Digital kommunikasjon

  • public_relations_in_social_web

    Public Relations and the Social Web. How to use social media and web 2.0 in communications

    Av: Rob Brown
    Forlag: Kogan Page, 2009

    Public Relations and the Social Web explores the way in which communications is changing and looks at what this means for communicators working across a range of industries, from entertainment through to politics. The book examines emerging...

  • digital sporhund

    Digital sporhund - Søk på Internett med journalistisk metode

    Av: Ståle de Lange Kofoed, Tord E. Nedrelid
    Forlag: Cappelen Damm, 2009

    Mangel på informasjon er ikke lenger et problem. Problemet er at det finnes for mye av den. Enten du finner for mye informasjon når du leter etter noe på Internett, eller ikke noe i det hele tatt, kan denne boken hjelpe deg. Digital sporhund...

  • effektiv_nettskriving

    Effektiv nettskriving

    Av: Ove Dalen
    Forlag: Cappelen, 2009

    Effektiv nettskriving er ment som et komplett og praktisk oppslagsverk rundt innholdsutvikling på nett. Bokens mål er - å lære deg å skrive bedre for nett - å lære deg hvordan du kan bruke tekst for å oppnå konkrete mål Nettskriving har...

  • social_corp

    SocialCorp: Social Media Goes Corporate

    Av: Joel Postman
    Forlag: New Riders, 2008

    This book will help companies of all sizes develop and implement a strategy to become a SocialCorp, a company that has adopted social media intelligently and effectively, in a way that does not compromise the company's primary obligations as a...

  • Mot den virtuelle kommunen

    Mot den virtuelle kommunen

    Av: Harald Baldersheim, Are Vegard Haug, Morten Øgård
    Forlag: Fagbokforlaget, 2008

    Norske kommuner er storforbrukere av informasjons- og kommunikasjonsteknologi, og både som politisk-demokratiske arenaer, som tjenesteytere, som arbeidsgivere og som lokalsamfunn utvikler de seg i retning av mer «virtuelle» kommuner. Nå er alle...

  • Digitale-dilemmaer_hd_image

    Digitale dilemmaer

    Av: Gunn Enli, Eli Skogerbø
    Forlag: Gyldendal, 2008

    Bruken av informasjons- og kommunikasjonsteknologi reiser problemstillinger som er vanskelige å overskue for enkeltpersoner, institusjoner, bedrifter eller nasjonalstater. Noen av disse spørsmålene er dilemmaer, altså spørsmål der det ikke...

  • NinaFuru_webkommunikasjon

    Webkommunikasjon (2. utg.)

    Av: Nina Furu
    Forlag: IJ-forlaget, 2006

    Hva er egentlig god webkommunikasjon? Hvorfor lykkes noen nettsteder, mens andre mislykkes? Hvordan kan man sørge for at man kommuniserer riktig på web? Webkommunikasjon gir for første gang i Norge en samlet oversikt over hvilke faktorer som...

  • wethemedia

    We, the media: Grassroots journalism by the people for the people

    Av: Dan Gillmor
    Forlag: Oreilly Media, 2006

    Big Media has lost its monopoly on the news, thanks to the Internet. Now that it's possible to publish in real time to a worldwide audience, a new breed of grassroots journalists are taking the news into their own hands. Armed with laptops, cell...

  • Motiverende

    Motiverende design. Sådan ændrer du brugernes adfærd på hjemmesiden

    Av: Jens Hofman Hansen
    Forlag: Frydenlund, 2006

    Motiverende design er ideen om at designe en hjemmeside, så den bedst muligt kan realisere dit ønske om at ændre dine brugeres holdninger og adfærd. Alle virksomheder vil gerne have, at brugerne ikke kun kigger på varerne i deres netbutikker –...

  • onlinebranding_small

    Online Branding. Skab strategiske relationer på nettet

    Av: Lars Sandstrøm
    Forlag: Samfundslitteratur, 2005

    Denne bog præsenterer succeskriterier for virksomheders brug af web til corporate branding. En effektiv og brugerrettet online branding kombinerer tilgængelighed, struktur, personalisering, grafisk-æstetiske udtryk, sprogform og -stil, samt...

  • skriv_for_nettet

    Skriv for nettet – kort og godt (2. utg.)

    Av: Christine Calvert
    Forlag: Universitetsforlaget, 2005

    Skriver du for intra- eller Internett? Da vil du ha glede av denne boken! Skriv for nettet - kort og godt er en lettlest og humoristisk bok som vil gi deg mulighet til å gjøre en enda bedre jobb på kortere tid. Ved å følge enkle skrive- og...

  • the_social_net

    The Social Net, human behaviour in cyberspace

    Av: Wair Amichai-Hamburger
    Forlag: Oxford University Press, 2005

    The Social Net examines the social psychology of the Internet. With chapters from leading internationally renowned academics, it tackles both the positive and negative aspects of our Internet behaviour. With chapters on persuasion and compliance,...

  • towards_knowledge

    Towards Knowledge Societies

    Av: Jérôme Bindé, Frédéric Sampson, Laetitia Demarais, Jaques Plouin
    Forlag: Unesco Publishing, 2005

    Towards Knowledge Societies clearly makes the distinction between knowledge societies and the information society. While the information society is based on technological breakthroughs, knowledge societies “encompass broader social, ethical and...

  • smart_mobs

    Smart Mobs, the next social revolution

    Av: Howard Rheingold
    Forlag: Basic Books, 2003

    Smart Mobs takes us on a journey around the world for a preview of the next techno-cultural shift. The coming wave, says Rheingold, is the result of super-efficient mobile communications-cellular phones, wireless-paging, and Internet-access...

Viser 51 - 64 av 64