Strategisk kommunikasjon

  • Communication excellence

    Communication Excellence How to Develop, Manage and Lead Exceptional Communications

    Av: P. Verhoeven, A. Moreno, A. Zerfass, D. Vercic, R. Tench
    Forlag: Palgrave Macmillan, 2017

    Boken skal gi innsikt i hvordan man best utvikler og leder fremragende kommunikasjon – i motsetning til kommunikasjon på det jevne. Basert på data fra European Communication Monitor gjennom ti år, casestudier og intervjuer.

  • the_media_and_the_mundane

    The Media and the Mundane - Communication Across Media in Everyday Life

    Av: Bjarki Valtysson, Anne Mette Thorhauge, Kjetil Sandvik
    Forlag: Nordicom, 2016

    Studier om kommunikasjon på tvers av apper, medier og sosiale medier, samt teoretisk rammeverk for å forstå nye kommunikasjonsmønstre. Lastes ned på www.nordicom.gu.se

  • courageous

    Case Studies in Courageous Organizational Communication

    Av: Alexander Lyon
    Forlag: Peter Lang Inc., 2016

    Casestudier fra blant annet Netflix, Google og NASA. «Modig kommunikasjon» kjennetegnes ifølge forfatteren av samarbeid, engasjement og transparens.

  • Merkevareledelse

    Merkevareledelse

    Av: Lars E. Olsen, Adrian Peretz, Bendik M. Samuelsen
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2016

    Her handler det om alle aspekter ved å forvalte en merkevare – som analyse, posisjonering og verdifastsettelse. Temaer som også dekkes, er utvikling av kommunikasjonsstrategi, betydningen av vareprat og bruk av ansatte som merkevarebyggere.

  • Innholdsmarkedsføring cover

    Innholdsmarkedsføring. Konsept, forretningsmodeller, juss, etikk og praksis.

    Av: Jens Barland (red.)
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2016

    Innholdsmarkedsføring – også kjent som content marketing – er i kraftig vekst i alle digitale medier. Det legges stadig større vekt på å fremme bedriften, virksomheten eller organisasjonen gjennom godt medieinnhold. Denne boken er den første på...

  • Socialastyrelser_framsida

    Sociala medier för styrelser

    Av: Heidi Wold, Karin Bäcklund
    Forlag: Karin Bäcklund og Heidi Wold, 2016

    Forfatterne mener mange styremedlemmer mangler forståelse for sosiale medier og hvordan de innvirker på virksomhetene. Men denne boken vil de bøte på det. Finnes også som e-bok.

  • Perspektiver på PR

    Perspektiver på PR

    Av: Trond Albert Skjelbred(red.)
    Forlag: Fagbokforlaget, 2016

    Bokens redaktør og initiativtaker, Trond Albert Skjelbred, har vært en aktør i denne bransjen siden 1994 og ønsker å belyse PR-faget fra nye vinkler og ståsteder. Han har invitert med seg Arne Pran, Per Høiby, Magne Utle, Per Arne Dahl, Kathleen...

  • om_aa_paavirke

    Om å påvirke

    Av: Olav Johansen
    Forlag: Fagbokforlaget, 2016

    Om å påvirke handler om hvordan aktører i arbeids- og organisasjonslivet kan arbeide bevisst, planmessig og langsiktig for å nå sine mål gjennom strategisk bruk av påvirkningsprosesser.

  • Politisk kommunikasjon i et nytt medielandskap

    Politisk kommunikasjon i et nytt medielandskap

    Av: Ingrid Lønrusten Rogstad
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2016

    Dagens komplekse mediesituasjon medfører store endringer i politisk kommunikasjon. Den påvirker hvordan det kommuniseres, hva som blir kommunisert, og hvem som deltar i offentligheten.

  • Sosiale medier for forskere_9788202502393 (1)

    Sosiale medier for forskere, kommunikasjonsrådgivere og fageksperter

    Av: Audun Farebrot
    Forlag: Cappelen Damm, 2015

    Sosiale medier for forskere, kommunikasjonsrådgivere og fageksperter er en praktisk håndbok som gir deg den nødvendige starthjelpen.

  • 123blogg (Ebok)

    123blogg (Ebok)

    Av: Thomas Moen
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2015

    Hvordan lage en blogg, og hvordan skaffe mange lesere? Boken retter seg mot både bedrifter og privatpersoner. Forfatteren ønsker å innvie nykommere i bloggverden i uskrevne regler og uttrykksformer, men mener boken også passer for de som allerede...

  • Troværdighed kommer indefra_1662757t137

    Troværdighed kommer indefra!

    Av: Helle Bertram
    Forlag: Handelshøjskolens Forlag, 2015

    Troverdig kommunikasjon skal skape lojale medarbeidere, fornøyde kunder og effektive virksomheter. Bertram setter opp en sekstrinnsmodell, med inspirasjon fra coaching. Et fint og ryddig oppsett, som kan hjelpe mange ferske kommunikasjonsfolk i...

  • Cases on strategic social media Utilization in the nonprofit sector_9781466681880

    Cases on Strategic Social Media Utilization in the Nonprofit Sector

    Av: Hugo Asencio
    Forlag: Information Science Reference/ IGI Global, 2015

    Praktisk bok med konkrete eksempler på hvordan små og mellomstore veldedige organisasjoner best kan utnytte sosiale medier til å skape engasjement, skaffe penger og sikre en digital tilstedeværelse.

  • 9788215024585

    Makt, medier og politikk: Norsk politisk kommunikasjon

    Av: Sigurd Allern (red.), Eli Skogerbø, Øyvind Ihlen
    Forlag: Universitetsforlaget, 2015

    «Makt, medier og politikk: Norsk politisk kommunikasjon» gjør opp status for forskningen om politisk kommunikasjon i Norge. Antologien tar for seg hvor feltet har vært, hvor det er i dag, og hvor bidragsyterne mener veien bør gå. Den undersøker...

  • Cover En innføring i PR

    En innføring i PR. Teori, prosess og praksis

    Av: Peggy Simcic Brønn, Tor Bang, Øystein Bonvik
    Forlag: Fagbokforlaget, 2015

    En innføring i PR tar for seg både teori, prosess og praksis på fagormådet PR. Boken inneholder mange norske eksempler og problemstillinger og er beregnet både på studenter og yrkesutøvere.

  • Slik bruker du sosiale medier på jobben_Fagbokforlaget

    Slik bruker du sosiale medier på jobben

    Av: Espen Grimmert
    Forlag: Fagbokforlaget, 2015

    Slik bruker du sosiale medier på jobben kan benyttes som et oppslagsverk for alle som bruker sosiale medier i jobbsammenheng. De store sosiale mediene Facebook, LinkedIn og Twitter er grundig dekket i boken. Forfatteren veileder deg også i rett...

  • Cover lite Hvordan vinne valg

    Hvordan vinne valg. Moderne politisk kommunikasjon.

    Av: Tarjei Skirbekk
    Forlag: Spartacus, 2015

    Hvordan vinne valg i et samfunn som er i stadig endring? Det kreves mer for å vinne valg enn før. Å finne riktig budskap og utvikle en tydelig strategi er kjernen i moderne politisk kommunikasjon. Tarjei Skirbekk har i mange år jobbet med...

  • Corporate communication: Critical business asset for strategic global change

    Corporate Communication: Critical Business Asset for Strategic Global Change

    Av: Michael B. Goodman, Peter B. Hirsch
    Forlag: Peter Lang Publishing, 2015

    Virksomhetskommunikasjon er mer kompleks, mer strategisk og står mer sentralt enn før. Boken tar opp ulike kommunikasjonsbehov knyttet til virksomhetens livssyklus: ansettelser, endring, innovasjon, lederskifte, nedbemanning, ekspansjon og...

  • Mer kraft med god pr

    Mer kraft med god PR

    Av: Ulf-Arvid Mejlænder
    Forlag: Hegnar Media, 2014

    Å kommunisere effektivt med egne målgrupper kan være avgjørende for å vinne seiere og oppnå fremgang. Med god kommunikasjon kan du styrke relasjoner, få innflytelse, dempe kriser, flytte varer og endre holdninger. Dette er boken som gjør...

  • Forskningskommunikasjon

    Forskningskommunikasjon

    Av: Audun Farbrot
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2013

    Forskningskommunikasjon handler om å gjøre forskning og fagkunnskap tilgjengelig, relevant og interessant for utvalgte målgrupper. Den enkelte forskers engasjement og ønske om å kommunisere sin forskning er viktig for å oppnå dette. Men først og...

  • PR-og-strategisk-kommunikasjon

    PR og strategisk kommunikasjon

    Av: Øyvind Ihlen
    Forlag: Universitetsforlaget, 2013

    Alle virksomheter må forholde seg til og kommunisere med omverdenen på en eller annen måte. Slik praksis kalles gjerne PR eller strategisk kommunikasjon. Denne boka gjør opp bo for kunnskapen vi har på dette feltet, da med særlig vekt på...

  • strategic-planning

    Strategic planning for public relations (4th ed.)

    Av: Ronald D. Smith
    Forlag: Routledge, 2012

    This innovative and popular text provides a clear pathway to developing public relations campaigns and other types of strategic communication. Implementing the pragmatic, in-depth approach of the previous editions, author Ronald D. Smith presents...

  • public relations 10th

    Public relations: strategies and tactics (10th ed.)

    Av: Dennis L. Wilcox, Glen T. Cameron
    Forlag: Allyn & Bacon, 2012

    Comprehensive and current, Public Relations: Strategies and Tactics, Tenth Edition, clearly explains to students the basic concepts, strategies, and tactics of today’s public relations practice. The tenth edition emphasizes the application of the...

  • sagehandbook

    The Sage Handbook of Public Relations

    Av: Robert Heath
    Forlag: Sage Publications, 2010

    An unparalleled guide to the theory and practice of public relations Reflecting advances in theory, research, and application in the discipline since the publication of the Handbook of Public Relations in 2001, this new volume is global in...

  • grunnbokistrategi

    Grunnbok i strategi (3. utg.)

    Av: Bente R. Løwendahl, Fred Wenstøp, Øystein D. Fjeldstad
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2010

    Grunnbok i strategi, 3. utgave, inneholder alle de grunnleggende teoretiske perspektivene og analyseverktøyene. Boken viser hvordan man skal forholde seg til spesifikke beslutningsproblemer i bedrifter og inneholder også mange eksempler og noen...

Viser 1 - 25 av 40