Kurs: Strategisk planlegging og måling av kommunikasjon
- Torsdag 26. feb. kl. 09:00 - Fredag 27. feb. kl. 16:00
- Brugata 19, Kommunikasjonsforeningen, Oslo
- Pris: 11 999 kr for medlem, 14 249 kr for ikke-medlem
Vis verdien av arbeidet du gjør:
Vi tar for eksempel for oss hvilke virksomhetsmål har du eller hvilke problemer du skal løse. Som grunnlag brukes Barcelonaprinsippene 3.0 og AMECs integrerte rammeverk.
Du får forståelse for hvordan kommunikasjonsstrategien kan tilpasses med smarte mål, bedre planlegging, standardiserte evalueringer og rapportering til ledelsen. Vi kombinerer teori og metodikk med mange praktiske og realistiske øvelser.
Svein Inge Leirgulen
Svein Inge jobber som kommunikasjonsdirektør for Tekna og er tidligere styreleder i Kommunikasjonsforeningens sentralstyre. Han er er nå medlem av Kommunikasjonsforeningens etiske råd og leder for nettverk for kommunikasjonsdirektører i medlemsorganisasjoner.
Sentrale emner:
- Hvordan klare å prioritere hva som er det viktige og riktige kommunikasjonsarbeidet – og få gehør hos ledelsen.
- Hvordan oversette virksomhetsstrategien til kommunikasjonsstrategi gjennom bruk av målhierarki og smarte målsettinger
- Hvordan bruke AMECs integrerte rammeverk for måling og evaluering
- Hvordan synliggjøre verdien av kommunikasjonsarbeidet
Læringsmål:
Du lærer å bruke et metodisk rammeverk på norsk som er effektivt for å planlegge, prioritere, målstyre og synliggjøre effekten av kommunikasjonsarbeidet.
Målgruppe:
Alle kommunikatører i både privat og offentlig sektor.
Praktisk info:
- Kurset går over to dager, 26. og 27. februar 2026, i Kommunikasjonsforeningens lokaler sentralt i Oslo.