Påvirkning og overtalelse

  • Presentasjonsteknikk Foto Gyldendal

    Presentasjonsteknikk

    Av: Karla Smith
    Forlag: Gyldendal, 2017

    Veiledning til å holde bedre presentasjoner, ved å vise hvordan du bedre kan strukturere innholdet, engasjere tilhørerne og håndtere situasjoner som kan oppstå underveis.

  • If elected cover

    If Elected: Presidential Campaign Speeches 1900–2016

    Av: Ray Cowart
    Forlag: Kindle eBook, 2016

    Dette er rett og slett en samling av talene fra presidentkandidatene i perioden 1900–2016, så kan man selv studere deres retoriske virkemidler.

  • om_aa_paavirke

    Om å påvirke

    Av: Olav Johansen
    Forlag: Fagbokforlaget, 2016

    Om å påvirke handler om hvordan aktører i arbeids- og organisasjonslivet kan arbeide bevisst, planmessig og langsiktig for å nå sine mål gjennom strategisk bruk av påvirkningsprosesser.

  • Blogg dig til synlighet og salg bok cover

    Blog dig til synlighet og salg

    Av: Louise Lamberth
    Forlag: Bogforlaget Frydenlund, 2016

    Tekstforfatter og litteraturviter Louise Lamberth har jobbet lenge med blogging og markedsføring på nett. Hun setter seg fore å gi en innføring i hvordan man blogger slik at det blir satt pris på av både målgruppen og søkemotorene.

  • Politisk kommunikasjon i et nytt medielandskap

    Politisk kommunikasjon i et nytt medielandskap

    Av: Ingrid Lønrusten Rogstad
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2016

    Dagens komplekse mediesituasjon medfører store endringer i politisk kommunikasjon. Den påvirker hvordan det kommuniseres, hva som blir kommunisert, og hvem som deltar i offentligheten.

  • Taler og retorikk

    Taler & retorikk. Håndbok i taleskriving

    Av: Ole Andre Gjerde
    Forlag: Gyldendal Akademisk, 2016

    Taler og retorikk presenterer og demonstrerer hva som kjennetegner gode og overbevisende taler, og viser hvordan du selv skriver slike taler. Boken følger utviklingen i en tale fra start til mål.

  • Moderne-munnkurv

    Moderne munnkurv. Ansattes ytringsfrihet i dagens Norge

    Av: Dag Yngve Dahle, Marie Amelie
    Forlag: Gyldendal, 2016

    Forfatterne har intervjuet ansatte som har kommet med upopulære ytringer, og viser ytringsfrihetens vilkår i praksis. De presenterer også en undersøkelse gjort blant ledere samt forskning på ytring og varsling.

  • De lytter ikke

    De lytter ikke: Politikeres udenomsnak - spot den, stop den

    Av: Magnus Boding Hansen, Christian Kock
    Forlag: Hans Reitzels forlag, 2015

    Beregnet på journalister og velgere som vil se gjennom politikeres utenomsnakk, men kan være interessant også for dem som jobber med kommunikasjon generelt.

  • Desing for How People Learn_ShowCover

    Design For How People Learn, 2nd Edition

    Av: Julie Dirksen
    Forlag: New Riders, 2015

    Hvordan få folk til å se, lære og huske det du vil formidle? Denne oppdaterte utgaven omhandler sosiale medier i tillegg til blant annet presentasjoner, blogger og nettsider.

  • Cases on strategic social media Utilization in the nonprofit sector_9781466681880

    Cases on Strategic Social Media Utilization in the Nonprofit Sector

    Av: Hugo Asencio
    Forlag: Information Science Reference/ IGI Global, 2015

    Praktisk bok med konkrete eksempler på hvordan små og mellomstore veldedige organisasjoner best kan utnytte sosiale medier til å skape engasjement, skaffe penger og sikre en digital tilstedeværelse.

  • 9788215024585

    Makt, medier og politikk: Norsk politisk kommunikasjon

    Av: Sigurd Allern (red.), Eli Skogerbø, Øyvind Ihlen
    Forlag: Universitetsforlaget, 2015

    «Makt, medier og politikk: Norsk politisk kommunikasjon» gjør opp status for forskningen om politisk kommunikasjon i Norge. Antologien tar for seg hvor feltet har vært, hvor det er i dag, og hvor bidragsyterne mener veien bør gå. Den undersøker...

  • Cover lite Hvordan vinne valg

    Hvordan vinne valg. Moderne politisk kommunikasjon.

    Av: Tarjei Skirbekk
    Forlag: Spartacus, 2015

    Hvordan vinne valg i et samfunn som er i stadig endring? Det kreves mer for å vinne valg enn før. Å finne riktig budskap og utvikle en tydelig strategi er kjernen i moderne politisk kommunikasjon. Tarjei Skirbekk har i mange år jobbet med...

  • Spokespersonry

    Spokespersonry: A Guide To Connecting

    Av: Eduardo del Buey
    Forlag: FriesenPress, 2015

    Hva bør en talsperson gjøre eller definitivt ikke gjøre? Eduardo del Buey, med lang erfaring fra kommunikasjon i diplomati og internasjonale organisasjoner, analyserer konkrete hendelser med tanke på hvordan de burde vært løst.

  • Stortingets historie cover lite

    Stortingets historie 1964 - 2014

    Av: Knut Heidar, Tore Grønlie, Hanne Marthe Narud
    Forlag: Fagbokforlaget, 2014

    Til grunnlovsjubileet i 1964 forelå historieverket Det Norske Storting gjennom 150 år i fire bind. Denne boken fører Stortingets historie fram til vår egen tid. Et gjennomgående tema er variasjoner i Stortingets makt og innflytelse. Boken handler...

  • Makt og påvirkningskraft

    Makt og påvirkningskraft. Hvordan få gjennomslag på jobben.

    Av: Linda Lai
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2014

    Boken "Makt og påvirkningskraft. Hvordan få gjennomslag på jobben" forklarer hvordan man kan bygge opp makt og påvirkningskraft på jobb. Boken beskriver hva som gir makt og hva makten gjør med oss, og den gir deg en rekke ulike teknikker for å...

  • persuasion

    Persuasion, social influence and compliance gaining (5th ed.)

    Av: Robert H. Gass, John S. Seiter
    Forlag: Pearson/Allyn & Bacon, 2013

    Persuasion: Social Influence and Compliance Gaining first helps students understand established theories and models of persuasion. It then encourages them to develop and apply general conclusions about persuasion in real-world settings. The...

  • improve-your-communication-skills

    Improve Your Communication Skills

    Av: Alan Barker
    Forlag: Kogan Page, 2013

    Improve Your Communication Skills will help you keep the interest of a large audience, impress a potential employer or simply win the argument at an important meeting. Full of practical advice on all aspects of verbal and non verbal...

  • Forskning-viser-at_hd_image

    Forskning viser at…?

    Av: Finn Wisløff, Sigbjørn Fossum
    Forlag: Gyldendal Norsk Forlag, 2012

    Bokens forfattere har i mange år ergret seg over at forskningsresultater i media presenteres som: "forskning viser at..." - altså sannheter som vi forventes å godta, uten at vi får høre noe om forskningens forutsetninger, metoder og feilkilder....

  • påvirkning

    Påvirkning. Teori og praksis

    Av: Robert B. Cialdini
    Forlag: Abstrakt forlag, 2011

    I denne reviderte, oppdaterte og utvidede utgaven av "Influence – Science and Practice" får du ikke bare vite hva som fikk deg til å si ja, du lærer også noen nyttige forsvarsteknikker mot fremtidige tilbud. Cialdini henter eksempler fra alt fra...

  • Connected

    Connected: The suprising power of our social networks and how they shape our lives

    Av: Nicholas A. Christakis, James H. Fowler
    Forlag: Hachette Book Group, 2011

    Renowned scientists Christakis and Fowler present compelling evidence for our profound influence on one another's tastes, health, wealth, happiness, beliefs, even weight, as they explain how social networks form and how they operate.

  • the dynamics of persuasion

    The Dynamics of Persuasion: Communication and Attitudes in the 21st Century (4th ed.)

    Av: Richard M. Perloff
    Forlag: Routledge/Taylor and Francis, 2010

    The Dynamics of Persuasion provides a comprehensive and up-to-date introduction to persuasive communication and attitude change. Offering a thorough discussion of classic and contemporary theories of persuasion, this text explores the structure...

  • kunstenaaoverbevise

    Kunsten å overbevise. En håndbok

    Av: Kjell Terje Ringdal
    Forlag: Spartacus, 2009

    Alt du trenger å vite om gjennomslag og påvirkning, men som ingen tør å fortelle deg. Statsvitenskapelig leksikon og snusfornuftige aviskommentatorer vil aldri hjelpe deg å vinne noe som helst. Så hvorfor ikke lytte til triksene til dem som...

  • nudge

    Nudge: Improving Decisions About Health, Wealth, and Happiness

    Av: Cass R. Sunstein, Richard H. Thaler
    Forlag: Penguin, 2009

    Every day we make decisions: about the things that we buy or the meals we eat; about the investments we make or our children’s health and education; even the causes that we champion or the planet itself. Unfortunately, we often choose poorly. ...

  • persuasive_messages

    Persuasive messages: The Process of Influence

    Av: William L. Benoit, Pamela J. Benoit
    Forlag: Blackwell Publishing, 2007

    Designed to help students become more successful persuaders, Persuasive Messages offers practical advice on refining purpose, understanding audience, and designing a persuasive message. This textbook combines theory and practice, adopting a...

  • Persuasion_okeefe

    Persuasion: Theory & Research

    Av: Daniel J O'Keefe
    Forlag: Sage Publications, 2002

    If you're searching for a comprehensive text in persuasion theory and research, you can find no better resource than Persuasion. Written in an accessible style that assumes no special technical background in research methods, this volume offers a...

Viser 1 - 25 av 27