Nettkurs: Innføring i annonsering på Facebook
- Torsdag 17. sep. 2020 kl. 12:00 - 15:00
- Digitalt
- Pris: 2 199 kr for medlem, 4 199 kr for ikke-medlem
Å benytte betalte kanaler for kommunikasjonsfolk er noe som har vokst frem med bruken av sosiale medier. Med nærmest eksponentiell vekst i budskap som slåss om oppmerksomheten er det utfordrende å nå gjennom lydveggen. Det meste av det vi kommuniserer er jo ikke virale suksesser. Da kompenserer vi med betalt annonsering.
Kursholder
Lise Fimreite Simensen, grunnlegger av Digital Heads AS. Lise har jobbet med digitale kanaler i ti år, hvor fem av disse årene har vært i Google. Hun har bistått noen av landets største merkevarer med digital strategi, kampanjer og analyser.
Lise Fimreite Simensen, grunnlegger av Digital Heads AS. Lise har jobbet med digitale kanaler i ti år, hvor fem av disse årene har vært i Google. Hun har bistått noen av landets største merkevarer med digital strategi, kampanjer og analyser.
Facebook er Norges største sosiale nettverk med over 3.4 millioner brukere og Facebook tilbyr fantastiske annonseløsninger for virksomheter som ønsker å nå ut med sitt budskap til bestemte målgrupper.
På kurset får du en innføring i hvordan du effektivt når målgruppen din på Facebook ved hjelp av betalt annonsering. Vi går igjennom hvordan du bruker Facebook Ad Manager og hvordan du setter opp kampanjer steg for steg.
Sentrale emner:
- Introduksjon til Facebook Ads
- Facebook Ad Manager
- Gjennomgang av brukergrensesnittet
- Audience Insight Tool
- Egendefinert publikum
- Kreativt senter
- Oppsett av kampanjer steg for steg
- Kampanjestruktur
- Mål for kampanjer
- Geografisk målretting
- Målgrupper
- Budsjett og budgivning
- Annonseformater
- Andre innstillinger
- Nyttige verktøy
- Spørsmål og svar
Målgruppe:
- For markeds- og kommunikasjonsansvarlige som ønsker å lære mer om Facebook Ads Manager.
Kurset gjennomføres direkte via Microsoft Teams og det blir ikke delt et opptak i ettertid. Deltakere vil få mer praktisk informasjon rundt pålogging m.m. før kursstart.