OSLO: Bedriftsbesøk hos Oljefondet
- Onsdag 10. des. 2025 kl. 08:00 - 10:00
- Norges Bank (auditoriet), Bankplassen 2, 0151 Oslo
I vår fikk vi et innblikk i hverdagen i Norges Bank Investment Management (Oljefondet) gjennom NRKs dokumentarserie Oljefondet – på innsiden.
Her fikk vi møte noen av dem som jobber i kommunikasjonsavdelingen – som for øvrig ble Årets kommunikasjonsavdeling i kategorien for offentlig sektor/NGOer tidligere i år. På dette bedriftsbesøket får du lære og hente inspirasjon fra noe av det de jobber med.
Tidsplan:
(Sett av 15 minutter i forkant til registrering og innslipp)
08:00–08:30: God frokost og mingling
Program:
08:30–08:50: Revidert strategi: Slik kommuniserer oljefondet i urolige tider v/ Marthe Skaar, kommunikasjonsdirektør
Oljefondet lanserer denne morgenen ny virksomhetsstrategi. Hvilke strategiske avveininger har blitt gjort hos en av verdens største investorer for å sørge for god kommunikasjon som bygger tillit i Norge og legitimitet internasjonalt?
08:50–09:10: Bruk av kunstig intelligens i kommunikasjonsarbeidet v/ Sigurd Brekke, leder for eksterne relasjoner, og Sara Foss, seniorrådgiver.
Da KI-verktøyene kom, var Oljefondet tidlig ute med å ta den nye teknologien bredt i bruk. Hvordan bruker kommunikasjonsavdelingen KI-verktøy i sitt arbeid? Hvilke erfaringer har de til nå, og hvordan ser de for seg at de vil bruke KI fremover?
09:10–09:30: LinkedIn som strategisk kommunikasjonskanal v/ Halvor Njerve, ansvarlig for sosiale medier
Oljefondet bruker LinkedIn aktivt til å kommunisere direkte med offentligheten. Oljefondsjef Nicolai Tangen ble på kort tid en av Norges største profiler på plattformen, med innlegg om investeringer, selskaper og ledelse – i tillegg til litt humor. Hvordan jobber avdelingen med kanalen? Hva slags effekt har denne tilstedeværelsen, internt og eksternt?
09:30: Spørsmål fra salen, moderert av Runhild Grønlie i Kommunikasjonsforeningen Oslo
09:50: Slutt
Påmelding:
Av sikkerhetshensyn, må påmelding skje gjennom Norges Banks registreringssystem:
Bedriftsbesøk fra Kommunikasjonsforeningen