Nettkurs: Introduksjon til TikTok
Liv Tone Otterholt jobber som innholdsprodusent i byrået Spoon og har hatt stor suksess med KIWI på TikTok.
Det er fristende å kaste seg på en ny kanal, men ikke alltid så godt å vite hvordan man skal gjøre det. TikTok kan knapt kalles en ny kanal lenger, men det er likevel få norske virksomheter som har etablert seg på det sosiale mediet. I dette kurset vil du få lære av arbeidet med en merkevare som har stor suksess med kanalen. Kursholder, og innholdsprodusent i Spoon, Liv Tone jobber daglig med KIWIs TikTok-konto og har fra arbeidet med kanalen erfaringer, tips og tips, som kan komme godt med enten i beslutningen om å starte en kanal, eller veien videre for de som skal eller har gått i gang.
Læringsmål
- TikTok 101
- Hva er TikTok og hvordan ser det ut?
- Hva er en TikTok trend og hvorfor er lyder viktig på TikTok?
- Hvem bruker TikTok?
- Hvilke muligheter har man på TikTok?
- Hva gjør norske aktører på TikTok?
- Hvordan kan jeg og min organisasjon ta kanalen i bruk?
- Hva skal til for å starte en TikTok-konto, og hva trenger du?
- Hvordan lage en enkel TikTok-strategi, og hvordan måler man suksess?
- Hva har KIWI lært: erfaringer, tips og triks.
Om kursholder
Liv Tone Otterholt jobber som innholdsprodusent i byrået Spoon og har tidligere jobber som kommunikasjonsrådgiver i Bane NOR og Microsoft. Hun har vært med på å bygge opp KIWI på TikTok som har vært en stor suksess, og jobber med å utvikle kontoen og scrolle etter nye trender daglig.