Digital kommunikasjon

  • Screen Shot 2017-07-27 at 15

    Social Media and Crisis Communication

    Av: Lucinda Austin, Yan Jin (red.)
    Forlag: Routledge, 2017

    Her diskuteres både teori og praksis knyttet til sosiale mediers påvirkning av krisekommunikasjon. Ulike forskere har bidratt i boken, som også byr på en nyutviklet modell for krisekommunikasjon i sosiale medier.

  • Markedsføring og kommunikasjon på nett cover

    Markedsføring og kommunikasjon på nett

    Av: Nina Furu
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2017

    Boken forteller i detalj hvordan man skal bruke de ulike digitale kanalene, fra nettsider til Snapchat. Enkle og lettfattelige modeller for hvordan man skal jobbe strategisk med kommunikasjon i de ulike kanalene.

  • Screen Shot 2017-07-27 at 15

    Så blir du bäst på digital marknadsföring

    Av: Rufus Lidman
    Forlag: Liber, 2016

    Mange konkrete råd og praktiske eksempler i denne boken, som er delt i tre hoveddeler: digitale verktøy, strategi og måling. Forfatteren har rådgitt blant annet Ikea, Samsung og Mercedes.

  • the_media_and_the_mundane

    The Media and the Mundane - Communication Across Media in Everyday Life

    Av: Bjarki Valtysson, Anne Mette Thorhauge, Kjetil Sandvik
    Forlag: Nordicom, 2016

    Studier om kommunikasjon på tvers av apper, medier og sosiale medier, samt teoretisk rammeverk for å forstå nye kommunikasjonsmønstre. Lastes ned på www.nordicom.gu.se

  • Opphavsrett foroterett og personbilder

    Opphavsrett, fotorett og personbilder i nettjournalistikk

    Av: Jon Wessel-Aas
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2016

    Kan man klippe, lime og dele bilder og tekst fra nettet? Boken presenterer grunnleggende regler på området og passer for alle som publiserer på nett og i sosiale medier.

  • Innholdsmarkedsføring cover

    Innholdsmarkedsføring. Konsept, forretningsmodeller, juss, etikk og praksis.

    Av: Jens Barland (red.)
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2016

    Innholdsmarkedsføring – også kjent som content marketing – er i kraftig vekst i alle digitale medier. Det legges stadig større vekt på å fremme bedriften, virksomheten eller organisasjonen gjennom godt medieinnhold. Denne boken er den første på...

  • Socialastyrelser_framsida

    Sociala medier för styrelser

    Av: Heidi Wold, Karin Bäcklund
    Forlag: Karin Bäcklund og Heidi Wold, 2016

    Forfatterne mener mange styremedlemmer mangler forståelse for sosiale medier og hvordan de innvirker på virksomhetene. Men denne boken vil de bøte på det. Finnes også som e-bok.

  • Blogg dig til synlighet og salg bok cover

    Blog dig til synlighet og salg

    Av: Louise Lamberth
    Forlag: Bogforlaget Frydenlund, 2016

    Tekstforfatter og litteraturviter Louise Lamberth har jobbet lenge med blogging og markedsføring på nett. Hun setter seg fore å gi en innføring i hvordan man blogger slik at det blir satt pris på av både målgruppen og søkemotorene.

  • Screen Shot 2016-02-16 at 14

    Routledge Companion to Social Media and Politics

    Av: Christian Christensen (red.), Anders Olof Larsson, Eli Skogerbø, Gunn Enli, Axel Bruns
    Forlag: Routledge, 2016

    Sosiale medier brukes i politisk kommunikasjon, til kampanjer og demonstrasjoner. Boken inneholder casestudier fra ulike kontinenter og diskuterer hvordan sosiale medier passer inn i teorier om makt, medielogikk og politikk.

  • Personvern

    Personvern i informasjonssamfunnet

    Av: Dag Wiese Schartum, Lee A. Bygrave
    Forlag: Fagbokforlaget, 2016

    Skrevet for alle som i sin utdanning eller jobb trenger å sette seg inn i spørsmål om personvern. En juridisk bok, men skal ikke forutsette forhåndskunnskaper. Oppdatert utgave av boken fra 2011.

  • Desing for How People Learn_ShowCover

    Design For How People Learn, 2nd Edition

    Av: Julie Dirksen
    Forlag: New Riders, 2015

    Hvordan få folk til å se, lære og huske det du vil formidle? Denne oppdaterte utgaven omhandler sosiale medier i tillegg til blant annet presentasjoner, blogger og nettsider.

  • Sosiale medier for forskere_9788202502393 (1)

    Sosiale medier for forskere, kommunikasjonsrådgivere og fageksperter

    Av: Audun Farebrot
    Forlag: Cappelen Damm, 2015

    Sosiale medier for forskere, kommunikasjonsrådgivere og fageksperter er en praktisk håndbok som gir deg den nødvendige starthjelpen.

  • 123blogg (Ebok)

    123blogg (Ebok)

    Av: Thomas Moen
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2015

    Hvordan lage en blogg, og hvordan skaffe mange lesere? Boken retter seg mot både bedrifter og privatpersoner. Forfatteren ønsker å innvie nykommere i bloggverden i uskrevne regler og uttrykksformer, men mener boken også passer for de som allerede...

  • Cases on strategic social media Utilization in the nonprofit sector_9781466681880

    Cases on Strategic Social Media Utilization in the Nonprofit Sector

    Av: Hugo Asencio
    Forlag: Information Science Reference/ IGI Global, 2015

    Praktisk bok med konkrete eksempler på hvordan små og mellomstore veldedige organisasjoner best kan utnytte sosiale medier til å skape engasjement, skaffe penger og sikre en digital tilstedeværelse.

  • Sosiale-medier-cover

    Sosiale medier

    Av: Ida Aalen
    Forlag: Fagbokforlaget, 2015

    Aalens "En kort bok om sosiale medier" fra 2012 er her oppdatert og utvidet med hele ni nye kapitler. Målgruppen er folk med ansvar for virksomheters bruk av sosiale medier, samt studenter i markedsføring, medier og kommunikasjon.

  • Krisehåndtering online

    Krisehåndtering online

    Av: Kjell Løvik
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2015

    Hvordan utnytte sosiale medier i krisekommunikasjon og beredskapsarbeid? Boken skal gi svar for de som har ansvar for krisehåndtering og kommunikasjon i en virksomhet, men også for ledere og ansatte som skal håndtere slike hendelser.

  • Slik bruker du sosiale medier på jobben_Fagbokforlaget

    Slik bruker du sosiale medier på jobben

    Av: Espen Grimmert
    Forlag: Fagbokforlaget, 2015

    Slik bruker du sosiale medier på jobben kan benyttes som et oppslagsverk for alle som bruker sosiale medier i jobbsammenheng. De store sosiale mediene Facebook, LinkedIn og Twitter er grundig dekket i boken. Forfatteren veileder deg også i rett...

  • Cover lite Digital strategi

    Digital strategi for alle

    Av: Ove Dalen, Eirik Hafver Rønjum
    Forlag: Fagbokforlaget, 2015

    Mange kan mye om innhold og design på nett, men mangler strategi og rutiner. Boken gir råd om prioritering, organisering, systematisk vedlikehold av nettstedet og synliggjøring av verdien av arbeidet.

  • sociala-medier-och-webb-vid-kris-1

    Sociala medier och webb vid kris: strategier och taktiker

    Av: Mats Eriksson
    Forlag: Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, 2014

    Många organisationer inom offentlig sektor har idag inlett en så kallad närvaro i den sociala mediesfären. När en kris inträffar kan denna närvaro innebära både problem och möjligheter. I denna skrift presenteras hur myndigheters och kommuners...

  • Skriva-i-sociala-medier-_-i-händelse-av-kris

    Skriva i sociala medier - i händelse av kris

    Av: Helen Andersson
    Forlag: Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, 2014

    Allt fler myndigheter och kommuner väljer att kommunicera i sociala medier vid kris och olycka. Vid kriskommunikation i kanaler som kräver snabba uppdateringar kan man behöva stöd i skrivprocessen. Boken "Skriva i sociala medier - i händelse...

  • Praktisk-håndbok-i-digital-historiefortelling

    Praktisk håndbok i digital historiefortelling

    Av: Ståle de Lange Kofoed
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2014

    Etter nesten 20 år med allmenn tilgang til Internett, produserer mange fortsatt kun fortellinger i tekst og foto. Nå er nettverktøyene her. I Praktisk håndbok i digital historiefortelling får du den hjelpen du trenger for å lage brukervennlige...

  • suksess-med-egne-medier

    Suksess med egne medier

    Av: Øystein Bonvik, Aina Lemoen Lunde
    Forlag: Fagbokforlaget, 2013

    Suksess med egne medier er den første norske boken om helhetlig bruk av virksomheters egne medier – både som et selvstendig kommunikasjonsverktøy og i samspill med andre virkemidler. Den tar for seg hele mediefloraen, inkludert nettsteder,...

  • Opphavsrett for begynnere

    Opphavsrett for begynnere

    Av: Olav Torvund
    Forlag: Universitetsforlaget, 2013

    Den som skaper et åndsverk, har opphavsrett til verket står det i åndsverkloven. Dette kan man si er opphavsretten i et nøtteskall. Men hva betyr det for deg som eier, bruker eller forvalter et verk? Og hva er egentlig et åndsverk? OPPHAVSRETT...

  • Sjangerskriving-i-digitale-kanaler

    Sjangerskriving i digitale kanaler

    Av: Nina Furu
    Forlag: Cappelen Damm Akademisk, 2013

    Skal du lykkes med tekstene dine på nett, må du kunne tilpasse dem de ulike digitale kanalene. Klarer for eksempel kunden å finne siden din via søkemotorer? Formidler du informasjonen slik at brukerne forstår deg? Blir de inspirert til å like og...

  • web-og-universell-utforming

    Web og universell utforming

    Av: Morten Tollefsen
    Forlag: Universitetsforlaget, 2013

    Universell utforming betyr "mest mulig for flest mulig". Alle som jobber med web vil som oftest nå flest mulig. Da må vi lære oss å ta hensyn til at mennesker er forskjellige, både utenpå og inni. Det finnes internasjonale retningslinjer for...

Viser 1 - 25 av 64