Digital kommunikasjon

  • sosiale-medier-i-samfunnet

    Sosiale medier i samfunnet

    Av: Jan Frode Haugseth
    Forlag: Universitetsforlaget, 2013

    Hva er sosiale medier? Hva betyr det egentlig når medier blir sosiale? Hvordan kan digitale medier påvirke samfunnet? Hvem kan best regulere sosiale medier - staten eller markedet? Og hva skjer med solidaritet og muligheten for personlig suksess...

  • visuelle-samtaler

    Visuelle samtaler

    Av: Martin Engebretsen
    Forlag: Fagbokforlaget, 2013

    Hvordan kommuniserer vi med bilder? En stor del av kommunikasjonen mellom mennesker skjer i dag i digitale medier, og den er i økende grad visuell. Likevel vet vi lite om bildenes virkemåte og effekt, sammenliknet med hva vi vet om verbalspråklig...

  • jus og sosiale medier

    Jus og sosiale medier

    Av: Jon Wessel-Aas
    Forlag: Kommuneforlaget, 2013

    Hva kan du skrive og dele på Facebook eller Twitter? Kan arbeidsgiver regulere hva ansatte gjør i sosiale medier? Kan offentlige etater delta fritt i sosiale medier? Denne boken handler om lover og regler – jus – og sosiale medier. Dette er...

  • GiMegEnScene_

    Gi meg en scene! Norsk blogghistorie.

    Av: Kristian A. Bjørkelo
    Forlag: Humanist Forlag, 2013

    For ti år siden var blogging en revolusjon. Alle med tilgang til Internett kunne bli sin egen redaktør og dele tanker, erfaringer og bilder med tusenvis av mennesker. Uten redaktører til å kontrollere, og eventuelt sensurere, innholdet i...

  • LikerLikerIkke

    Liker - liker ikke. Sosiale medier, samfunnsengasjement og offentlighet

    Av: Dag Wollebæk, Kari Steen-Johnsen, Rune Karlsen, Bernard Enjolras
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2013

    Hvordan påvirker sosiale medier samfunnsengasjement, demokratisk deltakelse og offentlighet? Bidrar sosiale medier til å styrke eller svekke mobiliseringen rundt samfunnspolitiske spørsmål? Hvordan endrer sosiale medier den offentlige samtalen? ...

  • sosial_kommunikasjon

    Sosial kommunikasjon

    Av: Cecilie Staude, Svein Tore Marthinsen
    Forlag: Kommuneforlaget, 2013

    Boka vil gi deg økt forståelse av den nytterverdien som bruk av nye medier kan innebære. Facebook, blogger, Twitter og Youtube er en del av hverdagen til stadig flere av oss. De nye mediene gjør det enklere å dele opplevelser og innhold med...

  • Sosiale_medier

    En kort bok om sosiale medier

    Av: Ida Aalen
    Forlag: Fagbokforlaget, 2012

    Denne boka er en lettlest, forskningsbasert introduksjon til sosiale medier. Den tar sikte på å gi deg svar på spørsmål som: Hvorfor bruker folk sosiale medier? Er vi oss selv i sosiale medier? Kan vi ha privatliv i sosiale medier? Hvordan...

  • some fra innsiden

    Sosiale medier fra innsiden og ut - intern samhandling og dialog

    Av: Peggy Simcic Brønn, Ove Dalen, Ingri Furuly Eriksen, Bente Kalsnes, Lene Pettersen, Kari Vestgarden, Terje Vullum
    Forlag: Kommuneforlaget, 2012

    Denne boken tar for seg internkommunikasjon, organisasjonsutvikling og hvilke muligheter innføring av sosiale intranett, såkalt Enterprise 2.0, gir. Hvor god er din virksomhet på internkommunikasjon? Prioriteres interne samhandlingsløsninger...

  • ditomdømme

    Dit omdømme på sociale medier

    Av: Trine Nebel
    Forlag: Frydenlund, 2012

    Bogen er en håndsrækning til alle, der vil kommunikere professionelt på de sociale medier. Det kan gøre mere skade end gavn, når virksomheder, politikere og organisationer forsøger at skabe opmærk­somhed om sig selv og deres brand på sociale...

  • få som fortjent

    Få som fortjent - troverdig oppmerksomhet i kanaler du ikke kontrollerer

    Av: Øystein Bonvik
    Forlag: Fagbokforlaget, 2012

    Få som fortjent handler om historiene, historiefortellerne og de som videreformidler deres historier. Dette er en bok om det å ta en aktiv og relevant rolle som gjør at man blir lyttet til på alle arenaer der man møter sitt publikum. ...

  • du_katt_i_treet

    Katt i treet, hvor skal jeg gå? Sosiale medier og relasjonssamfunnet

    Av: Stein Arne Nistad
    Forlag: SeñorC, 2012

    Boken er en historisk, strategisk og praktisk guide til sosiale medier og relasjonssamfunnet. Den byr på en god leseropplevelse gjennom relevante fortellingerr som spenner fra Gud og Babels tårn via Titanic og NASA til astronomi og digital...

  • SlikLykkesDu

    Slik lykkes du endelig med innhold på nett

    Av: Ove Dalen, Eirik Hafver Rønjum
    Forlag: Fagbokforlaget, 2012

    I 15 år har vi skrevet tekster på nett, i 15 år har vi feilet. Vi har sendt medarbeiderne på skrivekurs, laget forfatterguider og deltatt på workshoper med innholdsguruer. Vi har lært å skrive kulepunkter, å lage mellomtitler og å lenke. Vi har...

  • krisehåndtering 2

    Krisehåndtering 2.0 - Sosiale medier i bruk før, under og etter krisen

    Av: Kristina Brekke Jørgensen, Ingrid Stranger-Thorsen, Christian Lund, Hans Petter Fagerli, Alf Tore Meling, Ingeborg Volan
    Forlag: Kommuneforlaget, 2012

    Hvordan håndterer man en krise når informasjonen spres raskere enn noen gang, og publikum kanskje sitter på mer informasjon om krisen enn det du gjør? Hvordan skal offentlige virksomheter forholde seg til manglende informasjonskontroll i...

  • Search_analytics

    Search Analytics for Your Site

    Av: Louis Rosenfeld
    Forlag: Rosenfeld Media, 2011

    Any organization that has a searchable web site or intranet is sitting on top of hugely valuable and usually under-exploited data: logs that capture what users are searching for, how often each query was searched, and how many results each query...

  • groundswellbook

    Groundswell. Winning in a World Transformed by Social Technologies

    Av: Josh Bernhoff, Charlene Li
    Forlag: Harvard Business Review Press, 2011

    Corporate executives struggle to harness the power of social technologies. Twitter, Facebook, blogs, YouTube are where customers discuss products and companies, write their own news, and find their own deals but how do you integrate these...

  • Sosialemedier-i-all-offentlighet_brantzægmfl

    Sosiale medier i all offentlighet

    Av: Petter Bae Brandtzæg, Lars Gillund, Arne Krokan, Øyvind Kvalnes, Alf Tore Meling, Jon Wessel-Aas
    Forlag: Kommuneforlaget, 2011

    Kan sosiale medier være nøkkelen til effektivisering av offentlige tjenester og forvaltning, eller bidrar de til lovbrudd, merarbeid og økt tidsbruk? De sosiale mediene er i ferd med å endre spillereglene i samfunnet, og i boken drøftes etiske og...

  • the four stages

    The Four Stages of Highly Effective Crisis Management: How to Manage the Media in the Digital Age

    Av: Jane Jordan-Meier
    Forlag: CRC Press, 2011

    From the Japanese tsunami and the Egyptian revolution to the Haitian earthquake and the Australian floods, social media has proven its power to unite, coalesce, support, champion, and save lives. Presenting cutting-edge media communication...

  • engage

    Engage! The Complete Guide for Brands and Businesses to Build, Cultivate, and Measure Success in the New Web

    Av: Ashton Kutcher, Brian Solis
    Forlag: Wiley, 2011

    Engage! thoroughly examines the social media landscape and how to effectively use social media to succeed in business—one network and one tool at a time. It leads you through the detailed and specific steps required for conceptualizing,...

  • fra triggerord

    Fra triggerord til hashtag: kommunikasjon i digitale og sosiale medier

    Av: Nina Furu
    Forlag: Høyskoleforlaget, 2011

    Det var en gang da webkommunikasjon handlet om hvordan du fremsto på ditt eget nettsted. Dette er i dag bare en del av bildet. Dagens kommunikasjon i digitale medier handler om nettsted, søkemotorer, Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn og mer. ...

  • praktiskbrukertesting

    Praktisk brukertesting

    Av: Eli Toftøy-Andersen, Jon Gunnar Wold
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2011

    God brukervennlighet er et krav i stadig flere it-prosjekter. Men hvordan vet du om noe er brukervennlig? Brukertester er en enkel og rimelig metode som gjør at du og dine kolleger får innsikt i om systemet eller nettstedet dere utvikler, er...

  • Sosialemedier_IdaJakson

    Sosiale medier. Hvordan ta over verden uten å gå ut av huset

    Av: Ida Jackson
    Forlag: Aschehoug, 2010

    Det heter ikke «Nei til sosiale medier!» eller «Ja til sosiale medier!», det heter «Hvordan bruker du sosiale medier?». Vi kan elske eller hate det, men akkurat som internett er er de sosiale mediene kommet for å bli. Og med stadig flere...

  • bok_NinaFuru

    ABC. Slik skriver du for nett

    Av: Nina Furu
    Forlag: Kommunikasjonsforlaget, 2010

    ”ABC. Slik skriver du for nett” gir deg enkle oppskrifter for hvordan du skriver mer effektive tekster på nettstedet ditt. Ved å bruke bokens sjekklister for henholdsvis informasjonstekster, salgsutløsende tekster og nyhetstekster for nett, gjør...

  • Web-analytics

    Web Analytics 2.0

    Av: Avinash Kaushik
    Forlag: Sybex, 2009

    Web Analytics 2.0 presents a new framework that will permanently change how you think about analytics. It provides specific recommendations for creating an actionable strategy, applying analytical techniques correctly, solving challenges such as...

  • the rise of network society

    The Rise of the Network Society: The Information Age: Economy, Society, and Culture Volume I (2nd ed.)

    Av: Manuel Castells
    Forlag: Wiley-Blackwell, 2009

    This first book in Castells' groundbreaking trilogy, with a substantial new preface, highlights the economic and social dynamics of the information age and shows how the network society has now fully risen on a global scale. - Groundbreaking...

  • onlinepublicrelations

    Online public relations : a practical guide to developing an online strategy in the world of social media (2nd ed.)

    Av: David Philips, Philip Young
    Forlag: Kogan Page, 2009

    The internet has totally revolutionized the practice of public relations. This revolution has not only affected the way PR professionals communicate but has changed the nature of communication itself. This thoroughly revised, second edition of...

Viser 26 - 50 av 64