løsninger. Du er fleksibel, jobber strukturert og analytisk og motiveres av kontinuerlig forbedring og digital utvikling. Hvis du kjenner deg igjen i beskrivelsen, og har personlig egnethet for rollen, vil vi gjerne høre fra deg.

Vi legger vekt på lojalitet til Løten kommune sine etiske retningslinjer og verdier: Respekt, ansvar og mot.
Vi legger vekt på at du er motivert og personlig egnet for stillingen.
 

Vi tilbyr

  • En jobb med spennende, og tidvis krevende, kommunikasjonsutfordringer i en kommune i vekst, med mange spennende prosjekter
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale

Endringer i arbeidsoppgaver må påregnes da kommunen er i stadig endring og utvikling, og vi til enhver tid vurderer hensiktsmessig arbeidsdeling utfra våre kjerneoppgaver. 

Tilsetting skjer ellers på de vilkår som følger av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, med gunstige pensjons- og forsikringsordninger.

Søknaden sendes elektronisk via Webcruiter, og all dokumentasjon som du ønsker skal hensyntas lastes opp som vedlegg til søknaden.

Vi ber søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg. 

Attester, vitnemål og vedlegg skal legges ved søknaden, og vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen for dokumentasjon på utdanning.
Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT (før 1.1.2023) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir), og godkjenningen må dokumenteres. Les mer på https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet


Søk på stillingen her


Om arbeidsgiveren

Løten kommune har ca 7 900 innbyggere. Løten er en landbrukskommune med et hyggelig sentrum, midt mellom Hamar og Elverum, med knappe 18 km til hver by. Løten kommune har 450 årsverk, og er en effektiv kommuneorganisasjon med godt arbeidsmiljø. Vårt verdigrunnlag er Respekt - Ansvar - Mot.

Vil du jobbe hos oss? Les mer om Løten kommune

Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søker anmoder om ikke å bli oppført på søkerlisten.

Illustrasjonsbilde: Løten kommune