Oslo og Akershus: Tungt, mørkt og vanskelig
Hvilke grep må vi ta når vi kommuniserer budskap noen egentlig ikke vil høre? Vi har invitert kommunikasjonsmiljøer som kommuniserer de tunge og vanskelige sakene.
Det er ikke alltid vi har gladsaker eller lette og ledige budskap. Noen gang er det tunge og vanskelige temaer vi skal få ut. Det kan være vanskelige tall og fakta, omstridt informasjon eller tunge og triste budskap. Hvordan kan vi jobbe med innsikt med målgrupper som er vanskelige å snakke med? Hvordan får vi tørt og tungt til å bli levende, interessant og morsomt? Og hvilke kommunikasjonsråd kan vi gi i de tunge og vanskelige sakene?
Endelig skal vi møtes fysisk igjen! Velkommen til frokostmøte på Youngs onsdag 17. november.
KOMMER
- Gode historier i tørre tabeller. Nina Tuv og Kristin Fredriksen i SSB forteller om hvordan de finner historiene.
- Hvordan samler man innsikt og forankrer en kampanje som skal treffe en målgruppe de fleste ikke liker å tenke på? Sverre Midttun i reklamebyrået Per Høj kommer for å fortelle om kampanjen “Det finnes hjelp”.
- Henrik Nielsen er kommunikasjonssjef i Barne- og familieetaten i Oslo. Han har lang erfaring fra barnevernet og vil fortelle mer om arbeidet med de tunge og vanskelige sakene.