Share

Kommunikasjonsrådgiver - Sosiale medier

Norsk Folkehjelp
Oslo

Søknadsfrist:
29. feb.

Stillingstype:
Fulltid

Kontakt

Håkon Ødegaard
Avdelingsleder - Kommunikasjon

95045667
HakonO@npaid.org

For at Norsk Folkehjelp skal bli mer synlig ønsker vi nå å ansette en ansvarlig for sosiale medier. Du vil være ansvarlig for å hente inn innholdet og sørge for at det utformes på en måte som gir resultater, men du kommer til å jobbe tett med og få innspill fra dyktige kolleger i både Markeds- og Kommunikasjonsavdelingen.

Målet er å øke innsamlede midler og øke antallet medlemmer. Vi vil nå ut til flere mennesker og skal derfor forbedre innholdet vi deler - både kvalitet og kvantitet.


Ansvarsområder:

Du blir ansvarlig for å lage og gjennomføre Norsk Folkehjelps strategier i sosiale medier både for merkevarebygging, fundraising og programsynlighet.

Det blir din jobb å være oppdatert på det som skjer, forbedre de eksisterende kanaler, vurdere nye kanaler og tiltak, samt aktivt være en god rådgiver for Norsk Folkehjelps lokallag.

Du vil måtte jobbe mye operativt med å skape og vurdere innhold.

Du skal holde kontakten med hele organisasjonen, slik at vi får laget godt innhold av det spennende og viktige arbeidet som gjøres nasjonalt og internasjonalt. I tillegg skal du være vårt tastatur utad - det er deg givere og andre interessenter møter i de ulike kommentarfeltene.

Det kan bli noe reisevirksomhet nasjonalt og internasjonalt.


Kvalifikasjonskrav:

Du bør ha høyere utdannelse innen kommunikasjon, PR, innsamling, markedsføring, bistandsarbeid eller lignende. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse. Utdannelsen og/eller arbeidserfaringen skal ha gitt deg god kunnskap om ulike måle- og analyseverktøy for web- og sosiale medier.

Du må ha god og bred kunnskap om sosiale medier og har et godt nettverk i bransjen. Videre skal du produsere innhold og formidle historier på en måte som engasjerer. Du må kunne både norsk og engelsk svært godt, skriftlig og muntlig.

Stillingen er underlagt kommunikasjonsavdelingen, men du skal jobbe tett med markedsavdelingen og derav også delta på deres avdelingsmøter.

Du må kunne dokumentere erfaring med fundraising og resultater fra markedsarbeid. 


Ønskede ferdigheter:

Du bør kunne enkel bilde- og videoredigering. 


Personlige egenskaper:

  • Selvstendig og pågående
  • Idérik
  • Strategisk og langsiktig
  • Analytisk og målrettet
  • Helhetlig tenkende, brobyggende
  • Resultatorientert
  • Evne til å håndtere mange oppgaver samtidig

Vi tilbyr:

  • Moderne lokaler i Oslo sentrum med smakfull kantine
  • Fleksibel arbeidstid, sommer- og vintertid, mulighet for 1 times trening i arbeidstiden
  • Gode forsikringsordninger
  • Lønn i hht NFs lønnsplan; denne stillingen fra l. tr. 44 til 58: årlig kr 440 144 - kr 546 414. Innplassering etter utdannelse og relevant erfaring

På grunn av tjenestereise er Håkon Ødegaard tilgjengelig for henvendelser/spørsmål om stilling først etter 21.02.2020.

Fast stilling, 100%

Tiltredelse: senest 01.08.2020

 

Søk på stillingen her


Om arbeidsgiveren:

Norsk Folkehjelp er fagbevegelsens humanitære solidaritetsorganisasjon. Vi jobber med internasjonalt utviklingsarbeid, humanitær minerydding, førstehjelp og redningstjeneste og flyktning og inkludering. Norsk Folkehjelp har rundt 14000 medlemmer i Norge og 2500 ansatte i Norge og internasjonalt. Vi arbeider i 36 land over hele verden og vil i 2020 ha en forventet omsetning på 1,1 milliard kroner.

Norsk Folkehjelp er opptatt av mangfold og ønsker at våre ansatte skal gjenspeile samfunnets befolkning. Vi arbeider derfor for en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne. Vi oppfordrer spesielt personer med ikke-vestlig innvandrerbakgrunn til å søke.