Banner

Trøndelag - Fagdag

Onsdag 06. nov. 2024 kl. 10:00 - 16:00
Scandic Nidelven Hotel, Trondheim
Pris: 2150 (medlem) , 4200 (ikke-medlem)

Hold av datoen for en lærerik og inspirerende fagdag.

Program:

10.00 Velkommen

10.07 Matregion Trøndelag – Hva fikk vi til, og kan vi bruke det vi lærte på andre satsinger? - Jens Storli, Kulturtorget

10.30 Kulturmetropolen Trondheim – Ann Elisabeth Wedø, Olavshallen


Trondheim har et rikt kunst- og kulturliv, som vi ønsker å løfte fram og synliggjøre. Dette er viktig av flere grunner: Det har en verdi i seg selv, forskning viser at det gir betydelige helseeffekter, det gir bolyst, kan bidra til å redusere utenforskap, og undersøkelser gjennomført av bl.a. Fagrådet dokumenterer betydelige ringvirkninger for næringer som handel, overnatting og servering. I tillegg satser Norge på reiselivet som sin 5. eksportnæring. Her er kultur en betydelig «reason to come, and and to stay one night longer”. I sum skaper dette mange arbeidsplasser. 

10.52 Det nye kulturkvartalet - Saira M. Butt, Britannia Hotel, PoMo og Nye Hjorten Teater

I hjertet av Trondheim vokser et spennende, nytt kulturkvartal frem. Britannia Hotel, som har etablert seg som en femstjerners merkevare over de siste fem årene, får snart selskap av Nye Hjorten Teater, som åpner 15. januar, og PoMo, som følger 15. februar. 

Vi vil få ett innblikk i historien, ambisjonene og planene for hvordan disse tre aktørene skal spille sammen og styrke hverandre i tiden fremover. 

11.15 Pause

11.45 Slik mestrer du sosiale medier! - Emilie Gran


Synlighet tar oss gjennom alt fra strategi, planlegging og kreativitet - til algoritmeforståelse og organisk- og betalt innhold. Vi får også høre om hvorfor det er viktig å være på sosiale medier og hvorfor dette bør være et like stort fokusområde som nettstedet ditt.  

12.10 Smart forklart - En podkastsuksess fra SINTEF - Aksel Faanes Persson, SINTEF Digital

Denne høsten har Smart forklart flere ganger vært inne på topp 100-lista til Podtoppen, der det stort sett bare finnes podkaster fra store mediehus med store kjendiser. Hvordan har SINTEF klart det? Og hva får de ut av å lage sin egen podkast? Aksel gir oss sine hemmeligheter!

12.35 Oppskriften bak 600 søkere og NM-gull i Employer branding - Morten Smidesang, Smidesang & Lyng

Hvordan kapre folk som kan velge og vrake i jobber? Morten Smidesang fra Smidesang & Lyng deler historien bak det prisbelønte «Omvendte jobbintervjuet», og praktiske tips for bedre rekrutteringsprosesser.

13.00 Lunsj

13.45 Norske språkmodeller - hvorfor, hvordan, og hva kan de brukes til? - Rolf Dyrnes Svendsen og Benjamin Kille, NorwAI

14.10 Hvordan gikk det da NTNU skulle bli Copilot ready? - Heine Skipenes, NTNU


Prosjektet "Pilotere Copilot for Microsoft 365" var våren 2024 en del av Datatilsynets regulatoriske sandkasse for personvernvennlig innovasjon og digitalisering. Målet for prosjektet var å teste om Microsofts KI-assistent «Copilot for Microsoft 365" kunne bli tatt i bruk i en stor organisasjon i offentlig sektor. NTNU la fram sine resultater sommeren 2024, og Skipenes kommer for å dykke dypere ned i hva de har lært, hva Copilot for Microsoft 365 kan brukes til og hvordan NTNU forbereder seg på verktøy med innebygd kunstig intelligens.

14.35 Kunstig intelligens – ikke kødd med virkeligheten! - Svein Inge Leirgulen, Styreleder Kommunikasjonsforeningen

Kunstig Intelligens er effektivt og spennende, men det lyser også mange varsellamper. Hvor er gråsonene for hvordan vi bruker KI og hvordan skal vi sikre forsvarlig bruk av en teknologi vi ikke aner konsekvensene av. 

15.00 Pause

15.15 Politisk kommunikasjon i et polarisert samfunn - Erling Moe, Venstre, Jostein Moen, Sintef og Melanie Magin, NTNU; moderator: Hege Tunstad

Hvordan når politikerne fram i dagens fragmenterte mediebilde? Hva tenker de om målgruppen, velgerne, og hvordan tilpasser de budskap og kanaler?

Med valget i USA som bakteppe drøfter vi hvordan den politiske debatten og det offentlige ordskiftet påvirkes av ulike faktorer. Med oss i panelet har vi to politiske ringrever med bakgrunn også fra kommunikasjon; venstres varaordfører i Trondheim, Erling moe, og leder for samfunnskontakt i Sintef, Jostein Moen. Professor Melanie Magin fra NTNU bringer forskerperspektivet til debatten, som ledes av Hege Tunstad, ekspert på strategisk kommunikasjon med erfaring fra bl.a. NHO

15.45 Utdeling av kommunikasjonspris

Kommunikasjonsprisen Trøndelag er en nyetablert utmerkelse som er etablert i 2024 av Kommunikasjonsforeningen Trøndelag.

Formålet med prisen er å løfte frem og anerkjenne fremragende kommunikasjonsarbeid i Trøndelag, som kan inspirere andre innen feltet.

Prisen skal deles ut årlig til en aktør fra regionen. Mottaker kan være en enkeltperson, en bedrift, en organisasjon eller en institusjon som oppfyller minst ett av følgende kriterier:

  1. Brukt kommunikasjon strategisk for å oppnå ønskede resultater og bidra til utvikling og vekst.
  2. Vært nyskapende innen kommunikasjonfaget.
  3. Bidratt til å synliggjøre kommunikasjonsfaget på en god måte.

16.30 Kompub på Bær og Bar



Pratisk info:


Prisen inkluderer lunsj og møtemat!

Medlemmer av Kommunikasjonsforeningen får rabatt på overnatting på Scandic Nidelven.


Etter fagdagens slutt er det mulighet for de som ønsker å bli med på en uformell KommPub. Dette er en flott anledning til å fortsette samtalene fra dagen i en avslappet atmosfære. Vi håper mange har anledning til å bli med! Sted vil bli annonsert nærmere arrangementet, så hold av kvelden og følg med på oppdateringer.


STUDENTPRIS 645 kr

Meld deg på som student her

Pris medlemmer
2150
Pris Ikke-Medlemmer
4200