Rogaland - Fagdag: Krise og kreativitet i kommunikasjonsfaget
Torsdag 16. okt. 2025 kl. 12:00 - 16:00
Tou Scene
Pris: 950 kr for medlem, 1 750 kr for ikke-medlem
Vi har gleden av å invitere alle kommunikasjonshoder i Rogaland til en ny runde med fagdag.
I år dekker vi ytterpunktene i faget, med krisekommunikasjon som tema i ene delen og kreativ kommunikasjon i andre. To sider av kommunikasjonsfaget som setter deg på prøve og åpner for nye muligheter.
Sett av 16. oktober for en inspirerende dag fylt med faglig påfyll, gode samtaler og sosialt samvær med både kjente og nye bransjekollegaer.
Vi runder av dagen med mat, forfriskninger og quiz - en sosial avslutning med rom for både nettverksbygging og gode samtaler.
Dette vil du ikke gå glipp av!
OBS: Opprinnelig var sluttidspunkt satt til kl. 16.00 for det faglige programmet. Dette er nå utvidet til 16.30.
Foreløpig program:
Konferansier: Maiken Økland
Sted: Tou Scene
Kenneth Bjerga, kommunikasjons- og PR-sjef, TOU
Velkommen til TOU-universet
Hvordan formidler man et helt kulturspekter på en kreativ måte? Vi starter dagen med en sofa-prat med Kenneth Bjerga, som gir et innblikk i TOU-universet og deler erfaringer fra sin satsing på podkasten Pool til Pool.
Case: SAR – helikopterulykken utenfor Sotra
Case: SAR – helikopterulykken utenfor Sotra
Gisle Ledel Johannessen, pressetalsperson, Equinor
Da ulykken rammet i februar 2024 sto kommunikasjon i sentrum - både under redningsaksjonen og i etterkant. Gisle deler erfaringer fra hvordan Equinor håndterte situasjonen.
Kriseøvelser i praksis – hvordan forberede seg på det uforutsette?
Hva gjør man når krisen treffer? Panelet diskuterer hvordan man planlegger, øver i fredstid og kommuniserer med hode, hjerte og hender når det virkelig gjelder.
Morten William Knudsen, høyskolelektor ved Handelshøyskolen BI
Med faglig tyngde og humor belyser Morten hvordan forbrukeratferd og merkevarebygging henger sammen med kommunikasjonskraft – og hva som skaper kreativitet i praksis.
Kyss meg i Gnu–rævå – hvorfor er en bar på LinkedIn?
Gnuen
Han er maskert, mystisk og dønn ærlig. Gnuen deler sin erfaring med å gjøre LinkedIn til en lekeplass – og hvorfor det faktisk fungerer.
Storytelling som strategisk verktøy
Mina Saunte, leder for rådgivning, Kulturkompaniet
Mina viser hvordan reelle situasjoner kan transformeres til historier som inspirerer, bygger tillit og skaper endring.
Storytelling i praksis – symfoniske historier
Mari Hult, Stavanger Symfoniorkester
Mennesker, musikk og møteplasser: Mari forteller hvordan SSO bruker historiefortelling som en del av sitt DNA – og hvorfor det skaper resonans langt utover konsertsalen.
Påmeldingsfrist : Meld deg på innen 15. oktober kl. 21:00.