Share

Kommunikasjonsrådgiver

Oslo kommune, Eiendoms- og byfornyelsesetaten
Oslo

Søknadsfrist:
14. mai

Stillingstype:
Fulltid

Kontakt:

Lena Nesset
Kommunikasjonssjef
452 78 413

Vi er på jakt etter en samfunnsengasjert medarbeider til varierte kommunikasjonsoppgaver innenfor eiendom og byutvikling i Oslo.

Hos oss blir du del av et tverrfaglig og spennende arbeidsfelt med fokus på å gjøre Oslo til en enda bedre by. Vi er et kommunikasjonsteam på fem personer som bistår store deler av etatens produksjon med utstrakt kontakt på tvers av hele organisasjonen. Enhetens medarbeidere er involvert i en rekke av etatens ulike utviklingsprosjekter og arbeidsoppgaver, blant annet utvikling av kommunal eiendom, eiendomsforvaltning, opprydding i forurenset grunn, kjøp og salg av eiendom m.m. 

Du vil jobbe både strategisk og operativt med kommunikasjon innenfor etatens ulike prosjekter og ansvarsområder. Hos oss får du mulighet til å jobbe selvstendig samtidig som du er en del av et kommunikasjonsfaglig miljø. Som kommunikasjonsrådgiver vil du blant annet få ansvar for kommunikasjonsarbeid knyttet til utvalgte prosjekter, og du vil være en av etatens fagpersoner på kommunikasjon.

Stillingen er plassert i Kommunikasjonsenheten som ligger i stab, direkte under etatsdirektør.


Arbeidsoppgaver

  • Kommunikasjonsrådgivning i eiendoms- og byutviklingsprosjekter m.m.: delta i prosjekter, utarbeide kommunikasjonsstrategier, planlegge kommunikasjons- og medvirkningstiltak og gjennomføre disse.
  • Sosiale medier, Workplace og nett: produsere og publisere saker i SoMe, på Workplace og på nett. Du vil være hovedkontakt og ressursperson på SoMe og Workplace, i tillegg vil du være ressursperson på teknologisk utvikling og bruk av KI. 
  • Mediekontakt i prosjekter: planlegge utspill og besvare henvendelser i egne prosjekter.
  • Produsere underlag, presentasjoner, informasjonsmateriell, m.m.: bidra med layout og utforming av egenprodusert informasjonsmateriell.

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning innenfor medie-/kommunikasjonsfag eller tilsvarende. 
  • Erfaring fra relevant kommunikasjonsarbeid/kommunikasjonsrådgivning og mediekontakt.
  • God kunnskap om, interesse for og erfaring med bruk av sosiale medier, KI og elektroniske verktøy, inkludert publisering (vi benytter Core Publish/Craft) og statistikk.
  • Fortrolig med bruk av relevante programmer for utforming av layout m.m. som InDesign, Illustrator og Photoshop.
  • Du er god til og liker å ta bilder, og har erfaring med bruk av video.
  • God muntlig og skriftlig formuleringsevne: du skriver godt, kort, klart og lettfattelig.
  • Erfaring fra relasjonsbygging og samarbeid med andre faggrupper.
  • Innsikt i hvordan mediene jobber

Personlig egnethet vektlegges.

For at din søknad skal bli tatt i betraktning må du legge ved dokumentasjon på utdannelse og arbeidserfaring i form av vitnemål og tjenestebevis/attester. Er du under utdanning, sender du foreløpig utskrift fra vitnemålsportalen. Dersom du har gjennomført utdanning i utlandet må godkjenning fra NOKUT også legges ved. 

Personlige egenskaper

  • Du tar initiativ og ser muligheter.
  • Du er fleksibel og jobber målbevisst.
  • Du har gode analytiske evner, tenker strategisk, løser løpende utfordringer og har stor gjennomføringsevne.
  • Du må kunne jobbe med mange oppgaver samtidig, men også kunne fordype deg i større oppgaver når det trengs.
  • Du bidrar aktivt med din kunnskap og erfaring og trives med å jobbe i team.
  • Du har blikk for visuell utforming og liker å jobbe med sosiale medier.
  • Du er oppdatert og nysgjerrig på digital utvikling og digitale verktøy.

Vi tilbyr

  • Stillingen lønnes som spesialkonsulent ltr. 47-50 (for tiden kr 713 100 - 754 000) eller spesialkonsulent II, ltr. 48-52 (for tiden kr 726 800 - 781 500). For spesialkonsulent kreves minimum utdanning på bachelornivå, for spesialkonsulent II kreves utdanning på masternivå. For særlig godt kvalifiserte kan høyere lønn vurderes.
  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver i et tverrfaglig arbeidsmiljø med høy delingskultur.
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling gjennom blant annet å delta på kurs, seminarer og lignende.
  • Fleksitidsordning og mulighet for hybrid arbeid etter avtale. 
  • Gode velferdstilbud med blant annet et aktivt idrettslag, trening i arbeidstiden og treningsmuligheter i våre lokaler. 
  • Gode pensjons-, forsikrings- og lånebetingelser gjennom Oslo pensjonsforsikring. 
  • Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd. 
     

Søk på stillingen her


Om arbeidsgiveren

Eiendoms- og byfornyelsesetaten er kommunens grunneier og en aktiv pådriver for utvikling av byen. Oslo er i endring, både sjøsiden og flere andre områder skal i de kommende årene utvikles. Etaten er bl.a. involvert i utviklingen av Fjordbyen, Ensjø, Økern, Hovinbyen og Groruddalen. Etaten forvalter en betydelig bygningsmasse samt ubebygd grunn. Vi er ca. 150 ansatte som holder til i Christian Krohgs gate ved Akerselva.

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.

Illustrasjonsbilde: Oslo kommune