Nettkurs: Nye nettsider? Dette må du tenke på
Kim Nygaard er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Metro Branding, som blant annet utvikler nettsider.
Hva er en god nett-prosess? Hvordan planlegge og strukturere innholdet på nye nettsider? Hvilken innsikt må du ha for å starte? Hva med den gamle nettsiden når du migrerer? Få innsikt i typiske feil de fleste begår, og hvordan du kan unngå å gå i den kostbare "nettfella".
Å utvikle nye nettsider er en omfattende prosess og mye skal tas stilling til. Mange opplever «å snuble» litt inn i nettprosjektet som de er en del av, uten å helt ha oversikten over hva det innebærer. Dette kurset gir deg overblikket du trenger.
Det er vanlig å oppleve en drastisk nedgang i trafikk på nye nettsider, fordi synligheten i Google mer eller mindre blir borte i en periode. Det kan du unngå, og også det er tema på dette kurset.
Sentrale emner
- Nye nettsider er et prosjekt for kommunikasjonsavdelingen, ikke bare ITavdelingen
- Innsikt og analyse du bør ha på plass før arbeidet starter
- Valg av publiseringsløsning før eller etter at mål for siden er definert?
- Nettsidestruktur basert på kommunikasjonsmål
- Hva slags innhold skal flyttes over fra gammel løsning og hva skal produseres nytt?
- Når bør innholdsproduksjonen til nye nettsider starte?
- Unngå å bli blendet av design
- En nettside som er usynlig i Google er null verdt – når må du tenke på SEO?
- Migrering fra gamle til nye nettsider – styr unna de typiske tabbene
Læringsmål
Etter kurset er du godt rustet for å se helheten i et større nettsideprosjekt og unngå dyrbare tabber som mange begår. Du får oversikt og blir en bedre sparringspartner og oppdragsgiver for de som skal hjelpe dere med utviklingen av nye nettsider. Totalforståelsen du får etter kurset vil spare deg for mye frustrasjon og bortkastet tid i nettsideprosjekter.
Målgruppe
Alle som jobber med kommunikasjon eller markedsføring i en virksomheter som vurderer, eller er i gang med, nye nettsider.
Kursholder
Kim Nygaard er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Metro Branding, som blant annet utvikler nettsider. Han jobber tett med UX-designerne for å sikre god synlighet i Google for nye nettsider. Tidligere jobbet han i verdens ledende performance marketing-byrå, iProspect, som ekspert på søkemotoroptimalisering (SEO) og innholdsrådgivning.
Kim har til sammen over 20 års erfaring innen salg, kundeservice og digitalmarkedsføring, og sitter i faggruppen til Bra søk (bransjeorganisasjonen for søkemotormarkedsføring i Norge). Kim er en entusiastisk kurs- og foredragsholder som alltid mottar særdeles gode tilbakemeldinger for sin fremoverlente, morsomme og konkrete læringsform.