KURS   13.03.2018

Ta din plass i mediebildet

Hvordan skal du egentlig gå fram når du har en sak du vil at media skal gripe fatt i?

Fortjent oppmerksomhet handler både om å finne sin historie og å bygge den opp på en måte som appellerer til mediene. Det krever at du kjenner de ulike kanalene i medielandskapet og vet hvordan en redaksjon fungerer. Bruk av sosiale medier og egne kanaler blir også stadig viktigere for å få oppmerksomhet i media.

Kurset vil også gi en innføring i innsalgsprosessen, samt praktisk arbeid med egne caser.

Sentrale emner:

  • Grunnleggende medieforståelse
  • Det nye medielandskapet
  • Hvordan fungerer en redaksjon?
  • Nyhetskriterier
  • Hva kjennetegner en god sak?
  • Identifisere historien
  • Aktiv mediekontakt
  • Finn din kanal
  • Forberedelse av innsalget

Målgruppe:

  • Kommunikasjonsrådgivere i offentlig og privat sektor. Andre som har mediekontakt som del av sin jobb, eller ønsker å ta en mer offensiv rolle overfor media.

Kursholdere:

  • Marius-Meltvedt-tilpasset
    Marius Meltvedt

    Marius Meltvedt er medeier og kommunikasjonsrådgiver i PR-operatørene og har nærmere 15 års erfaring som konsulent.Han har særlig arbeidet med mediekontakt på vegne av norske og internasjonale selskaper innen teknologisektoren og er en meget erfaren medietrener. Før han begynte i PR-operatørene, jobbet han som rådgiver i Burson-Marsteller i Oslo og London. Marius har en bachelorgrad i media og markedsføring fra University of Stirling i Skottland og grunnfag statsvitenskap fra Universitetet i Oslo.

  • Hanne
    Hanne Kjærnes

    Hanne Kjærnes er kundeansvarlig rådgiver i PR-operatørene, og arbeider med fortjent oppmerksomhet på vegne av kunder innen reise, livsstil og teknologi. Hun jobber med tradisjonelle, digitale og sosiale medier, og hvordan optimalisere kommunikasjonen i den enkelte kanal og sikre samspill mellom dem. Hanne har vært gjesteforeleser på BI ved flere anledninger og brukt som ekspertkilde av blant annet NTB, VG, NRK og TV2.

Praktisk informasjon:

Dato:13.03.2018, Kl. 09.00-16.00
Påmeldingsfrist:27.02.2018
Sted:Kommunikasjonsforeningens lokaler, Brugata 19, Oslo
Pris:Medlemmer kr 4300,- andre kr 6400,-
Maks antall deltagere:16
Vilkår for påmelding:Praktisk informasjon
+ Del

Kurs og seminarer

Flere kurs