Språk og retorikk

  • Presentasjonsteknikk Foto Gyldendal

    Presentasjonsteknikk

    Av: Karla Smith
    Forlag: Gyldendal, 2017

    Veiledning til å holde bedre presentasjoner, ved å vise hvordan du bedre kan strukturere innholdet, engasjere tilhørerne og håndtere situasjoner som kan oppstå underveis.

  • Skriv smart

    Skriv enkelt og smart

    Av: Trygve Aas Olsen
    Forlag: Kagge Forlag, 2017

    Boken inneholder praktiske skrivetips til folk flest. Skrivetipsene er konkrete og passer til de fleste skriveutfordringer vi møter på i jobb, skole og fritid. Første del av boken handler om å forstå leseren og holde leseren fanget i teksten....

  • Skriv godt og riktig

    Skriv godt og riktig på jobben

    Av: Ruth Vatvedt Fjeld
    Forlag: Universitetsforlaget, 2017

    Innføring i reglene man må følge for å skrive korrekt, i tillegg til rådene man trenger for å skrive profesjonelt og velformulert.

  • Innholdsmarkedsføring cover

    Innholdsmarkedsføring. Konsept, forretningsmodeller, juss, etikk og praksis.

    Av: Jens Barland (red.)
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2016

    Innholdsmarkedsføring – også kjent som content marketing – er i kraftig vekst i alle digitale medier. Det legges stadig større vekt på å fremme bedriften, virksomheten eller organisasjonen gjennom godt medieinnhold. Denne boken er den første på...

  • Kommentaren en sjanger i endring

    Kommentaren – en sjanger i endring

    Av: Lisbeth Morlandstø, Birgit Røe Mathisen
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2016

    En teoretisk del ser på kommentarens rolle i mediene og offentligheten. En praktisk del gir innføring i argumentasjon, research, oppbygging og språk i kommentaren.

  • If elected cover

    If Elected: Presidential Campaign Speeches 1900–2016

    Av: Ray Cowart
    Forlag: Kindle eBook, 2016

    Dette er rett og slett en samling av talene fra presidentkandidatene i perioden 1900–2016, så kan man selv studere deres retoriske virkemidler.

  • Perspektiver på PR

    Perspektiver på PR

    Av: Trond Albert Skjelbred(red.)
    Forlag: Fagbokforlaget, 2016

    Bokens redaktør og initiativtaker, Trond Albert Skjelbred, har vært en aktør i denne bransjen siden 1994 og ønsker å belyse PR-faget fra nye vinkler og ståsteder. Han har invitert med seg Arne Pran, Per Høiby, Magne Utle, Per Arne Dahl, Kathleen...

  • argumentasjonsteori cover

    Argumentasjonsteori

    Av: Magne Reitan
    Forlag: Fagbokforlaget, 2016

    Boken handler om moderne argumentasjonsstrukturer og gir blant annet innsikt i temaer som tolkning, presisering og definering.

  • Godtsprak_HOY

    Godt språk

    Av: Helene Uri
    Forlag: Kagge forlag, 2016

    333 spørsmål og svar om godt språk, basert på Riksmålsforbundets språkspalte hvor folk sender inn spørsmål. Her er både rettskrivning og grammatikk, ord og uttrykk samt språkhistorie.

  • Taler og retorikk

    Taler & retorikk. Håndbok i taleskriving

    Av: Ole Andre Gjerde
    Forlag: Gyldendal Akademisk, 2016

    Taler og retorikk presenterer og demonstrerer hva som kjennetegner gode og overbevisende taler, og viser hvordan du selv skriver slike taler. Boken følger utviklingen i en tale fra start til mål.

  • Moderne-munnkurv

    Moderne munnkurv. Ansattes ytringsfrihet i dagens Norge

    Av: Dag Yngve Dahle, Marie Amelie
    Forlag: Gyldendal, 2016

    Forfatterne har intervjuet ansatte som har kommet med upopulære ytringer, og viser ytringsfrihetens vilkår i praksis. De presenterer også en undersøkelse gjort blant ledere samt forskning på ytring og varsling.

  • De lytter ikke

    De lytter ikke: Politikeres udenomsnak - spot den, stop den

    Av: Magnus Boding Hansen, Christian Kock
    Forlag: Hans Reitzels forlag, 2015

    Beregnet på journalister og velgere som vil se gjennom politikeres utenomsnakk, men kan være interessant også for dem som jobber med kommunikasjon generelt.

  • Desing for How People Learn_ShowCover

    Design For How People Learn, 2nd Edition

    Av: Julie Dirksen
    Forlag: New Riders, 2015

    Hvordan få folk til å se, lære og huske det du vil formidle? Denne oppdaterte utgaven omhandler sosiale medier i tillegg til blant annet presentasjoner, blogger og nettsider.

  • 9789137145891

    Så vinner du kommunikationskriget - med berättelsen som vapen

    Av: Per Schlingmann
    Forlag: Forum, 2015

    Vi befinner oss i en kommunikasjonskrig der alle kjemper om de samme menneskenes tid og oppmerksomhet. Vinnerne er de som etablerer historier andre vil fortelle videre. I denne boken forklarer Per Schlingmann hvordan det nye...

  • Spokespersonry

    Spokespersonry: A Guide To Connecting

    Av: Eduardo del Buey
    Forlag: FriesenPress, 2015

    Hva bør en talsperson gjøre eller definitivt ikke gjøre? Eduardo del Buey, med lang erfaring fra kommunikasjon i diplomati og internasjonale organisasjoner, analyserer konkrete hendelser med tanke på hvordan de burde vært løst.

  • Makt og påvirkningskraft

    Makt og påvirkningskraft. Hvordan få gjennomslag på jobben.

    Av: Linda Lai
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2014

    Boken "Makt og påvirkningskraft. Hvordan få gjennomslag på jobben" forklarer hvordan man kan bygge opp makt og påvirkningskraft på jobb. Boken beskriver hva som gir makt og hva makten gjør med oss, og den gir deg en rekke ulike teknikker for å...

  • hva er retorikk

    Hva er retorikk

    Av: Jens E. Kjeldsen
    Forlag: Universitetsforlaget, 2014

    Retorikk er noe vi alle utfører. Det er verken manipulasjon eller blomstrende språkbruk, det er heller ikke overføring av mening, selv om alt dette kan være retorisk. Retorikk er å handle med språk og kommunikasjon. Det er å få dine medmennesker...

  • vel talt

    Vel talt!

    Av: Kjell Terje Ringdal
    Forlag: Aschehoug, 2014

    "Denne boka handler om å nå fram. Å tro på det du har på hjertet og ha med deg hjertet når du sier det." Her er råd og hjelp til lykkelige jubilanter, nervøse brudgommer, politikere, næringslivsfolk, sørgende og alle som skal stå opp og holde...

  • talenes-makt

    Talens makt. Maktens taler

    Av: Bjørn Magnus Berge
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2013

    Å holde en god tale er en kunst. Å lytte til gode taler er en opplevelse. Å utarbeide gode taler er i første rekke et håndverk. Boken gir smakebiter av viktige taler fra vår nokså nære fortid og samtid, norske og internasjonale: bl.a. Hitler og...

  • analyse av multimodale tekster

    Analyse av multimodale tekster - En holistisk modell

    Av: Bjørg Hellum
    Forlag: Spartacus, 2013

    I det daglige er vi alle omgitt av tekster som er en kombinasjon av språk, bilder, grafikk og lyd. Nettsider og TV-reklamer er eksempler på slike multimodale tekster. Denne boka presenterer et nyttig analyseverktøy for å forstå sammenhengen...

  • Sjangerskriving-i-digitale-kanaler

    Sjangerskriving i digitale kanaler

    Av: Nina Furu
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2013

    Skal du lykkes med tekstene dine på nett, må du kunne tilpasse dem de ulike digitale kanalene. Klarer for eksempel kunden å finne siden din via søkemotorer? Formidler du informasjonen slik at brukerne forstår deg? Blir de inspirert til å like og...

  • Forskningskommunikasjon

    Forskningskommunikasjon

    Av: Audun Farbrot
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2013

    Forskningskommunikasjon handler om å gjøre forskning og fagkunnskap tilgjengelig, relevant og interessant for utvalgte målgrupper. Den enkelte forskers engasjement og ønske om å kommunisere sin forskning er viktig for å oppnå dette. Men først og...

  • improve-your-communication-skills

    Improve Your Communication Skills

    Av: Alan Barker
    Forlag: Kogan Page, 2013

    Improve Your Communication Skills will help you keep the interest of a large audience, impress a potential employer or simply win the argument at an important meeting. Full of practical advice on all aspects of verbal and non verbal...

  • writing-skills-for-public-relations

    Writing Skills for Public Relations

    Av: John Foster
    Forlag: Kogan Page, 2012

    Public relations practitioners at all levels need to be able to communicate successfully in writing - not only to avoid misunderstandings but to attract and keep the attention of their readers, whatever their message might be. Writing Skills for...

  • skriv_saa_det_selger

    Skriv så det selger

    Av: Christine Calvert
    Forlag: Universitetsforlaget, 2012

    Skriver du brosjyre- eller reklametekster? Jobbsøknader, pressemeldinger eller viktige e-poster? Denne boka gir deg en mengde praktiske tips du kan ta i bruk med én gang for å skrive tekster som treffer. På en enkel og engasjerende måte forteller...

Viser 1 - 25 av 48