Vi pusser opp kommunikasjon.no for å gi deg en enda bedre brukeropplevelse. Det betyr at det kan være noen problemer i starten. Er det noe du savner, eller ikke får til? Send en e-post til malin@kommunikasjon.no.

Skip header
Nærbilde av en hånd som holder en telefon. På skjermen er åtte ikoner synlig, flere til sosiale medier apper.

Nettkurs: Kanalvalg på nett

  • Fredag 2022 kl. 12:00 - 15:00
  • Teams
  • Pris: 2 499 kr for medlem, 4 499 kr for ikke-medlem

KURSHOLDER

Kim Nygaard er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Metro Branding, og hjelper noen av Norges sterkeste merkevarer med innholdsmarkedsføring, kanalvalg og digital synlighet.

Kanalvalg er viktig, enten målet er økt kjennskap, involvering, merkevarebygging eller salg. Er du usikker på hvilke digitale kanaler du bør inkludere i din kommunikasjonsstrategi? Kurset hjelper deg med å forstå det digitale landskapet, hvor ulike målgrupper befinner seg på nett og hvordan du kan nå disse mest mulig effektivt.

Det digitale medielandskapet er fragmentert og vi har svært mange kanaler å velge mellom. Kanalene har ulike styrker og svakheter, og er svært forskjellige på mange områder. Få en effektiv innføring i digitale kanaler, styrker og svakheter, og hva du bør ta hensyn til i dine kanalvalg. Etter endt kurs kan man dypdykke inn i de ulike plattformene.

Få svar!

Har de unge forlatt Facebook? Fungerer Facebook for B2B? Hva skiller YouTube fra Snapchat? Hvor kan du best nå ledere og beslutningstakere? Er LinkedIn en kanal for oss? Bør vi satse på innholdsmarkedsføring? Hva med Google? Hvilke målrettingsmetoder er tilgjengelig på de ulike plattformene?

Lær om kanaler som Facebook, LinkedIn, SnapChat, YouTube og Google. Få hjelp til å velge de mest effektive kanalene for din virksomhet. 

Sentrale emner:

  • Grunnleggende innføring i Facebook, LinkedIn, SnapChat, YouTube og Google
  • Styrker og svakheter ved hver enkelt kanal
  • Hva bør du tenke på når du skal velge kanaler og hva bør du vektlegge i din kanalstrategi
    • Målgruppeforståelse 
    • Personas og kundereiser
    • Hvilke ressurser trenger du?
  • Tips og nyttige verktøy

Læringsmål:

Kurset hjelper deg med å velge riktige kanaler for din virksomhet. Du lærer om styrker og svakheter, målgrupper og ulike målrettingsmetoder. 

Målgruppe: 

For ledere, markeds- og kommunikasjonsansvarlige eller lignende.

Kurset gjennomføres direkte via Microsoft Teams og det blir ikke delt et opptak i ettertid. Deltakere vil få mer praktisk informasjon rundt pålogging m.m. før kursstart.

Kursholder:

Kim Nygaard er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Metro Branding, og hjelper noen av Norges sterkeste merkevarer med innholdsmarkedsføring, kanalvalg og digital synlighet. Han jobbet tidligere i verdens ledende performance marketing-byrå, iProspect, som ekspert på søkemotoroptimalisering (SEO). Kim har til sammen over 20 års erfaring innen salg, kundeservice og digitalmarkedsføring, og sitter i faggruppen til Bra søk (bransjeorganisasjonen for søkemotormarkedsføring) i Norge. Kim er en entusiastisk kurs- og foredragsholder som alltid mottar særdeles gode tilbakemeldinger for sin fremoverlente, morsomme og konkrete læringsform.

Priser og påmelding