Skriv for bedre brukeropplevelse
Siri jobber med brukeropplevelse i NoA Ignite, blogger og holder foredrag om hvordan man lager mer brukervennlige digitale tjenester.
Vil du lage en god digital tjeneste som folk liker å bruke? Gjør deg klar for å innta brukerens perspektiv og bytte ut bransjespråk med klarspråk.
Gode brukeropplevelser skapes med ord. Fordi tekst hjelper brukerne med å finne fram, forstå hva de skal gjøre, og utføre oppgaven enkelt og greit, på nettsider og i apper.
Nå kan du lære deg å skrive tekster som gir mer verdi for brukerne og for virksomheten din.
Innholdsstrateg og skribent Siri Høstmælingen plukker fra verktøykassa til UX-skriving og innholdsdesign, og lærer deg metoder som hjelper deg å skrive for bedre brukeropplevelse.
Metodene er nyttige enten målet er å å konvertere, informere eller spre kjennskap om merkevaren din. I denne halvdags workshopen tar du utgangspunkt i din egen bedrift, og løser oppgaver som du kan sette ut i live når du kommer tilbake på jobb.
Du lærer å
- skrive for en målgruppe
- kartlegge brukernes behov, oppgaver, og utfordringer
- finne ordene som hjelper brukerne dine best
Målgruppe
Deg som skriver tekster til nettsider og applikasjoner, eller har ansvar for innholdets ytelse i digitale tjenester. Du får maks uttelling av kurset hvis du har mulighet til å gjennomføre endringer i brukerflaten etter kurset.
Om kursholder
Siri Høstmælingen publiserte sin første nettartikkel i 2001, og har brukt resten av arbeidslivet på å utforske de fleste områder for innhold: avis og magasin, web og papir, tv, radio og sosiale medier. Hun var journalist før hun ble innholdsstrateg, og jobber nå med brukeropplevelse i NoA Ignite. I tillegg liker hun å blogge og holde foredrag om hvordan man lager mer brukervennlige digitale tjenester.