![Banner](/kurs-og-arrangementer/kurs/host-2023/kurs-strategisk-planlegging-og-maling-av-kommunikasjon-nov/_/image/2875d722-5ced-4794-9035-d63307a384a0:9facf5c7d4a168b7820d747ef0c649467f5220d6/width-1440/Analyse%20verkt%C3%B8y%20Istock.jpg)
KVELDSKURS: Strategisk planlegging og måling av kommunikasjon
![Factbox image](/kurs-og-arrangementer/kurs/host-2023/kurs-strategisk-planlegging-og-maling-av-kommunikasjon-nov/_/image/17b4f1a8-2395-42e5-858b-308b5bdef8ac:13c70c14bbe5a8392d5de1ffc5b3d9269081dfcd/block-240-250/Svein%20Inge%20Leirgulen%20-%20Foto%20-%20Kommunikasjonsforeningen.jpg)
Svein Inge Leirgulen
Svein Inge jobber som kommunikasjonsdirektør for Tekna og er styreleder i Kommunikasjonsforeningens sentralstyre.
Dette kurset går over 4 kvelder: 21., 22., 28., og 29. november kl. 17:00 - 20:30
Slik viser du verdien av kommunikasjon
På dette kurset lærer du standarder som viser at engasjerende innhold har verdi. Dette gjør vi ved å knytte virksomhetsstrategien sammen med kommunikasjonsstrategien, planlegge og prioritere strategisk, lage smarte kommunikasjonsmål og målekriterier, samt måling og rapportering.
Mange kommunikasjonsfolk føler at man blir sett på som en ren produksjonsavdeling, i større grad enn en strategisk ressurs. Med kunnskapen fra dette kurset lærer du å løfte kommunikasjonsarbeidet opp på et strategisk nivå. Samtidig får organisasjonen du jobber i større forståelse for verdifullt kommunikasjonsarbeid.
Som grunnlag brukes Barcelonaprinsippene 3.0 og AMECs integrerte rammeverk, i tillegg til flere modeller som strukturerer kommunikasjonsarbeidet. Vi kombinerer teori og metodikk med mange praktiske og realistiske oppgaver.
Sentrale emner:
- Lær mange forskjellige begreper og nivåer i en virksomhetsstrategi
- Hvordan oversette virksomhetsstrategien til kommunikasjonsstrategi gjennom et strukturert målhierarki
- Hvordan prioritere hva som er strategisk viktig og riktig for kommunikasjonsarbeidet –forankret hos ledelsen
- Smarte mål som kan måles
- AMECs integrerte rammeverk for planlegging, måling og evaluering
- Synliggjør verdien av kommunikasjonsarbeidet
Læringsmål:
Du lærer å bruke modeller og metoder for å planlegge strategisk, prioritere, målstyre, måle og synliggjøre effekten av kommunikasjonsarbeidet. Dette er oppskriften på systematisk og strategisk kommunikasjonsledelse.
Målgruppe:
Alle kommunikatører i både privat og offentlig sektor.
Praktisk info:
- Prisen inkluderer ikke evt. overnatting.