Skip header
Krisekommunikasjon
Digitale kanaler

Rogaland - Fagdag: Krise og kreativitet i kommunikasjonsfaget

  • Torsdag 16. okt. 2025 kl. 12:00 - 16:00
  • Tou Scene
  • Pris: 950 kr for medlem, 1 750 kr for ikke-medlem
Vi har gleden av å invitere alle kommunikasjonshoder i Rogaland til en ny runde med fagdag.

I år dekker vi ytterpunktene i faget, med krisekommunikasjon som tema i ene delen og kreativ kommunikasjon i andre. To sider av kommunikasjonsfaget som setter deg på prøve og åpner for nye muligheter.

Sett av 16. oktober for en inspirerende dag fylt med faglig påfyll, gode samtaler og sosialt samvær med både kjente og nye bransjekollegaer.

Vi runder av dagen med mat, forfriskninger og quiz - en sosial avslutning med rom for både nettverksbygging og gode samtaler.

Dette vil du ikke gå glipp av!

OBS: Opprinnelig var sluttidspunkt satt til kl. 16.00 for det faglige programmet. Dette er nå utvidet til 16.30. 

Foreløpig program:

Konferansier: Maiken Økland
Maiken Økland

Sted: Tou Scene

Kenneth Bjerga, kommunikasjons- og PR-sjef, TOU

Velkommen til TOU-universet
Hvordan formidler man et helt kulturspekter på en kreativ måte? Vi starter dagen med en sofa-prat med Kenneth Bjerga, som gir et innblikk i TOU-universet og deler erfaringer fra sin satsing på podkasten Pool til Pool.

Case: SAR – helikopterulykken utenfor Sotra

Case: SAR – helikopterulykken utenfor Sotra

Gisle Ledel Johannessen, pressetalsperson, Equinor
Da ulykken rammet i februar 2024 sto kommunikasjon i sentrum - både under redningsaksjonen og i etterkant. Gisle deler erfaringer fra hvordan Equinor håndterte situasjonen.

Kriseøvelser i praksis – hvordan forberede seg på det uforutsette?

Hva gjør man når krisen treffer? Panelet diskuterer hvordan man planlegger, øver i fredstid og kommuniserer med hode, hjerte og hender når det virkelig gjelder.

Paneldebatt: Alf Inge Molde (OFFB), Gisle Ledel Johannessen (Equinor), Janne Tjensvoll Stangeland (UiS)

Relevans vs. nytenkning – hva driver oss?

Morten William Knudsen, høyskolelektor ved Handelshøyskolen BI
Med faglig tyngde og humor belyser Morten hvordan forbrukeratferd og merkevarebygging henger sammen med kommunikasjonskraft – og hva som skaper kreativitet i praksis.

Kyss meg i Gnu–rævå – hvorfor er en bar på LinkedIn?

Gnuen
Han er maskert, mystisk og dønn ærlig. Gnuen deler sin erfaring med å gjøre LinkedIn til en lekeplass – og hvorfor det faktisk fungerer.

Storytelling som strategisk verktøy

Mina Saunte, leder for rådgivning, Kulturkompaniet
Mina viser hvordan reelle situasjoner kan transformeres til historier som inspirerer, bygger tillit og skaper endring.

Storytelling i praksis – symfoniske historier

Mari Hult, Stavanger Symfoniorkester
Mennesker, musikk og møteplasser: Mari forteller hvordan SSO bruker historiefortelling som en del av sitt DNA – og hvorfor det skaper resonans langt utover konsertsalen.




Påmeldingsfrist : Meld deg på innen 15. oktober kl. 21:00.

Velkommen!

Henter kurs og arrangementer...