Skip header

Østfold: Politikk, påvirkning og presse: Hva skal til for å nå igjennom?

  • Fredag 24. okt. 2025 kl. 08:30 - 09:30
  • Digitalt, Microsoft Teams
  • Pris: Gratis for medlem, 450 kr for ikke-medlem
Som kommunikatører, står vi ofte midt i skjæringspunktet mellom politiske prosesser og medienes prioriteringer. Vi vet at et godt budskap alene ikke er nok – det handler om timing, troverdighet og evnen til å treffe riktig mottaker på riktig tidspunkt. Men hva skal egentlig til for å løfte en sak slik at den ikke bare blir hørt, men også får gjennomslag?

Politikk, påvirkning og presse: Hva skal til for å nå igjennom?

På dette medlemsmøtet får du innblikk i hvordan mediene vurderer saker, og hvordan strategisk påvirkningsarbeid kan gi konkrete resultater. Du møter både den som bestemmer hva som slipper til på redaksjonens bord – og den som har lykkes med å flytte politiske prosesser gjennom målrettet kommunikasjon.

08:30 – Velkommen v/ møteleder Cornelia Bjørke-Hill

08:35 – Få meg på, for fxxn! Hva skal til for å slippe til i media?

Hvordan vurderer redaksjonene egentlig innspill fra kommunikasjonsfolk som oss?

Eli Halvorsen, redaktør i NRK Østfold, gir oss et ærlig innblikk i hva som får journalister til å stoppe opp – og hva som faktisk engasjerer dem nok til å ta saken videre.

08:55 – Plastmilliarden – når påvirkning gir resultater

Hvordan går man fra budskap til politisk gjennomslag?

Marianne Haugland fra Samfunnsbedriftene deler erfaringer fra kampanjen Plastmilliarden, og viser hvordan målrettet påvirkningsarbeid kan sette dagsorden og flytte politikk.

09:10 – Spørsmål og svar

09:25 – Oppsummering og avslutning v/ møteleder Cornelia Bjørke-Hill

Priser og påmelding

Henter kurs og arrangementer...