KURS   30.05.2018 - 31.05.2018

Bygg merkevare med podkast

Kampen om målgruppers oppmerksomhet blir stadig hardere. Kvalitet slår kvantitet, og bevissthet om hvem du når har blitt viktigere enn å nå flest mulig. Da gjelder det å finne kanaler der du har udelt oppmerksomhet fra de du virkelig ønsker å nå. Podkast er en slik kanal hvor lytteren lar deg få bli med uforstyrret på jobb, på skitur eller mens de tar oppvasken. Ved å snakke direkte til disse bygger du en sterkere merkevare. Hvordan starter du din egen podkast?

Sentrale emner i kurset

  • Hva som gjør en podkast god for din målgruppe og bringer lytterne tilbake
  • Intervjuteknikker og div. triks for å få gjestene vekk fra prefabrikerte svar, samt hvordan få til gode, dype samtaler
  • Innspillingslokasjon og hvordan du får best mulig kvalitet uavhengig av hvor du måtte ta opp episodene
  • Hvilket utstyr som er godt nok i forhold til ditt behov og konsept (og like viktig - hva du ikke trenger!)

Opplæring i bruk av utstyr

  • Alle deltakerne går praktisk til verks og lager sin egen korte episode under veiledning av kursholder (kun til personlig bruk)
  • Vignetter og bruk av musikk, samt regelverk for bruk av musikkinnslag
  • Introduksjon i redigering
  • Hvordan publisere episoder ut i alle kanaler
  • Hvordan skille seg ut fra konkurrerende podkaster
  • Spredning i sosiale medier
  • Søkemotoroptimalisering for podkasten og episoder i iTunes og Google

Læringsmål:

  • Du kjenner prinsippene fra planlegging, til innspilling og publisering
  • Du vet hva som skal til for å holde den engasjerende samtalen
  • Du har innsikt i hvordan du redigerer lyd
  • Du er i stand til å publisere og tilgjengeliggjøre podcast på de store plattformene for å nå lytterne

Målgruppe:

Kurset er rettet mot kommunikasjonsrådgivere som jobber i offentlig eller privat sektor, gjerne med kommunikasjonsansvar.

Nivå:

Deltakeren trenger ingen spesielle ferdigheter eller erfaringer i forkant av dette kurset.

Kursholdere:

  • Robert Shaw
    Robert Shaw

    Robert Shaw er produsent for en rekke podkaster og driver også sin egen podkast, Inkubatoren, der han snakker med inspirerende gründere som deler av sin kunnskap. Robert har kurset flere mediehus, Forsvaret, en rekke bedrifter og andre podkastprodusenter. Han er fast foreleser i podkast på Westerdals på linjene Digital Markedsføring og Strategi og PR.

Praktisk informasjon:

Dato:30.05.2018 - 31.05.2018, Kl. 09.00-16.00
Påmeldingsfrist:10.05.2018
Sted:Kommunikasjonsforeningens lokaler, Brugata 19, Oslo
Pris:Medlemmer kr 7900,- andre kr 9900,-
Maks antall deltagere:16
Vilkår for påmelding:Praktisk informasjon
+ Del

Kurs og seminarer

Flere kurs