Organisasjon og ledelse

  • kreativitet_og_innovasjon

    Kreativitet og Innovasjon - Fem sider av nesten samme sak

    Av: Torild Alise W. Oddane
    Forlag: Fagbokforlaget, 2017

    Fellesnevneren for kreativitet og innovasjon er evnen til å håndtere komplekse, ikke-rutinebaserte oppgaver, mener forfatteren.

  • the_media_and_the_mundane

    The Media and the Mundane - Communication Across Media in Everyday Life

    Av: Bjarki Valtysson, Anne Mette Thorhauge, Kjetil Sandvik
    Forlag: Nordicom, 2016

    Studier om kommunikasjon på tvers av apper, medier og sosiale medier, samt teoretisk rammeverk for å forstå nye kommunikasjonsmønstre. Lastes ned på www.nordicom.gu.se

  • Cover Eventledelse og sponsing

    Eventledelse og sponsing: Helse i hver krone

    Av: Rune Bjerke
    Forlag: Fagbokforlaget, 2016

    Boken tar for seg eventer og sponsingens rolle i markedsføring og organisasjonsbygging. Den er myntet på studenter, men siden forfatteren har inkludert mange modeller og eksempler, er den også nyttig for praktikere. Boken behandler eventer og...

  • courageous

    Case Studies in Courageous Organizational Communication

    Av: Alexander Lyon
    Forlag: Peter Lang Inc., 2016

    Casestudier fra blant annet Netflix, Google og NASA. «Modig kommunikasjon» kjennetegnes ifølge forfatteren av samarbeid, engasjement og transparens.

  • Socialastyrelser_framsida

    Sociala medier för styrelser

    Av: Heidi Wold, Karin Bäcklund
    Forlag: Karin Bäcklund og Heidi Wold, 2016

    Forfatterne mener mange styremedlemmer mangler forståelse for sosiale medier og hvordan de innvirker på virksomhetene. Men denne boken vil de bøte på det. Finnes også som e-bok.

  • ILLU Komm #4 ny bok

    Humanistenes guide til det private erhvervsliv

    Av: Dennis Nørmark
    Forlag: Gyldendal, 2016

    En av Danmarks mest siterte antropologer, Dennis Nørmark, er opptatt av kommunikasjon på arbeidsplasser. Nå har han laget en morsom guide for universitetshoder som vil overleve sjargongen og stilen i privat næringsliv.

  • om_aa_paavirke

    Om å påvirke

    Av: Olav Johansen
    Forlag: Fagbokforlaget, 2016

    Om å påvirke handler om hvordan aktører i arbeids- og organisasjonslivet kan arbeide bevisst, planmessig og langsiktig for å nå sine mål gjennom strategisk bruk av påvirkningsprosesser.

  • Komm og ytringsfrihet

    Kommunikasjon og ytringsfrihet i organisasjoner

    Av: Kristian Alm, Mark Brown , Sigrid Røyseng(red.)
    Forlag: Cappelen Damm, 2016

    Ytringsfriheten i arbeidslivet oppleves som mer begrenset enn lovverket sikrer oss. Hvorfor? Denne antologien retter seg mot forskere og forelesere i blant annet kommunikasjons- og organisasjonsfag.

  • GPS-for-endringsledelse

    GPS for endringsledelse

    Av: Randi Kveine, Monika L. Eknes
    Forlag: Fagbokforlaget, 2016

    Hvordan kan du som leder bedre navigere og kommunisere i endringsprosesser? Boken skal gi deg ledelseshistorier å lære av, konkrete oppgaver og praktiske verktøy.

  • Personvern

    Personvern i informasjonssamfunnet

    Av: Dag Wiese Schartum, Lee A. Bygrave
    Forlag: Fagbokforlaget, 2016

    Skrevet for alle som i sin utdanning eller jobb trenger å sette seg inn i spørsmål om personvern. En juridisk bok, men skal ikke forutsette forhåndskunnskaper. Oppdatert utgave av boken fra 2011.

  • Troværdighed kommer indefra_1662757t137

    Troværdighed kommer indefra!

    Av: Helle Bertram
    Forlag: Handelshøjskolens Forlag, 2015

    Troverdig kommunikasjon skal skape lojale medarbeidere, fornøyde kunder og effektive virksomheter. Bertram setter opp en sekstrinnsmodell, med inspirasjon fra coaching. Et fint og ryddig oppsett, som kan hjelpe mange ferske kommunikasjonsfolk i...

  • hvit pr ny

    Hvit PR. Hvorfor det er viktig å lykkes med fleretnisk kommunikasjon.

    Av: Umar Ashraf, Ellen Reiss
    Forlag: Moment / Frekk forlag, 2015

    Få bransjer er mer opptatt av å tenke utenfor boksen enn PR- og kommunikasjonsbransjen. Likevel ender mange opp med påfallende stereotype løsninger når de skildrer ymse kulturer og etnisiteter.

  • Spokespersonry

    Spokespersonry: A Guide To Connecting

    Av: Eduardo del Buey
    Forlag: FriesenPress, 2015

    Hva bør en talsperson gjøre eller definitivt ikke gjøre? Eduardo del Buey, med lang erfaring fra kommunikasjon i diplomati og internasjonale organisasjoner, analyserer konkrete hendelser med tanke på hvordan de burde vært løst.

  • Kommunikasjon-for-ledere-og-organisasjoner

    Kommunikasjon for ledere og organisasjoner

    Av: Peggy Simcic Brønn, Jan Ketil Arnulf
    Forlag: Fagbokforlaget, 2013

    Kommunikasjon er kjernen i organisering, men tas ofte for gitt. Kommunikasjon er hoveddelen av jobben for ledere på alle nivåer. Dette er en tverrfaglig, forskningsbasert bok om kommunikasjon i teori og praksis for ledere. Den beskriver inngående...

  • hvordan-org-fungerer

    Hvordan organisasjoner fungerer (4. utg.)

    Av: Dag Ingvar Jacobsen, Jan Thorsvik
    Forlag: Fagbokforlaget, 2013

    Dette er den mest brukte læreboken i organisasjonsteori i Skandinavia, en innføringsbok i sentrale tema og perspektiver, rik på eksempler. Det legges stor vekt på de sentrale teoretiske og empiriske bidrag som organisasjonsforskningen har...

  • hbr-s-10-must-reads-on-communication

    HBR's 10 Must Reads on Communication

    Forlag: Harvard Business Press Books, 2013

    The best leaders know how to communicate clearly and persuasively. How do you stack up? If you read nothing else on communicating effectively, read these 10 articles. We've combed through hundreds of articles in the Harvard Business Review...

  • BedreLedelse

    Bedre ledelse. Kommunikasjon, styring, arbeidsrett

    Av: Trond Stang, Birgitte Stenberg Larsen, Elin Ørjasæter
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2013

    Boken tar for seg de praktiske, sosiale, psykologiske og juridiske aspekter ved det å drive med ledelse, som arbeidsmiljø, kommunikasjon, jobbintervjuer, ferieavvikling, sykemeldinger, oppsigelser, mediehåndtering og sosiale medier. Nytt stoff om...

  • klartlederskap

    Klart lederskap

    Av: Gervase R. Busche
    Forlag: Fagbokforlaget, 2012

    Som leder i dagens kunnskapsorganisasjoner må du mestre det relasjonelle håndverket. Det er like viktig som å være dyktig faglig eller forretningsmessig. Medarbeidere, kolleger og kunder forventer at du som leder er tydelig, trygg og reflektert...

  • Effektive-ledergrupper

    Effektive ledergrupper

    Av: Thomas Nesset Midelfart, Henning Bang
    Forlag: Gyldendal, 2012

    Hva vet vi egentlig om hva som skal til for at ledergrupper fungerer godt og virkelig skaper resultater gjennom sitt arbeide? Dette er den første boken som gir en helhetlig fremstilling av hva som må til for at ledergrupper skal lykkes, skape...

  • kulturforsåelse for næringslivet

    Kulturforståelse for næringslivet - Innføring i tverrkulturell kommunikasjon og ledelse

    Av: Rolf Lunheim
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2010

    Denne boken gir en konsis innføring i tverrkulturell kommunikasjon og ledelse for praktikere i næringsliv, offentlig sektor og frivillige organisasjoner. Har du behov for en god «verktøykasse» for konstruktiv håndtering av kulturforskjeller, er...

  • organisasjonogorganisering

    Organisasjon og organisering (6. utg.)

    Av: Tor Busch, Jan Ole Vanebo, Erlend Dehlin
    Forlag: Universitetsforlaget, 2010

    Denne boken gir en både grundig og lett tilgjengelig innføring i de mest sentrale temaer og perspektiver innen organisasjonsteorien. Sett i forhold til tidligere utgaver representerer den nye boken en langt sterkere integrasjon mellom...

  • psykiorgogledelse

    Psykologi i organisasjon og ledelse (4. utg.)

    Av: Astrid Kaufmann, Geir Kaufmann
    Forlag: Fagbokforlaget, 2009

    Denne boken gir en bred og grundig innføring i organisasjons- og ledelsespsykologi. Forfatternes utgangspunkt er, som i tidligere utgaver, å gi en grundig innføring i fagpsykologiske prinsipper av stor betydning for å forstå seg selv og andre...

  • kommiorganisajsoner

    Kommunikasjon i organisasjoner

    Av: Alf Steinar Sætre
    Forlag: Fagbokforlaget, 2009

    Kommunikasjon i organisasjoner gir en grundig innføring i de mest sentrale temaene innen dette fagfeltet. Boka gir leseren en bred oversikt over fagfeltet samt et grunnlag for å bedre egne ferdigheter til å kommunisere i og utenfor...

  • komm-og-helseledelse

    Kommunikasjon og helseledelse

    Av: Halvor Nordby
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2009

    God kommunikasjon er den fundamentale forutsetningen for vellykket ledelse. Men hva er egentlig god kommunikasjon? Forfatteren presenterer og diskuterer kommunikasjonsutfordringer som er spesielt viktige for ledere i det moderne norske...

  • Perspektiver-paa-ledelse_hd_image

    Perspektiver på ledelse (3. utg.)

    Av: Øyvind L. Martinsen
    Forlag: Gyldendal Akademisk, 2009

    Perspektiver på ledelse er en artikkelsamling som dekker sentrale emner innenfor fagfeltet ledelse, bl.a. fenomenet lederskap, styring av menneskelig ressursbruk, kjønnsforskjellers betydning for ledelse og selvledelse. Mange av kapitlene er...

Viser 1 - 25 av 27