Share

Kommunikasjonsrådgiver

OBOS
Oslo / Hybrid

Søknadsfrist:
Snarest

Stillingstype:
Fulltid

Kontakt:

Thomas Skjennald
kommunikasjonsdirektør
thomas.skjennald@obos.no
926 86100

Vi søker kommunikasjonsrådgiver!

OBOS har de senere årene bygget opp et profesjonelt markeds- og kommunikasjonsmiljø. Nå jakter vi en initiativrik og kommunikasjonsfaglig sterk rådgiver til vår kommunikasjonsavdeling.

Kommunikasjonsavdelingen i OBOS består av seks faglige dyktige og engasjerte medarbeidere. Vårt arbeidsmiljø er preget av takhøyde, humor og et ønske om å spille hverandre gode. Vi er en del av divisjon for marked, kommunikasjon og samfunnsansvar, som har totalansvar for merkevare og sponsoraktiviteter, intern og ekstern kommunikasjon, markedsføring, CRM, innsikt og innholdsproduksjon. Dermed blir du en del av et stort fagmiljø som dekker de fleste områder innen markedsføring, merkevare og kommunikasjon. Mulighetene for tverrfaglig samarbeid og utvikling er mange!

Vår nye kommunikasjonsrådgiver skal jobbe tett med OBOS-banken som de senere årene har tatt en sterk posisjon, både i markedet og i mediebildet. Kommunikasjonsoppgaver knyttet til rapportering både for OBOS konsernet og OBOS-banken er viktige oppgaver som også ligger til stillingen. I tillegg vil vår nye rådgiver jobbe med kommunikasjon og PR-arbeid inn i strategisk viktige prosjekter tilknyttet boligutvikling. Innholdsproduksjon til våre forskjellige kanaler er også en del av hverdagen i avdelingen.

Stillingen vil rapportere til kommunikasjonsdirektør. Vi behandler søknader fortløpende.


Hva skal til for å lykkes i rollen?

Vi ser etter deg som er en entusiastisk lagspiller med hjerte for god kommunikasjon og kommersiell teft, fordi vi mener jobben vi gjør skal bidra til at OBOS når sine mål. Du vil ha et hovedansvar for kommunikasjon knyttet til rapportering, men også dekke et bredt saksfelt med mange målgrupper innenfor flere forskjellige forretningsområder, så du må kunne navigere deg i kompleksiteten av et stort konsern.

For å lykkes i jobben hjelper det med et kreativt hode og evnen til å identifisere og formidle gode historier, med ulike virkemidler. Det betyr at du har god erfaring med proaktiv jobbing mot mediene, men også at du behersker innholdsproduksjon. Det er viktig at du er godt rustet til å håndtere et til tider høyt arbeidstempo og har evnen til å ta tak i både operative og strategiske oppgaver.

De fleste oppgavene involverer en eller annen form for samarbeid, enten det er med kollegaer på avdelingen, andre avdelinger eller eksterne partnere. Derfor er det viktig at du bidrar til et godt samarbeidsklima og tar ansvar for at man oppnår gode resultater i fellesskap. Samtidig er du selvstendig og opptatt av kvalitet i egne leveranser. Du må ha evnen og driv til å lede og gjennomføre prosjekter på en strukturert måte, enten det er internt eller i samarbeid med byrå.

Vi tror du har:

  • Relevant høyere utdanning innen journalistikk, kommunikasjon eller markedsføring
  • Jobbet noen år med kommunikasjons- og PR-arbeid i større et selskap eller organisasjon, kanskje i bank eller en økonomiredaksjon
  • God forretningsforståelse, samt et menneske- og kundefokus
  • Prosjektledererfaring er en fordel

Vi tror du er:

  • En formidler som kommuniserer godt på alle nivåer i organisasjonen
  • Tillitsvekkende, trygg i møte med andre og etablerer gode relasjoner
  • Strategisk tenkende med god forretningsforståelse, samtidig som du er operativ
  • Flink til å sparre med kollegaene dine, selv om du er trygg i rollen din
  • En aktiv bidragsyter til et inkluderende arbeidsmiljø

Hva kan vi tilby deg?

Samfunnsengasjementet, og hjertet OBOS har for byene våre, er noe av det som gjør ansatte stolte av å jobbe her. I tillegg er vi opptatt av å skape en inkluderende kultur, både innad og utad, hvor alle skal føle seg velkommen og kunne være seg selv. Hos oss får du en jobb med mening!

I OBOS er det uante muligheter! OBOS er Norges største kompetansehus innen eiendom og vi er opptatt av at du skal få utvikle deg og oppfylle din karrieredrøm.

Vi kan tilby et inspirerende og innovativt miljø med høyt faglig nivå, gir deg gode muligheter til å forme din egen hverdag. Interessante og utviklende arbeidsoppgaver med rom for nytenking gjør det gøy å gå på jobb.

OBOS investerer i egne ansatte og har gode ordninger som blant annet fleksitid, sommertid, gode pensjons- og forsikringsordninger, samt firmahytter.

Nysgjerrig på hvordan det er å jobbe i OBOS? Besøk karrieresiden vår https://obos.no/jobb

Hos oss blir du en del av et mangfoldig arbeidsmiljø der alle er like mye verdt. Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke, uavhengig av alder, kjønn og bakgrunn.


Søk på stillingen her


OBOS bygger framtidens samfunn og oppfyller boligdrømmer

OBOS er en av de største boligbyggerne i Norge og Sverige, og er den største i Norge. Vi eies av våre over 535 000 medlemmer, og overskuddet beholdes i virksomheten og benyttes til å oppfylle formålet, som er å tilby medlemmene bolig. Helt siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte.

OBOS har over 2700 ansatte og driver utvikling, produksjon og salg av eiendom og bolig. Vi har i tillegg virksomhet innenfor eiendomsforvaltning, rådgivning, digitale tjenester, bankvirksomhet, eiendomsmegling, næringseiendom, samt aksjeinvesteringer innenfor sektorene bygg, eiendom og anlegg. OBOS skal bidra til et mer bærekraftig samfunn. Medlemmene har besluttet at inntil 10 prosent av overskuddet etter skatt skal benyttes til samfunnsnyttige tiltak. Hovedkontoret er i Oslo.

Illustrasjonsbilde: OBOS