Markedskommunikasjon

  • Markedskommunikasjon

    Markedskommunikasjon

    Av: Adrian Peretz, Lars E. Olsen
    Forlag: Fagbokforlaget, 2017

    Hvordan og hvorfor virker markedskommunikasjon? Boken skal gi teoretisk og analytisk grunnlag for å se mulighetene i markedskommunikasjon. Forfatterne viser hva som er teoretisk anerkjent i akademisk forskning, og hva som er teknologisk mulig i...

  • Praktisk innholdsmarkedsføring cover

    Praktisk innholdsmarkedsføring

    Av: Pål Nisja-Wilhelmsen
    Forlag: Gyldendal, 2017

    Grunnleggende innføring i innholdsmarkedsføring, med praktiske tips og metoder, vist med eksempler. Tar for seg innholdsproduksjon, - strategi, - taktikk og -ledelse, samt effektmåling.

  • Coverbilde til boken Fra ide til suksess

    Fra idé til suksess – om å samskape verdifulle eventer

    Av: Nina Katrine Prebensen
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2016

    Hvordan gjøre suksess med eventer? Boken utforsker hvordan verdiskapningen skjer i samhandling mellom kunde, interessenter og selve eventet. Boken handler i første rekke om årlige sted- og tidsfaste eventer.

  • Merkevareledelse

    Merkevareledelse

    Av: Lars E. Olsen, Adrian Peretz, Bendik M. Samuelsen
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2016

    Her handler det om alle aspekter ved å forvalte en merkevare – som analyse, posisjonering og verdifastsettelse. Temaer som også dekkes, er utvikling av kommunikasjonsstrategi, betydningen av vareprat og bruk av ansatte som merkevarebyggere.

  • Innholdsmarkedsføring cover

    Innholdsmarkedsføring. Konsept, forretningsmodeller, juss, etikk og praksis.

    Av: Jens Barland (red.)
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2016

    Innholdsmarkedsføring – også kjent som content marketing – er i kraftig vekst i alle digitale medier. Det legges stadig større vekt på å fremme bedriften, virksomheten eller organisasjonen gjennom godt medieinnhold. Denne boken er den første på...

  • Blogg dig til synlighet og salg bok cover

    Blog dig til synlighet og salg

    Av: Louise Lamberth
    Forlag: Bogforlaget Frydenlund, 2016

    Tekstforfatter og litteraturviter Louise Lamberth har jobbet lenge med blogging og markedsføring på nett. Hun setter seg fore å gi en innføring i hvordan man blogger slik at det blir satt pris på av både målgruppen og søkemotorene.

  • 9788245016543

    Regional merkevarebygging

    Av: Kristen Albert Ellingsen, Trond Bilndheim (red.)
    Forlag: Fagbokforlaget, 2015

    Boken gir et teoretisk perspektiv på det å utvikle og vedlikeholde en regional merkevare, men drøfter også konkrete tiltak.

  • Sosiale-medier-cover

    Sosiale medier

    Av: Ida Aalen
    Forlag: Fagbokforlaget, 2015

    Aalens "En kort bok om sosiale medier" fra 2012 er her oppdatert og utvidet med hele ni nye kapitler. Målgruppen er folk med ansvar for virksomheters bruk av sosiale medier, samt studenter i markedsføring, medier og kommunikasjon.

  • Slik bruker du sosiale medier på jobben_Fagbokforlaget

    Slik bruker du sosiale medier på jobben

    Av: Espen Grimmert
    Forlag: Fagbokforlaget, 2015

    Slik bruker du sosiale medier på jobben kan benyttes som et oppslagsverk for alle som bruker sosiale medier i jobbsammenheng. De store sosiale mediene Facebook, LinkedIn og Twitter er grundig dekket i boken. Forfatteren veileder deg også i rett...

  • TXT

    TXT - Hvordan skrive selgende og profilerende reklametekster?

    Av: Ole Strøm
    Forlag: Akademika forlag, 2013

    Denne boken er en praktisk veiledning til deg som får i oppdrag å skrive reklametekster –enten du jobber i en markedsavdeling, er tekstforfatter i et reklamebyrå, gjerne vil bli tekstforfatter og/eller studerer kommunikasjonsfag. Boken er...

  • suksess-med-egne-medier

    Suksess med egne medier

    Av: Øystein Bonvik, Aina Lemoen Lunde
    Forlag: Fagbokforlaget, 2013

    Suksess med egne medier er den første norske boken om helhetlig bruk av virksomheters egne medier – både som et selvstendig kommunikasjonsverktøy og i samspill med andre virkemidler. Den tar for seg hele mediefloraen, inkludert nettsteder,...

  • masters-of-disasters

    Masters of Disaster. The Ten Commandments of Damage Control

    Av: Bill Guttentag, Mark Fabiani, Christopher Lehane
    Forlag: Palgrave Macmillan, 2012

    PR gurus and top political advisors Mark Fabiani and Chris Lehane show PR professionals, brand managers and political operatives how to bullet-proof any marketing campaign - and clean up any crisis.

  • StrategicAdvertisingManagement

    Strategic advertising management (3. utg.)

    Av: Richard Elliott, Larry Percy
    Forlag: Oxford University Press, 2012

    Strategic Advertising Management offers a systematic look at advertising within a theoretical and strategic planning framework. The authors present an overview of 'how advertising works' and what is required from a manager's perspective, in the...

  • relational-political-marketing

    Relational Political Marketing in Party-Centred Democracies

    Av: Helene P.M. Johansen
    Forlag: Ashgate, 2012

    This book offers a critical re-thinking of the way in which traditional market logic – derived from mainstream economics and managerial marketing – has for decades commonly been applied in the theoretical understanding of democratic politics...

  • key-account-management

    Key Account Management

    Av: Peter Cheverton
    Forlag: Kogan Page, 2012

    Key Account Management is a highly practical book with a unique yet simple planning methodology for identifying, obtaining, retaining and developing key customers - the lifeblood of any organization. Very few books take the long-term,...

  • smith-p-r-marketing-communications

    Marketing Communications

    Av: PR Smith, Ze Zook
    Forlag: Kogan Page, 2011

    The fifth edition of this best-selling text has been significantly updated to include the new communication tools now available to marketing professionals. Heralding the emergence of social media as a marketing revolution, the book integrates...

  • engage

    Engage! The Complete Guide for Brands and Businesses to Build, Cultivate, and Measure Success in the New Web

    Av: Ashton Kutcher, Brian Solis
    Forlag: Wiley, 2011

    Engage! thoroughly examines the social media landscape and how to effectively use social media to succeed in business—one network and one tool at a time. It leads you through the detailed and specific steps required for conceptualizing,...

  • merkevareledelse på norsk

    Merkevareledelse på norsk 2.0

    Av: Lars E. Olsen, Adrian Peretz, Bendik M. Samuelsen
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2010

    Merkevareledelse er en av bedriftens viktigste strategier for å bygge og vedlikeholde verdier for eiere, kunder og ansatte. Et merke er en eiendel som må overvåkes og utvikles etter beste evne, i nær dialog med kundene. Til slutt er det kunden...

  • bok_vollvikPR

    Idar Vollvik om PR. Det kunne ikke skjedd i virkeligheten

    Av: Trond Blindheim, Trond Albert Skjelbred, Idar Vollvik
    Forlag: Cappelen Damm, 2009

    Er det mulig å kjøpe et selskap for fire millioner kroner og så selge det etter tre år for 2,4 milliarder kroner? Det kunne vel ikke skjedd i virkeligheten ...? Jo, det var nettopp det som skjedde da virkelighetens Espen Askeladd i 2005 solgte...

  • bok_ukritiskPR

    God PR. Norsk markeds-PR i praksis

    Av: Aina Kristensen, Øystein Bonvik, Anders W. Cappelen
    Forlag: Kommunikasjonsforlaget, 2007

    I ”God PR. Norsk markeds-PR i praksis” løfter PR-bransjen for første gang på sløret og inviterer leserne inn bak kulissene, inn i verkstedet for å se hvordan ulike PR-verktøy brukes. Elleve av de senere års mest vellykkede norske PR-jobber blir...

  • balanced brands

    Balanced Brand: How to Balance the Stakeholder Forces That Can Make Or Break Your Business

    Av: Julie Kendrick, John Foley
    Forlag: Jossey-Bass, 2006

    Companies usually assume if their sales are good, then their brand and reputation must be strong. But all too often, they don't have a clear understanding of the values that drive brand and reputation and actually sustain long-term profitability...

  • thefallofadvertising

    The fall of advertising and the rise of PR

    Av: Laura Ries, Al Ries
    Forlag: Harper Collins Publisher, 2004

    Bestselling authors and world-renowned marketing strategists Al and Laura Ries usher in the new era of public relations. Today's major brands are born with publicity, not advertising. A closer look at the history of the most successful modern...

  • markedskommunikasjon

    Markedskommunikasjon. Prinsipper for effektiv informasjon og påvirkning

    Av: Thorolf Helgesen
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2004

    Det norske reklame- og mediemarkedet er i sterk utvikling, faglig og økonomisk. Boken tar utgangspunkt i den praktiske virkeligheten, slik den kommer til uttrykk i konkurransen mellom annonsører, reklamebyråer og medier. Den dekker alle former...

  • a new brand world

    A New Brand World: Eight Principles for Achieving Brand Leadership in the 21st Century

    Av: Stephen Fenichell, Scott Bedbury
    Forlag: Viking Penguin, Inc, 2003

    What does it really take to succeed in business today? In A New Brand World, Scott Bedbury, who helped make Nike and Starbucks two of the most successful brands of recent years, explains this often mysterious process by setting out the principles...